Eläkeläisen syyspaniikki
Jäin eläkkeelle ja muutin maaseudulle tämän vuoden alussa. Kevät meni ihmetellessä ja kesä ulkona puuhastellessa minkä nyt helteessä jaksoi. Huusholli on tullut suursiivottua useaan kertaan, matot ja ikkunat pestyä. Turhat tavarat on kierrätetty. Heinäkuun lopulla aloin marjastaa ja nyt pakastin täysi mustikkaa, vadelmia ja muutama litra lakkoja.
Kun puolukat on aikanaan kerätty loppuu niin mietin vaan, mitä ihmettä alan tekemään. Lähellä ei ole palveluja eikä juuri asutustakaan. Jonnekin kansalaisopiston kurssille voisi ilmoittautua ja käydä kerran viikossa 35 km päässä. Mutta entä ne muut päivät ja viikonloput? Olen ihan paniikissa. Kertokaa ja auttakaa!
Kommentit (42)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Entä jos lepoa ajattelisit ..
Minulle on sanottu että nauti nyt, kun ei tarvitse tehdä mitään. Mitä sekin tarkoittaa.. Ettäkö en tekisi muuta kuin lepäisin? Eihän semmoista oleilua kukaan kestä.
Tee käsitöitä, piirrä, maalaa, katso Areenasta hyviä dokumentteja tai elokuvia, lue kirjoja, askartele joulukortteja, lähetä ystävillesi käsin kirjoitettuja kirjeitä, suunnittele jotain matkaa ja ota selvää matkakohteen historiasta, nähtävyyksistä jne ja tee lista mitä haluat mennä katsomaan.
Ole onnellinen, että olet hyvässä kunnossa, äläkä valita tekemisen puutteessa. Minä joudun ostamaan marjat, huusholli vaatisi kunnon siivouksen ja pihakin hylyn hallussa, kun en jaksa. Sairasteluni on vienyt kunnon ja yritän vaan sinnitellä. Teikäläisen kehumiset nostavat karvat pystyyn.