Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Auttakaa minua valitsemaan lomamatka!

Vierailija
08.08.2025 |

Täytän pyöreitä ensi vuonna ja mun vanhemmat lupasivat tarjota meidän koko perheelle -minä ja mieheni, meidän lapset 8-13 vuotta, minun isä ja äiti.

Homman juoni on se, että minun pitää valita kolmesta vaihtoehdosta ja ne ovat nämä:

1. Kymmenen päivää veneillen Kreikan saaristossa. Kyseessä iso purjevene, jossa kippari ja kolmen hengen miehistö. Majoitus veneessä, ruokailu osittain veneessä osittain satamissa. Reitti valittavissa itse, lähtösatama Naxos.

2. Viikon risteily Länsi-Karibialla, majoitus kahdessa sviitissä. All-inclusive ja sviittimajoitus tarkoittaa hyvää kategoriaa ja pääsyä useimpiin  palveluihin laivalla. Matkaan kuuluu myös pari yötä Fort Lauderdalessa, eli matkan kokonaiskesto on kymmenen päivää.

3. Kymmenen päivän viini- ja ruokamatka Bordeauxhon. Kyseessä paikallinen high-end paketti. Majoittuminen kartanossa lähellä St Emilionia täysin palveluin.Tutustumista viinitiloihin, ravintolavierailuja, pyöräilyä maaseudulla ja päiväretkiä läheisiin kaupunkeihin ja rannikolle. Shoppailua, antiikkia ja mahdollisuus käydä kulttuuritapahtumissa. Myös kokkauskurssi kartanolla.

Vanhemmat jättivät valinnan minulle, mutta jotenkin haluan ottaa myös muut huomioon.

1 on varmasti isäni ehdoton suosikki, meillä on aina ollut purjevene ja ajatus seilaamisesta Kreikan historiallisilka vesillä kiehtoo myös minua. Tämä olisi siis isäni ja minun valinta, eikä minua arveluta edes miten lapset jaksaisivat noinkin pitkän aja veneessä, sillä vene on suuri, ymmärtääkseni 70-jalkainen, ja lähes joka päivä jalkauduttaisiin tutkimaan saaria. Mieheni on ihan maakrapu, enkä tiedä mitä hän tykkäisi. Hän ei ainakaan viihdy isän veneessä.

2 on äitini ja varmasti myös lasten suosikki. Mieheni taas inhoaisi tuollaista risteilyä, mutta minulla voisi olla ihan hauskaa ja ehkä hauskuus tarttuisi häneenkin. Paljon kirjoja mukaan, drinkki käteen ja löhöilemään aurinkokannelle!

3 olisi sitten mieheni unelmien täyttymys ja kelpaisi varmasti kaikille aikuisille, olemmehan ruoka-, viini- ja kulttuuri-ihmisiä. Mutta tuollainen matka olisi ehkä tylsä lasten kannalta.

Minä en osaa päättää. Mitä te ajattelette? Minkä valinnan tekisitte?

Kommentit (24)

Vierailija
21/24 |
09.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jos on oikeasti iso vene, niin se sitten. Mutta vain, jos ei itse tartte tehdä muuta kuin syödä, ottaa aurinkoa ja rentoutua. Mitään ei tarttis tehdä esim veneen eteen. 

Niin tää on se ongelma tässä. Paljon veneilleenä tiedän, että jos tulee tiukkoja paikkoja tai ongelmia, kaikkien pitää osallistua. Mua huolestuttaa myös keittiö. Vaikka miehistön pitäisikin tehdä osa aterioista, pelkään että jotain kokkaamista ja siivoomista jäisi myös meille. Ja se tarkoittaa minua ja äitiä, koska isä varmaan ohjaisi venettä koko ajan. Musta vähän tuntuukin, et 1 on isän suunnitelma ja 2 äidin. 3 on sitten heitetty mukaan ajatellen minua ja miestäni.

ap

Vierailija
22/24 |
09.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

3 voi jättää heti pois laskuista, jos lapset otetaan mukaan. 1 ja 2 molemmat hyviä, purjehdus varmasti ikimuistoinen ja jotain mitä moni ei ole kokenut.

Tuskin siellä viinitiloilla kaiket päivät ollaan, lapsille löytyy allas varmaan ja kylillä nähtävää. Meidän lapset olidivat olleet intopiukeina myös kokkauskurssilla mukana. 

2 ehdoton nono itselle! Kamala ajatuskin! 

1 tai 3

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/24 |
09.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja mua arveluttaa 10 ihmistä samassa veneessä, vaikka olisikin joku 75-90 jalkainen. Ja miehistö ihan vieraita. En saanut tietää onko asiakkaille omat vessa ja peseytymistila vai kaikille yhteinen.  Kuvissa hytit oli kyllä upeita, mutta esim keittomahdollisuuksista ei ollut kuvia.

Varmaan idea on että aika paljon aterioita syödään maissa.

ap

Vierailija
24/24 |
09.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

3 voi jättää heti pois laskuista, jos lapset otetaan mukaan. 1 ja 2 molemmat hyviä, purjehdus varmasti ikimuistoinen ja jotain mitä moni ei ole kokenut.

Tuskin siellä viinitiloilla kaiket päivät ollaan, lapsille löytyy allas varmaan ja kylillä nähtävää. Meidän lapset olidivat olleet intopiukeina myös kokkauskurssilla mukana. 

2 ehdoton nono itselle! Kamala ajatuskin! 

1 tai 3

Mä alan itse asiassa kallistua 3:n kannalle. Kreikan purjehdus on lasten kannalta oikeasti haasteellinen. Meillä on kokemusta seilaamisesta Turusta Ahvenanmaalle lasten kanssa ja jotain Hanko-Naantali-Uusikaupunki legejä. Max 4 yötä veneessä, ja lapset oli ihan hiilenä viimeiset kaksi päivää. Toki mun idän vene on pienempi matkavene, mut kuitenkin. Ja mitä edellä kirjoitin asumisesta purjeveneessä. Se on aina alkeellista. Sinne mennään hakemaan seikkailua ja kokemuksia, ei ainoastaan nautiskelemaan elämästä. Kyllä joku kartano Ranskassa, jossa on kaikkea ohjelmaa, eläimiä, retkiä, ja valtava uima-allas olis paljon lapsi-ystävällisempi. Ja tottakai lapset mukaan kokkauskurssille!

Jäljellä siis 2 ja 3. Suoraan sanoen 2 on myös erittäin varteenotettava vaihtoehto. Ehkä jopa paras, erityisesti jos painotan mun ja miehen parisuhdeaikaa ja romantiikkaa, mikä olisi myös kivaa ; )

ap

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi kaksi yhdeksän