Luuleeko jotkut oikeasti olevansa parempia sen vuoksi että ovat varakkaasta perheestä
Kommentit (29)
En pidä itseäni parempana ihmisenä sen perusteella, että olen syntynyt kultalusikka kädessä. Ihmetyttää vaan miksi niin moni on kateellinen.
Vierailija kirjoitti:
Yleensä ovat fiksuja ihmisiä, ei ne muuten varakkaita olisikaan.
Yleensä ne ovat perineet varallisuutensa eivätkä välttämättä ole erityisen fiksuja. Juuri sitä porukkaa, joka siirtää kymmeniätuhansia euroja jollekin, joka kertoo olevansa Brad Pi
Voihan sitä luulla olevansa. En ole koskaan pitänyt varakkaampia yhtään sen parempina kuin muitakaan. Suhtaudun kaikkiin samalla lailla. En pidä itseäni yhtään sen huonompana kuin muitakaan. En aseta ketään jalustalle. Tavallisia ihmisiä ne on rikkaatkin.
Naurattaa kun näen bussipysäkillä odottavia köyhiä aikuisia ajaessani ohi kalliilla uudella autollani. Joskus avaan ikkunan, hidastan heidän kohdalla ja nauran heille kovaan ääneen!
Vierailija kirjoitti:
Naurattaa kun näen bussipysäkillä odottavia köyhiä aikuisia ajaessani ohi kalliilla uudella autollani. Joskus avaan ikkunan, hidastan heidän kohdalla ja nauran heille kovaan ääneen!
Sinähän se köyhä olet, jos joudut itse ajamaan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Minä ainakin olen, koska olen saanut lapsena ja teiniä paljon rikkaita kokemuksia. Olemme olleet Alpeilla laskettelemassa ja Hollannissa kiertelemässä taidemuseoita silloin kun vuokrataloperheiden vanhemmat ovat dokanneet itseltään tajun kankaalle.
"Olen, koska olen saanut...". Niin, et osaa edes kuvailla itseäsi muuten kuin omaisuuden ja rahalla ostettavien hyödykkeiden kautta. Aika säälittävää.
Mielestäni matkustelu on rikkautta. Onhan se ihan eri asia lähteä Keski-Eurooppaan kulttuurimatkalle kuin Puuhamaahan. Lisäksi olen saanut opiskella SYK:n eliittikoulussa (luokat 3-9 ja lukio). Yliopistossa olen voinut keskittyä opiskeluun ja verkostoitumiseen enkä ole joutunut tekemään hanttihommia. Harrastamani golf ei myöskään ole ihan köyhälistön laji.
Et edelleen tajunnut pointtia, koska ihan aidosti kuvittelet kuvailevasi itseäsi.
Ei ihmisen varakkuutta välttämättä päälle päin näe.
Vierailija kirjoitti:
Ei ihmisen varakkuutta välttämättä päälle päin näe.
Sitähän kukaan ei tässä kysynytkään.
Joku rakentaa identiteettinsä sen varaan. Romahdus on valtava. Jos varakkuus ympäriltä katoaa.
Ihmetellyt miten ovat omaisuutensa hankkineet ne. Joilta se huijataan pois?