Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Ero on miehelle vaikeampi paikka

Vierailija
09.08.2025 |

"Miehet nostavat toistuvasti puheissaan esiin pelon yksinjäämisestä: mitä minä sitten teen, kun olen yksin? Pelko on niin vahva, että saa sitoutumaan sellaisiinkin suhteisiin, jotka voivat olla jopa haitallisia. Ei haittaa, että on yksinäinen, kunhan ei jää yksin."

Miksi ihmeessä?

En oikeen ymmärrä ku miehillä on useammin paremmat taloudelliset resurssit ja puitteet pärjätä omillaan. Lisäks ku se päävastuu lapsista tuppaa jäämään naiselle, niin ei tule senkään takia mitään isompia iskuja uraa ajatellen. Et joutuis sumplimaan kauheesti työn ja lasten välillä. 

Varsinkin ennen, mutta edelleen pätee monien kohdalla, että naisella on vähemmän varallisuutta, koska on kantanut päävastuun lapsista ja joustanut oikeudestaan työhön ja parempaan toimeentuloon.

Kommentit (87)

Vierailija
81/87 |
09.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Miten päävastuu lapsista jää äidille. Avaatko tota vähä

Faktat puhuu puolestaan. Katsele vaikka tuttavapiiriäsi.

Ei noi huomaa sitä: ihan sama kuka vie lapsen päivähoitoon, huolehtii, että lapsi syö kotona aamupalan tai huolehtii, että muksu on tarpeeksi ajoissa päiväkodissa syödäkseen siellä aamupalan. Si, munkin pitää vielä päiväkotiin? Mikä päiväkoti? Mikdi en voi viedä tuohon lähimpään? Miten niin sieltä ei saatu paikkaa?  Ai, päiväkotiin pitää viedä kumpparit, sadevaatteet, vaihtovaatteet, lelupäivänä lelu ja retkipäivänä eväät. Ai, miten niin muka ei voi laittaa pähkinöitä, karkkia ja sulavaa suklaata evääksi? Mitä sen on väliä, että ryhmässä on pähkinäallergikkoja, ei mun lapsi ole. Ai, sekö on mun lapsi, jolla on maitoallergia. Miten niin mun p

Kyllä on, ei minuakaan lapsena äiti hoitanut millään tavalla ja miehet tässä suvussa ottanut kaiken vastuun lapsista, paitsi oma isäni aikoinaan. Äitipuolikin täysin samanlainen holtiton ihminen, anoppini samanlainen.

Vierailija
82/87 |
09.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minua oikeastaan kiinnostaa erot lähinnä, jos on saatu lapsi(a), ja sitten erotaan. Hehän siitä erosta eniten kärsivät. Kyllä kaksi aikuista osaa mennä elämässä eteenpäin, ei silloin tarvitse muiden miettiä, että kenelle se on kova paikka ja kenelle ei.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
83/87 |
09.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Miten päävastuu lapsista jää äidille. Avaatko tota vähä

Faktat puhuu puolestaan. Katsele vaikka tuttavapiiriäsi.

Koska naisia / äitejä suositaan tässä paska maassa. Isejä / miehiä vihataan ja halutaan viedä isyys pois. Rahat toki kelpaa ja sitten on äidin kiva uhriutua kun ensin itse aiheuttanut koko sotkun .

Vierailija
84/87 |
09.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olen itse eroamassa ja kyllä, miehelle se on kova paikka eikä meinaa hyväksyä eroa.

Siinä missä mä koen irtautuvani työleiristä jossa likipitäen kaikki vaivannäkö kaatui mun niskaan ja ajatellessani tulevaisuutta tunnen helpostusta kuorman vähenemisestä ja siitä, miten voin vihdoinkin käyttää energiaani omaan itseeni...

...Mies taas on ahdistunut oman kuormansa lisääntymisestä koska hänen täytyy jatkossa tehdä itse asiat jotka aiemmin tein hänen puolestaan. Hän itse sanoi että pelkää sitä tyhjyyttä elämässään kun minä en ole enää suunnittelemassa ja järjestämässä viihdykettä. Arjen askareista puhumattakaan.

Hän tunnistaa kyllä, että minä olen ollut se joka vetää kivirekeä tässä parisuhteessa ja olisi NYT valmis antamaan oman kontribuutionsa, mutta sekin vaatisi sen että minä kertoisin hänelle ja antaisin listan asioista jotka hänen pitäisi tehdä. 

Mitä on olla eroamassa? Eli olette vielä yhdessä vai ette?

Vierailija
85/87 |
09.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Minoon palstamamma. Kyrpeè pitäs saaha, mutta ku mulla on haiseva hiivavıttu, niin kukaan mies ei anna siıtintä 😭

Pasi, älä esitä kun et osa. Ja homohan sä oot, myönnä se jo itsellesi. 

Naiset on muka aina niin suvaitsevaisia, mutta aina jos miehiä halutaan haukkua, niin ensimmäisenä homotellaan tai sanotaan pienimunaiseksi.

Sitten muka keskusteluissa selitellään, että jokainen saa olla vähemmistöseksuaali tai hetero, yhtä arvokkaita molemmat. Sitten kuitenkin vähemmistöseksuaalisuutta käytetään pilkkaamistarkoituksessa 😄

Tuo mies, joka käyttää naisista noita kuvottavia ilmaisuja, on moneen kertaan kirjoittanut olevansa homo. Siinä ei ole mitään haukkumista.

Minä tuon kirjoitin ja ihan heteroparisuhteessa olen. Luuletko, että kaikki kirjoittajat on aina samoja? En minäkään oleta, että täällä miehiä mollaavat viestit lähtee aina yhden ja saman ämmăn näppikseltä.

Vierailija
86/87 |
09.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Valitettavasti ero on vielä tänä päivänä miehelle sama kuin äiti hylkäisi. 

Vierailija
87/87 |
09.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Minoon palstamamma. Kyrpeè pitäs saaha, mutta ku mulla on haiseva hiivavıttu, niin kukaan mies ei anna siıtintä 😭

Pasi, älä esitä kun et osa. Ja homohan sä oot, myönnä se jo itsellesi. 

Naiset on muka aina niin suvaitsevaisia, mutta aina jos miehiä halutaan haukkua, niin ensimmäisenä homotellaan tai sanotaan pienimunaiseksi.

Sitten muka keskusteluissa selitellään, että jokainen saa olla vähemmistöseksuaali tai hetero, yhtä arvokkaita molemmat. Sitten kuitenkin vähemmistöseksuaalisuutta käytetään pilkkaamistarkoituksessa 😄

Hyvä huomio muuten. Näinhän se usein menee :D

Ihmiset ovat tekopyhiä, ja homo sitä ja homo tätä on moraalipatsastelua, ullatus.

Mutta siis, naiset hyvin usein arvottavat miehen tämän seksuaalisen haluttavuuden mukaan. Eli onko tällä naismenestystä, onko tällä iso muna jne. Suosikki leimakirves palstallakin on nykyään incel. Samalla nainen viestii, että koska miehen arvo määräytyy tämän seksuaalisen viehättävyyden mukaan, myöskään naisella itsellään ei ole muuta tarjottavaa miehelle kuin seksi. Naiset itse epäsuoraan ilmaisevat tämän.