Ero on miehelle vaikeampi paikka
"Miehet nostavat toistuvasti puheissaan esiin pelon yksinjäämisestä: mitä minä sitten teen, kun olen yksin? Pelko on niin vahva, että saa sitoutumaan sellaisiinkin suhteisiin, jotka voivat olla jopa haitallisia. Ei haittaa, että on yksinäinen, kunhan ei jää yksin."
Miksi ihmeessä?
En oikeen ymmärrä ku miehillä on useammin paremmat taloudelliset resurssit ja puitteet pärjätä omillaan. Lisäks ku se päävastuu lapsista tuppaa jäämään naiselle, niin ei tule senkään takia mitään isompia iskuja uraa ajatellen. Et joutuis sumplimaan kauheesti työn ja lasten välillä.
Varsinkin ennen, mutta edelleen pätee monien kohdalla, että naisella on vähemmän varallisuutta, koska on kantanut päävastuun lapsista ja joustanut oikeudestaan työhön ja parempaan toimeentuloon.
Kommentit (87)
Tuttaa metatöiden vähättely. Tuohan on silkkaa piittaamattomuutta.
Miten kaikki suunnittelu,pohdinta,varautuminen,järjestely on muka aina toisen vastuulla toista kiinnosta v. ttuukaa
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Minoon palstamamma. Kyrpeè pitäs saaha, mutta ku mulla on haiseva hiivavıttu, niin kukaan mies ei anna siıtintä 😭
Pasi, älä esitä kun et osa. Ja homohan sä oot, myönnä se jo itsellesi.
Naiset on muka aina niin suvaitsevaisia, mutta aina jos miehiä halutaan haukkua, niin ensimmäisenä homotellaan tai sanotaan pienimunaiseksi.
Sitten muka keskusteluissa selitellään, että jokainen saa olla vähemmistöseksuaali tai hetero, yhtä arvokkaita molemmat. Sitten kuitenkin vähemmistöseksuaalisuutta käytetään pilkkaamistarkoituksessa 😄
Hyvä huomio muuten. Näinhän se usein menee :D
"No meillä ainakin mies on alusta asti ottanut roolia, esimerkiksi vaihtanut vaippoja ja herännyt yöllä syöttämään pullosta pumpattua maitoa yms yms niin minulla ei ole pienintäkään syytä nähdä itseäni jotenkin parempana sukupuoleni takia. :D"
Mutta sen voin myöntää, että ehkä yleinen käsitys yhteiskunnassa on, että isät eivät osallistu lastensa asioihin ja hoitoon yhtä paljon, kuin naiset.
Tästä kertoo se, että aina lapsen asioissa soitetaan minulle tai ihmetellään, missä se äiti on, jos isä menee yksin lapsen kanssa neuvolaan. Olen sitten ystävällisesti ohjannut, että voitteko soittaa isälle, kun minä olen nyt töissä ja hän on lapsen kanssa kotona.
Tavallaan ymmärrän senkin, että jos tällainen vastuunotto isän taholta on harvinaista, että soittavat ensisijaisesti naiselle.
Mistä asennemuutos pitäisi aloittaa?
Mies voi myös helpommin hylätä perheensä. Jos perheessä on pieniä lapsia, niin ei äiti oikein voi lähteä siitä minnekään. Omassa tuttavapiirissä on ollu näitä miehiä, jotka on hylänny vaimonsa ja lapsensa toisen naisen takia.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Nainen yleensä hoitaa kodin metatyöt. Olisihan se kauheaa jos joutuisi itse pysymään perässä mitä kaikkea sitä pitääkään tehdä tai ostaa!
Minä erosin lapsen äidistä ja olen jo pari vuotta asunut yksin. Kyllä on ollut elämä helppoa. On omat systeemit kaikessa ja oma asunto. En kyllä koskaan enää asu kenenkään kanssa.
Naiset myös keksivät ongelmia ja tekevät asioista ongelmia, jotka eivät edes ole ongelmia. Milloin oli mitäkin ongelmaa, mikä ei edes ollut mikään oikea ongelma. Tämä on itselleni sama asia kun tuo kuuluisa teidän "metatyö". Se on ehkä aikamme suurin vallankäytön väline, keksitty juttu.
Oikeasti ketään ei kiinnosta onko jotkut lasten synttäreiden postikortit kirjoitettu punaisella vai vihreällä värillä, eikä ketään kiinnosta se että onko kahvikupit astiakaapissa missä
Saattais tulla lähi-isukille yllärinä aamulla, kun vie lapsia päikkyyn, ettei niitä voikaan sinne vaan heittää vaan olis pitäny hakea paikkaa monta viikkoa sitten ja ilmoittaa myös ajat, koska lapsi tulee ja lähtee. :D
Ei muuta ku pomolle puhelua, että en pääsekään tänään töihin. :)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Miten päävastuu lapsista jää äidille. Avaatko tota vähä
Faktat puhuu puolestaan. Katsele vaikka tuttavapiiriäsi.
en tunne ketään eronnutta. Etkä sä näköjään osaa vastata
"80 % lähivanhemmista on edelleen naisia eikä miesten osuus lähivanhemmuudessa ole kasvanut lainkaan viimeisen 20 vuoden aikana."
Totta. Olisin halunnut lähivanhemmaksi mutta ex laittoi pystyyn sellaisen shown että oli parempi antaa olla. Myöhemminkin asiasta puhuin mutta ex sanoi että saan pitää lapset vaikka kokonaan mutta elarit ja lapsilisät tulevat silti hänelle. Oikeuteen olisi pitänyt lähteä asiaa vaatimaan janjokainen tietää millaista on taistella hirviönnkanssa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Se on vaikeaa, kun kodinhoitaja ja seksipalveluiden tuottaja lähtee. Vaikea löytää uutta.
Naiset vieläkin luulee miehen tarvitsevan jotain kodinhoitajaa. Miehet pärjäävät aivan hyvin vähän sotkuisemmassakin taloudessa ja einesruoalla. Naiset tekevät kodinhoitajan hommia ihan omasta tahdostaan ja tekevät niitä myös eron jälkeen. Tosin eivät joudu enää exänsä sotkuja siivoamaan.
Seksiä miehet toki naiselta tarvitsevat.
Harvalle miehelle kelpaa parisuhteessa ollessa sotkuinen koti. Kyllä he odottavat naisen huolehtivan kodista. Sinkkuna sitten asuvat tyytyväisenä sotkuisessa läävässä, kun ei ole palvelijaa.
VANHAT miehet
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
"80 % lähivanhemmista on edelleen naisia eikä miesten osuus lähivanhemmuudessa ole kasvanut lainkaan viimeisen 20 vuoden aikana."
Totta. Olisin halunnut lähivanhemmaksi mutta ex laittoi pystyyn sellaisen shown että oli parempi antaa olla. Myöhemminkin asiasta puhuin mutta ex sanoi että saan pitää lapset vaikka kokonaan mutta elarit ja lapsilisät tulevat silti hänelle. Oikeuteen olisi pitänyt lähteä asiaa vaatimaan janjokainen tietää millaista on taistella hirviönnkanssa.
Joskus kannattaa taistella. Erään tuttavapiirin miehen entinen vaimo oli todella hankala tapaus ja yritti vuosikausia estää miestä tapaamasta heidän lapsiaan. Menivät sitten oikeuteen, jossa mies lopulta voitti kaikkien lasten huoltajuuden itselleen. Tuomaritkin näki, että lasten oli parempi kasvaa isänsä kanssa.
Nykyisin lasten vuoroviikoin asuminen molempien vanhempien kanssa on yhä yleisempää ja tapaamissopimuksia joka toinen viikonloppu ja kesällä pari viikkoa ei juurikaan enää ole. Isät siis saavat olla yhtä paljon lastensa kanssa kuin äiditkin. Eronkin jälkeen voivat ylläpitää suhdettaan lapsiinsa täsmälleen samalla tavalla kuin äiditkin. Ja koska siinä samalla isät pitävät huolen, että lasten suhde isän sukulaisiin pysyy hyvänä, säilyy erinomaisesti miehen omatkin suhteet sukuunsa. Jos isä hoitaa oman osuutensa lastensa vanhempana, kyllä lapset aikuisina tapaavat isäänsä ihan siinä missä äitiäänkin. Ei jää yksin.
Moni tekee virheen kasvatusvaiheessa. Myös pojat pitäisi opettaa omatoimisiksi ja tekemään kotitöitä, ei se ole normaalia että mamma passaa kouluikäisiäkin pentuja koko ajan ja mitään ei itse tarvitse tehdä tai osata.
Älkääpä naiset haukkuko vain miehiä. Naisissa on yhtä lailla laiskoja luusereita ja epärehellisiä surkimuksia.
Kyse on valinnoista. Valitkaa hyviä miehiä. Olkaa yksin, kunnes sellainen löytyy. Jos ette sellaista saa, miettikää, johtuisiko itsestänne.
Oma mieheni on helmi. Hänen tarinaansa ex-vaimon ja lasten kanssa en halua kirjoittaa tänne, koska en halua tunnistettavan. Se on ihan uskomaton.
Olen ollut kuvioissa tosi pitkään ja tullut tutuksi myös äidin/äidittömyyden kanssa. Tällä miehellä ei olisi erotessamme ongelmaa selvitä ilman minua ellei ikävää ja surua lasketa.
Nuorena itse kukin valitsee sokkona, kun ei vielä tiedä mitä itsestä ja ihmisistä tulee. Ikä, avioliitto ja lapset muuttavat ihmistä.
Valitkaa vastuullisia, älykkäitä ja kunnollisia miehiä. Olkaa itsekin sellaisia. Hyvä mies katselee itselleen hyvän naisen.
Jos olette kännissä jossain, tai Tinderin lihatiskillä, ja otatte vastaavan äijän sieltä, tehän ansaitsettekin toisenne.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Sitä kutsutaan äidin rakkaudeksi. Jopa sinä ymmärsit perääntyä.
Naisilla on miehiä enemmän keskimäärin myös mt-ongelmia, joten jo silläkin olisi suotavaa, että lapset jäisivät isälle kasvamaan tervemieliseen ympäristöön.
Naiset ottaa sen tietsikka-pojun, joka lähinnä pelaa valveillaoloaikansa ja sitten ihmettelevät, kun tämä tietokonepeliriippuvainen "mies" onkin vastuuta kantamaton huono isä. Voi ylläri.
Vierailija kirjoitti:
Naisilla on miehiä enemmän keskimäärin myös mt-ongelmia, joten jo silläkin olisi suotavaa, että lapset jäisivät isälle kasvamaan tervemieliseen ympäristöön.
Tämä johtuu siitä etteivät miehet hae apua ja jopa piinaamalla läheisiään sairastuttavat muita. Juodaan viinaa, käytetään huumeita ja ollaan väkivaltaisia. Kun sairas mies kuvittelee olevansa aina oikeassa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Minoon palstamamma. Kyrpeè pitäs saaha, mutta ku mulla on haiseva hiivavıttu, niin kukaan mies ei anna siıtintä 😭
Pasi, älä esitä kun et osa. Ja homohan sä oot, myönnä se jo itsellesi.
Naiset on muka aina niin suvaitsevaisia, mutta aina jos miehiä halutaan haukkua, niin ensimmäisenä homotellaan tai sanotaan pienimunaiseksi.
Sitten muka keskusteluissa selitellään, että jokainen saa olla vähemmistöseksuaali tai hetero, yhtä arvokkaita molemmat. Sitten kuitenkin vähemmistöseksuaalisuutta käytetään pilkkaamistarkoituksessa 😄
Tuo mies, joka käyttää naisista noita kuvottavia ilmaisuja, on moneen kertaan kirjoittanut olevansa homo. Siinä ei ole mitään haukkumista.
Vierailija kirjoitti:
Mitäs jos se lasten hoito ja valvotut yöt ovat aika raskaita.. 🤔
Noh, parempi ahdistus tai masennus, kuin päihderiippuvuus, jotka ovat miehillä yleisempiä... Eikä mieleltään terveellä ihmisellä ole päihderiippuvuutta. 😊
Totta nainen on sekä hyvässä että pahassa kävelevä ohjelmatoimisto ja kun nainen lähtee ovat päivät yhtäkkiä aika tyhjiä. Ne yhteiset ystävätkin yleensä menevät naisen mukana, koska ne ovat yleensä naisen ystäviä ja heidän puolisoitaan. Ne omat ystävät joihin et ole ehtinyt pitää yhteyttä enää vuosiin ovat jo ajat sitten vieraantuneet.
Olet yksin
Vierailija kirjoitti:
Tämä on naisten maa. Yhteiskunnan ihannoinnin lisäksi naiset saavat käsittääkseni julkiselta sektorilta enemmän rahaa. Nuori nainen on aika etuoikeutettu.
Miten niin naiset saavat julkiselta sektorilta enemmän rahaa? Mistä sitä rahaa voi hakea ja tarkistetaanko jalkoväli?
Mies voi silmää räpäyttämättä hylätä lapsensa.