Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Sinä, jolla on asunto/kiinteistö, jota et aio myydä KOSKAAN, koko elinaikanasi.

Vierailija
08.08.2025 |

Miksi et?

Kommentit (28)

Vierailija
21/28 |
09.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Sukutila.

Hirvittävää! Otan osaa. Yritä nyt edes myydä.

Vierailija
22/28 |
09.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

En myy koskaan paitsi sitten kun olen täysin seniilinä jossain vanhainkodissa, saavat lapset sen myydä minun nimissäni jotta vastuu pysyy minulla. Siinäpä alkavat karhuamaan satoja tuhansia tonneja maksukyvyttömältä toinen jalka haudassa olevalta muorilta, koska talo on vanha rintamamiestalo, josta aivan satavarmasti löytyy jotain homepilkkua alapohjasta jos asiaa alkaa töikseen etsimään. Taloa on rempattu jo 25v ajan ja itse en mitään havaitse eikä ole kyllä kukaan vieraskaan maininnut ikinä. Mutta hullut kyllä löytää jotain kun ajatuksella asiaan panostaa. 

Olen nyt 41 v joten vielä on vuosikymmeniä aikaa sielä majailla jos hyvin käy. Ja sen jälkeen se vasta vanha roska onkin 😄. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/28 |
09.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mihin mä kotoani lähtisin? Asuttavaksi ostettu, ei myytäväksi. 

Vierailija
24/28 |
09.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Omistusasunnossa (asunto-osake) asuvan voisi olla järkevää ottaa käänteistä asuntolainaa (tjsp) saadakseen lisää käyttörahaa esim. matkusteluun tai mistä tykkääkin.

Ehkä, jos ei ole ketään kenelle jättää mitään perinnöksi.

Vierailija
25/28 |
09.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

No siksi, että tämä ei ole pelkästään asunto/kiinteistö vaan tämä on ihana koti. Tähän on upotettu paljon rahaa ja pidetty kunnossa eikä tästä halua luopua ikinä. Ei siis kannata jaella postilaatikkoon lappuja, joissa ilmoitetaan asiakkaan etsivän kotia juuri minun nurkiltani. Tämä ei tule myyntiin koskaan!!!

Vierailija
26/28 |
09.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei ole tarvetta myydä. Jätän tämän taloni, tontin ja metsää lapselleni. Asun kunnan keskustasta 8 km maalla. Tontti on iso 85 metriä kertaa 40 metriä. Sitten tontin takana on metsää 500 metriä kertaa 200 metriä.

En aio muuttaa pois koskaan täältä missä asun.

Vierailija
27/28 |
09.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aika pitkään, nyt jo reilu 43 vuotta on tämä asunto ollut ensin äitini ja asuin itsekin siinä aluksi hänen kanssaan viitisen vuotta. Sitten maailma vei muualle reiluksi kymmeneksi vuodeksi ja palasin takaisin tähän, lähdin vuosiksi ulkomaille töihin ja kävin vain pari kertaa vuodessa viikoksi kotimaahan lomille. Palasin sitten tähän ulkomaan asumisen jälkeen ja olen nyt asunut 24 vuotta tässä uudestaan.

Hyvin pitkään ajattelin, että tämä on viimeinen asuntoni ja en tästä muuta mihinkään. Mutta nyt kun olen hetken ollut jo eläkkeellä ja kun olen katsellut sitä minkälaiseksi Suomi on muuttunut, niin olen alkanut miettiä uudestaan sitä että lähtisin uudestaan maasta.

Ja oikeastaan vain tämä asunto & tilava oma autotallii tässä samassa talossa, se ettäntämä on hyvällä paikalla hyvässä talossa, iso, mukava, hyvin sisustettu ja kaikin puolin tarpeitani tyydyttävät ovat ainoita mistä en haluasi lupopua. Ja sinne mihin ehkä lähden niin pitää ostaa oma talo, se toki maksaa aika lailla mutta ei muodosta ylipääsemätöntä estettä. Niin kaikki se vaiva mikä siihen muuttamiseen ja elämän aloittamiseen uudestaan siellä on erittäin iso projekti ja raskas projekti. Kaikki se mitä haluaisin viedä mukanani ei ehkä mahdu edes 20 TEU merikonttiin.

Ja sen talon etsiminen, jonkinlaisen remontin tekeminen luultavasti siellä jne jne. työn määrä hirvittää.

Eikä sitten jos ja kun päätän lähteä ja tämän asunnon myyn, tiedän että teen asian jota ei voi enää perua. Suomeen en tule enää palaamaan, koska täällä ei ole käytännössä mitään miksi vielä haluasin palata.

Eli olen kahden vaiheilla, ollut jo noin puoli vuotta ja pohdinta lähdön puolesta ja sitä vastaan on vielä pahati kesken.

Jos en pitiäsi tästä paikasta, asunnosta ja kaupungista niin olisin jo lähtenyt. Se on täysin varma asia.

Vierailija
28/28 |
09.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Harva muistaa sitä faktaa, että suurin osa ikäihmisistä ei eläissään tarvitse mitään erityistä hoivaa tai hoitopalveluja. Sitä sairastetaan verenpainetaudit ja infarktit, mutta pärjätään kotona omissa ympyröissä. Tilastojen mukaan yli 65v ikäiset ovat sairaanhoidossa alle 30 vrk ennen kuolemaansa ja tuossa ovat siis mukana ne, jotka ehtivät sairaalaan kuolemaan ja ne, jotka ovat laitoksessa vuosia. Esimerkiksi meillä 92v mummu ehti olla sairaalassa 8 tuntia ennen kuin kuoli, ennen sitä ei mitään muuta terveydenhuollon palvelua kuin yksityislääkärillä kahdesti vuodessa uusimassa reseptejä ja otattamassa verikokeet.

Miksi siis myydä kotiaan?