Peli-ongelma. Auttaako sosiaalitoimi?
Olen saanut tässä kuussa toimeentulotuen ja kertakorvauksen jolla olisi pitänyt pärjätä kaksi kuukautta kunnes saisin taas toimeentulotuen. Kaikki pelattu. Tuntuu, että kuolen. Voiko enää mistään saada apua? Diakonia käyty. Nyt jää kalliit lääkkeet saamatta.
Kommentit (11)
Lopeta pelaaminen ja saman viestin spämmäys, vaihda vaikka mummopuhelimeen.
Olen hakenut keskusteluapua terveyskeskuksesta ja odotan pääsyä vertaistukiryhmään. Minulla on lapsi.En ole halunnut pelata. Tämä on sairaus. Syöpääkin pahempi.
Vierailija kirjoitti:
Olen hakenut keskusteluapua terveyskeskuksesta ja odotan pääsyä vertaistukiryhmään. Minulla on lapsi.En ole halunnut pelata. Tämä on sairaus. Syöpääkin pahempi.
Voisiko lapsi mennä isälleen?
Kysy sukulaisen apua rahallisesti ja sano etteivät maksa kuin parin kuukauden päästä, on joku epäselvyys tukiasioissa. Ja älä pelaa enää, keksi muu tekeminen ja apuakin on pelaamiseen kyllä jossain.
Terveyskeskuksesta tuskin saat keskustelun kautta ratkaistua riippuvuuteesi, ei psyk.hoitaja tai lääkäri voi estää toimintaasi jos ongelma on noin paha. Edunvalvontaan hakutuminen olisi selkeä ja konkreettinen apumuoto.
Eikö kelan kanssa voi sopia että maksavat tt-tuen kuukausittain? Tai vaikka kahden viikon välein?
Johan sinua sossu auttoi. Noh, äitiäni auttoi tuollaisissakin tilanteissa mutta hänellä olikin lapsia niin oli sillä tavalla pyhä lehmä ettei voinut laittaa kadulle kun ei onnistunut aina kaikkia lapsia kerralla saamaan huostaanotetuksi.
Olet itse halunnut pelata ne rahat, et pyytänyt että kanssasi haetaan lääkkeet ja ruuat etkä nytkään halua apua peliongelmaan vaan lisää rahaa.