Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Tällaista on elämä kannabispsykoosiin sairastuneen kanssa

Kommentit (140)

Vierailija
61/140 |
09.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Eli toisin sanoen skitsofreniaa sairastanut henkilö ei ollut saanut apua ja lääkitsi itseään kannabiksella. Jutussa vielä kerrotaan Jonin "siirtyneen vahvempaan kannabikseen", eli siis on käyttänyt synteettistä, jolla ei ole yhtään mitään tekemistä tavallisen kannabiksen kanssa.

Typerä ja tarkoitushakuinen juttu.

Jos on 15 vuotiaasta poltellut kannabista niin ei ihme että sairastuu psykoosiin ja skitsofreniaan. Eiköhän se äiti 15 vuotta seuranneena tiedä mitä se polttelu on pojalleen tehnyt. Tyhjä ja väsynyt katse näillä polttelijoilla.

Vierailija
62/140 |
09.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kannabista vaarallisempaa huumetta ei ole. Äärimmäisen harva pystyy palaamaan normaaliin elämään kannabiskokeilun jälkeen 

Miljoona suomalaista on kokeillut kannabista.

Mukava kuulua enemmistöön.

Sinäkin tulet vielä kokeilemaan kannabista.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
63/140 |
09.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pidempiaikaisessa tarkkailussa todettiin, että kyseessä on paranoidinen skitsofrenia. 

Eli ei ole kannabis syynä, voi tulla kun on alttius vaikka ei käyttäisi lainkaan päihteitä..

Vierailija
64/140 |
09.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

On todella tärkeää valvoa lapsia, etteivät he koskaan kokeile tätä karmeaa huumetta

Kannabis keskustelujen vakio. Ajatelkaa lapsia. Ne käyttäjät ovat silti aikuisia niin miksi tässä pitäisi puhua lapsista?

Kaveri alkoi käyttää 15 vuotiaana ja on nyt 30 vuotiaana vihannes.  

Vierailija
65/140 |
09.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Akateeminen, keski-ikäinen ex-kumppanini tyrkytti minua keski-ikäistä akateemista naista kokeilemaan kannabista. Menin kahdesti aivan sekaisin (eka kerta lievempi, sen vuoksi uskalsin kokeilla vielä toisen kerran, mut ei ois pitänyt...) Olin itse lähellä psykoosia, oli todella pelokas olo, sydän tykytti kuin olisi tehnyt tilaa ulos rinnasta, mulla oli harhaisia ajatuksia kumppanistani, ympäristöstäni jne. jne. Onneksi ei käynyt mitään pahempaa! Tämänkin jälkeen ex-kumppanini oli edelleen sitä mieltä, kuinka vaaraton ja rentouttava aine on kyseessä ja kuinka se pitäisi laillistaa. Vaikka joutui omassa pössyssään katsomaan vierestä, kuinka kamala olo mulla oli. Jos mulle jo elämänkokemusta ja jonkinlaista koulutuksellista näkemystä omaavalle keski-ikäiselle naiselle käy noin, ei ole mikään ihme, että nuoremmassa ikäryhmässä tulee pahaa jälkeä.

Vierailija
66/140 |
09.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Pidempiaikaisessa tarkkailussa todettiin, että kyseessä on paranoidinen skitsofrenia. 

Eli ei ole kannabis syynä, voi tulla kun on alttius vaikka ei käyttäisi lainkaan päihteitä..

Voi luoja näitä puolustuspuheita.

Vierailija
67/140 |
09.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Huomaatteko miten näihin ketjuihin ilmestyy aina kannabiksen puolustajia. Koukutus on vahva ja kielteisten vaikutusten kieltäminen suurta. 

Niin että ne jotka käyttää eivät saisi olla mitään mieltä koko asiasta. Vain ne jotka eivät käytä saavat sanoa miten asia on. Niinku valmiiksi sellainen "reilu" asetelma. Entä lääkekäyttäjät saako ne olla mitään mieltä kun käyttävät eniten? Oletetaan että ns. asiantuntijat eivät ole käyttäjiä. Ne suosittelevat käytön sallimista. Tätä näkemystä tukivat rikosoikeuden professorit. Ovatko nuo kaikki käyttäjiä kun haluavat poistaa käyttörikoksen?

Vierailija
68/140 |
09.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Huomaatteko miten näihin ketjuihin ilmestyy aina kannabiksen puolustajia. Koukutus on vahva ja kielteisten vaikutusten kieltäminen suurta. 

On se hullu päihde kyllä, kun saa käyttäjänsä puolustelemaan sitä tuolleen sokeasti. Kannattaa pysyä erossa siitä, että voi säilyttää kriittisen suhtautumisen siihen!

Vierailija
69/140 |
09.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sekin kannattaa muistaa, että kannabiskokeiluilla voi lähteä työpaikka tai työpaikka jää saamatta. Meillä testataan kaikki uudet työntekijät. Toki vanhatkin, jos on epäily huumeiden/lääkkeiden väärinkäytöstä. 

Vierailija
70/140 |
09.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Huomaatteko miten näihin ketjuihin ilmestyy aina sokeitautisia, työttömiä läskejä, jotks vetää 10 eri lääkettä ja sitten kertoilee kannabiksesta "faktoja" vaikka ei ole koskaan edes kokeillut.

Se on teppo, joka vastustaa sähköautoja, koska ei pysty omaksumaan uutta. Aivot tohjona kannabiksesta

Vierailija
71/140 |
10.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Huomaatteko miten näihin ketjuihin ilmestyy aina sokeitautisia, työttömiä läskejä, jotks vetää 10 eri lääkettä ja sitten kertoilee kannabiksesta "faktoja" vaikka ei ole koskaan edes kokeillut.

Sellainen ulilauta pennun oksennus siellä. Eipä ihme että nuo jätteet joita kukaan ei rakasta polttelevat jotain paskalle haisevaa kannabista. Punasilmäisenä mölisevät kuinka mahtava aine se on ja kiakissa muissa on vika kun paska vetää pöntön sekaisin. 

Vierailija
72/140 |
10.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Akateeminen, keski-ikäinen ex-kumppanini tyrkytti minua keski-ikäistä akateemista naista kokeilemaan kannabista. Menin kahdesti aivan sekaisin (eka kerta lievempi, sen vuoksi uskalsin kokeilla vielä toisen kerran, mut ei ois pitänyt...) Olin itse lähellä psykoosia, oli todella pelokas olo, sydän tykytti kuin olisi tehnyt tilaa ulos rinnasta, mulla oli harhaisia ajatuksia kumppanistani, ympäristöstäni jne. jne. Onneksi ei käynyt mitään pahempaa! Tämänkin jälkeen ex-kumppanini oli edelleen sitä mieltä, kuinka vaaraton ja rentouttava aine on kyseessä ja kuinka se pitäisi laillistaa. Vaikka joutui omassa pössyssään katsomaan vierestä, kuinka kamala olo mulla oli. Jos mulle jo elämänkokemusta ja jonkinlaista koulutuksellista näkemystä omaavalle keski-ikäiselle naiselle käy noin, ei ole mikään ihme, että nuoremmassa ikäryhmässä tulee pahaa jälkeä.

Niin. Vähän niinkuin yölläkin voit nähdä hyvää unta tai pahaa unta (painajainen) myös päihdekokemus voi olla positiivinen tai negatiivinen. Mutta mitä se painajainen tekee sinulle, kun heräät? Yhtä vähän kannabiksen tai esim. alkoholin aiheuttama kokemus vaikuttaa arkielämääsi, jos et anna sille sen suurempaa painoarvoa.

Lisäksi kannattaa huomioida, että tilanne ei ollut osaltasi turvallinen etkä ilmeisesti suostunut tuohon vapaehtoisesti. Jos itse käyttäysin päihteitä, en tekisi sitä miehen seurassa

Vierailija
73/140 |
10.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Sekin kannattaa muistaa, että kannabiskokeiluilla voi lähteä työpaikka tai työpaikka jää saamatta. Meillä testataan kaikki uudet työntekijät. Toki vanhatkin, jos on epäily huumeiden/lääkkeiden väärinkäytöstä. 

Vaikka en käytä laittomia tai edes laillisia päihteitä paitsi kofeiinia, en koskaan suostuisi työskentelemään paikassa, jossa työnantaja tunkeutuu kehooni joko omin avuin tai lääkärin avustuksella.

Suosittelen lämpimästi muillekin ihmisoikeuksiensa kertaamista ja itsesuojeluvaiston herättelyä itse kullekin.

Vierailija
74/140 |
10.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse olin psykoosissa synrymästä asti, mutta kasvi tuli elämääni ja teki minusta terveen.

Vierailija
75/140 |
10.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Suuri annos ja akuutti myrkytys

Huonontunut keskittymiskyky, muisti ja psykomotoriikka

Lisääntynyt liikenneonnettomuusriski, erityisesti alkoholin ja lääkkeiden yhteydessä

Ahdistuneisuus, paniikki

Psykoosi

Paranoia, muut psykoosioireet, depersona

Kuvailit alkoholin liikakäytön riskejä?

Vierailija
76/140 |
10.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ja on myös käyttänyt alkoholia, eli psykoosi olisi voinut tulla jo pelkästään siitä mikä on Suomessa erittäin yleistä

Kyllä täytyy ihmisen vetää viinaa ankarasti vuosikymmeniä, ennen kuin juoppuhulluus eli delirium tremens tulee, jos tulee silloinkaan.

Minä olen kohdannut vasta 15 v. täyttäneen juoppohullun. Joidenkin ihmisten aivot ja hermosto eivät kestä yhtään alkoholia ja muita päihteitä eikä edes kaikkia lääkkeitäkään. 

Vierailija
77/140 |
10.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jokaisen joka on joskus kokeillut kannabista on ihan hirvittävän vaikea uskoa näitä tällaisia juttuja. Ellei sitten tässäkin ole taas perinteinen tilanne, että ensin on tissuteltu ihan huolella ja sitten päätetty ekaa kertaa kokeilla. Tämä jälkimmäinen lienee totta, koska tuskin kukaan keski-ikäinen, akateeminen, elämänkokemusta ja jonkinlaista koulutuksellista näkemystä omaava nainen alkaa vastentahtoisesti polttamaan jonkun miehen pyynnöstä, ellei arvostelukykyä hämärtävää alkoholia ole nautittu kunnolla alle.

Vierailija
78/140 |
10.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siis kaverillahan on skitsofrenia. Siinä ei paljoa paina päihteet jos on muutenkin sekaisin.

Vierailija
79/140 |
10.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kannabispsykoosi on ihmeellinen asia, uutisoinnin (joskaan ei tilastojen) mukaan todennäköisempi kuin alkoholipsykoosi. Uutisoinnin perusteella myös vaarallisempi kuin piripsykoosi, jonka todennäköisyys kasvaa valvottujen vuorokausien lukumäärän mukaan.

Tarkoitukseni ei ole vähätellä minkään päihteen terveyshaittoja, mutta tuntuu älyllisesti laiskalta nostaa kannabis tikunnokkaan ja sivuuttaa vahvemmat päihteet. Ainakaan minulle ei ole tullut vastaan uutista piripsykoosista, alkoholipsykooseistakaan en muista lukeneeni viime aikoina. 

Vierailija
80/140 |
10.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ja on myös käyttänyt alkoholia, eli psykoosi olisi voinut tulla jo pelkästään siitä mikä on Suomessa erittäin yleistä

Tämä oli uusi tieto. Miksi meillä ei esim. 1970-luvulla ollut satojatuhansia alkoholipsykoosiin joutuneita?

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan kolme kaksi