Ero on miehelle vaikeampi paikka
"Miehet nostavat toistuvasti puheissaan esiin pelon yksinjäämisestä: mitä minä sitten teen, kun olen yksin? Pelko on niin vahva, että saa sitoutumaan sellaisiinkin suhteisiin, jotka voivat olla jopa haitallisia. Ei haittaa, että on yksinäinen, kunhan ei jää yksin."
Miksi ihmeessä?
En oikeen ymmärrä ku miehillä on useammin paremmat taloudelliset resurssit ja puitteet pärjätä omillaan. Lisäks ku se päävastuu lapsista tuppaa jäämään naiselle, niin ei tule senkään takia mitään isompia iskuja uraa ajatellen. Et joutuis sumplimaan kauheesti työn ja lasten välillä.
Varsinkin ennen, mutta edelleen pätee monien kohdalla, että naisella on vähemmän varallisuutta, koska on kantanut päävastuun lapsista ja joustanut oikeudestaan työhön ja parempaan toimeentuloon.
Kommentit (87)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
"Paitsi että ei. Miehiä on aina selkeästi enemmän sinkkuina kuin naisia. Miksi? Koska moni nainen deittailee samaa korkeamman statuksen miestä, tiedostaen tilanteen tai ei. Esimerkiksi seuraavan tutkimuksen mukaan 18-29-vuotiaista ihmisistä 75% miehistä oli sinkkuja, kun taas 66% naisista oli sinkkuja. Vasta keski-iässä tilanne tasaantuu, oletettavasti koska naisen parhaat päivät ovat takana eivätkä voi olla enää yhtä hypergamistisia kuin nuorempana."
Ehkä tässä ei puhuttu kevyestä deittailusta ja yhden illan jutuista, vaan uudesta suhteesta..
Saahan se mies niitä yhdenillan juttuja vaikka sillä ylimääräisellä rahallaan, jos se oli se yksinäisyysongelman ydin.
Kukaan muu ei täällä puhu kevyestä deittailusta ja yhden illan jutuista kuin sinä. Miten liittyy mihinkään?
Ja harva mies ostaa seksiä huo ralta, eikä seksin ostaminen
No aikamoinen satusetä saa olla, että saa useamman vakavan parisuhteen pidettyä yhtäaikaa kasassa.
Vierailija kirjoitti:
Se on vaikeaa, kun kodinhoitaja ja seksipalveluiden tuottaja lähtee. Vaikea löytää uutta.
Sepä.
Mä kun nakkasin juoppoukon mäkeen, ei olis ollut ongelmaa saada uutta, mutta mä en huoli.
Parisuhteessa mies hyötyy ja nainen häviää. Yhtään esimerkkiä päinvastaisesta en ole nähnyt 60 vuodessa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Miten päävastuu lapsista jää äidille. Avaatko tota vähä
No lapset jää usein äidille, joka on aiemminkin ottanut isomman roolin lastenhoidossa. Isän ei tarvi niin paljon sitten miettiä, kuka jää sairaan lapsen kanssa kotiin, kuka vie ja hakee päiväkodista yms. jos äiti on lähivanhempi.
olen nähnyt monia tapauksia missä isät eivät ole lastensa kanssa juurikaan tekemisissä eron jälkeen ja jopa kostavat lasten kautta ex kumppanille asioita
Vierailija kirjoitti:
Se on vaikeaa, kun kodinhoitaja ja seksipalveluiden tuottaja lähtee. Vaikea löytää uutta.
Naiset vieläkin luulee miehen tarvitsevan jotain kodinhoitajaa. Miehet pärjäävät aivan hyvin vähän sotkuisemmassakin taloudessa ja einesruoalla. Naiset tekevät kodinhoitajan hommia ihan omasta tahdostaan ja tekevät niitä myös eron jälkeen. Tosin eivät joudu enää exänsä sotkuja siivoamaan.
Seksiä miehet toki naiselta tarvitsevat.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Naiset vieläkin luulee miehen tarvitsevan jotain kodinhoitajaa. Miehet pärjäävät aivan hyvin vähän sotkuisemmassakin taloudessa ja einesruoalla. Naiset tekevät kodinhoitajan hommia ihan omasta tahdostaan ja tekevät niitä myös eron jälkeen. Tosin eivät joudu enää exänsä sotkuja siivoamaan.
Kasvavia lapsia ei kuulu päivittäin ruokkia einesruoalla ja kyllä siellä kotona pitää perussiistiä olla... Ymmärrän kyllä, että monet elämänhallintaongelmaiset perustelee sikolättejään sillä, että hengissä pysyy roskien ja tiskienkin keskellä.
Ps. Meillä se on mies joka on perfektionisti siisteyden kanssa.
Pitä äkkiä vallottaa kaikki reijät ennenkun tulee ero🤤🤤
Mun miehelle ei ollut mitenkään vaikeaa jättää mua pitkästä 18 vuoden avioliitosta nelikymppisenä. Hän tietenkin ensin oli salaa hommannut uuden naisen selkäni takana. Jätti minut 10 minuutin ilmoituksella ja lähti uuden naisen matkaan. Ilman mitään ongelmia. Lapsetkin jätti mulle, näkee heitä todella harvoin. Ydinperhe-elämä ei sitten ollutkaan näköjään häntä varten.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Faktat puhuu puolestaan. Katsele vaikka tuttavapiiriäsi.
Fakta on se, että äidit haluavat ottaa päävastuun lapsien elämästä. Usein isät tämän hyväksyvät exänsä mieliksi. Joskus tosin eivät ja tällöin muodostuu taistelu huoltajien välille.
Voisko johtua siitä, ettei mies aiemminkaan omaehtoisesti kantanut sitä vastuutaan puoliksi. Ei ole siis luottamusta siihen, että lapset olis paremmassa hoidossa isällä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
No lapset jää usein äidille, joka on aiemminkin ottanut isomman roolin lastenhoidossa. Isän ei tarvi niin paljon sitten miettiä, kuka jää sairaan lapsen kanssa kotiin, kuka vie ja hakee päiväkodista yms. jos äiti on lähivanhempi.
olen nähnyt monia tapauksia missä isät eivät ole lastensa kanssa juurikaan tekemisissä eron jälkeen ja jopa kostavat lasten kautta ex kumppanille asioita
Miehet jotka vihaavat lapsiaan
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Harvalle miehelle kelpaa parisuhteessa ollessa sotkuinen koti. Kyllä he odottavat naisen huolehtivan kodista. Sinkkuna sitten asuvat tyytyväisenä sotkuisessa läävässä, kun ei ole palvelijaa.
Miltähän äideistä tuntuisi, jos lapset jäisivätkin pääsääntöjään isille? He näkisivät lapsia silloin tällöin ja isi uuden naisen kanssa olisi ryöstänyt perheen ikään kuin itselleen. Yritäkääpä pieni hetki ajatella, jos näin oikeasti olisi. Moni varmaan lukee tämän ja sekunnin päästä vauhkona kommentoi, mutta jos oikeasti uhraa päässään ajatusta tilanteelle, niin voi ehkä vähän ymmärtää miehiä.
Vierailija kirjoitti:
Nainen yleensä hoitaa kodin metatyöt. Olisihan se kauheaa jos joutuisi itse pysymään perässä mitä kaikkea sitä pitääkään tehdä tai ostaa!
Minä erosin lapsen äidistä ja olen jo pari vuotta asunut yksin. Kyllä on ollut elämä helppoa. On omat systeemit kaikessa ja oma asunto. En kyllä koskaan enää asu kenenkään kanssa.
Naiset myös keksivät ongelmia ja tekevät asioista ongelmia, jotka eivät edes ole ongelmia. Milloin oli mitäkin ongelmaa, mikä ei edes ollut mikään oikea ongelma. Tämä on itselleni sama asia kun tuo kuuluisa teidän "metatyö". Se on ehkä aikamme suurin vallankäytön väline, keksitty juttu.
Oikeasti ketään ei kiinnosta onko jotkut lasten synttäreiden postikortit kirjoitettu punaisella vai vihreällä värillä, eikä ketään kiinnosta se että onko kahvikupit astiakaapissa missä järjestyksessä! Kun teistä naisista ja miehistä suurin osa on keinutuolissa vanhana muistelemassa elettyä elämää, niin nämä asiat eivät kiinnosta yhtään ketään.
Tulin siis vaan tänne sanomaan sitä että oikein mainiosti me miehet pärjätään yksin omassa asunnossa ja ei voisi onnellisempaa elämä olla, kun saa olla ja mennä kuinka haluaa :) kalastaa, juoda olutta, jne.
Erityisesti nautin vapaudesta, oma koti, en luovu kyllä siitä vapaudesta ikinä.
Eikä tämä tarkoita elämän puutetta - päinvastoin - seuraelämä on myös huomattavasti kaikille osapuolille mukavampaa, kun on selkeästi konsensus siitä että samassa asunnossa ei tulla koskaan asumaan.
Vierailija kirjoitti:
Miltähän äideistä tuntuisi, jos lapset jäisivätkin pääsääntöjään isille? He näkisivät lapsia silloin tällöin ja isi uuden naisen kanssa olisi ryöstänyt perheen ikään kuin itselleen. Yritäkääpä pieni hetki ajatella, jos näin oikeasti olisi. Moni varmaan lukee tämän ja sekunnin päästä vauhkona kommentoi, mutta jos oikeasti uhraa päässään ajatusta tilanteelle, niin voi ehkä vähän ymmärtää miehiä.
Mun mies on niin hyvä isä, että jos erotaan niin jätän lasten pääkasvatusvastuun turvallisin mielin hänelle, jos ei pysty puoliksi laittamaan.
N30
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tämä! Miehet on aina selvinneet hengissä yksinäänkin ja naiset ihan omasta tahdostaan vauhkoavat kodin siivouksesta sun muista. Toki mulla on onneksi nainen, joka hänkin on laiska siivoamaan 😄
Vierailija kirjoitti:
Jos vieraannuttaa vastuullisesti toiminutta vanhempaa lapsistaan niin silloin ei ole sopiva päänvastuun omaavaksi vanhemmaksi. 😊
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tämä! Miehet on aina selvinneet hengissä yksinäänkin ja naiset ihan omasta tahdostaan vauhkoavat kodin siivouksesta sun muista. Toki mulla on onneksi nainen, joka hänkin on laiska siivoamaan 😄
Sitä kutsutaan aikuisuudeksi, että kodista pidetään huolta. Hyvä että olet löytänyt kaltaisesi naislapsen.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Eli eivät miehet yksinäisyyttä itke, vaan sitä, että piika ja runkkualusta lähtee omille teilleen. 😅
Tämä 😄
Vierailija kirjoitti:
Pitä äkkiä vallottaa kaikki reijät ennenkun tulee ero🤤🤤
Inkkeli ei valloita ketään
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Nainen yleensä hoitaa kodin metatyöt. Olisihan se kauheaa jos joutuisi itse pysymään perässä mitä kaikkea sitä pitääkään tehdä tai ostaa!
Minä erosin lapsen äidistä ja olen jo pari vuotta asunut yksin. Kyllä on ollut elämä helppoa. On omat systeemit kaikessa ja oma asunto. En kyllä koskaan enää asu kenenkään kanssa.
Naiset myös keksivät ongelmia ja tekevät asioista ongelmia, jotka eivät edes ole ongelmia. Milloin oli mitäkin ongelmaa, mikä ei edes ollut mikään oikea ongelma. Tämä on itselleni sama asia kun tuo kuuluisa teidän "metatyö". Se on ehkä aikamme suurin vallankäytön väline, keksitty juttu.
Oikeasti ketään ei kiinnosta onko jotkut lasten synttäreiden postikortit kirjoitettu punaisella vai vihreällä värillä, eikä ketään kiinnosta se että onko kahvikupit astiakaapissa missä järjestyksessä! Kun teistä naisista ja miehistä
Tyypillinen patalaiska ukko vähättelemässä naisten työmäärää 😁
Fakta on se, että äidit haluavat ottaa päävastuun lapsien elämästä. Usein isät tämän hyväksyvät exänsä mieliksi. Joskus tosin eivät ja tällöin muodostuu taistelu huoltajien välille.