Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Miten saisi itsensä jumppaamaan 15 minuuttia joka päivä

Vierailija
08.08.2025 |

Keskivartaloa pitäisi vahvistaa, sanoi fysioterapeutti. Kävelen kyllä ja liikunta muuten paljon mutta nuo lihaskuntoliikkeet ovat minulle jotenkin vastenmielisiä. 

Miten saada itsensä tekemään lihasliikkeitä?

Kommentit (29)

Vierailija
21/29 |
08.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

15 minuuttia ja joka päivä !! Ei sellaiseen kukaan voi pystyä !

Vierailija
22/29 |
08.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla olis sama juttu, että pitäisi jotain keskivartaloa vahvistavaa jumppaa. Alkaa ryhti muistuttaa Aku ankkaa. Välillä aloitan, mutta en ole saanut siitä rutiinia muodostettua. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/29 |
08.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos joskus kyllästyttää, jumppaan samalla kun katselen sarjaa tai laitan jumppavideosta äänet pois ja tilalle äänikirjan. Minulle tuo kävelylle lähteminen on vaikeampaa, vaikka kesällä voisi piileskellä aurinkolasien takana. 

Vierailija
24/29 |
08.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itselläni toimii niinkin yksinkertainen asia kuin se, että teen ruutupaperille pitkulaisen mittarin/palkin, josta väritän ruudun aina, kun olen tehnyt suorituksen. Palkki sopivan pituiseksi, esim 2 viikkoa. Palkin päässä jokin palkinto. Sitten uusi taas seuraaville kahdelle viikolle (tai mikä aika nyt sopiikaan) ja uusi palkinto. Jostain syystä tuollainen tavoitteiden visualisoiminen tehoaa minuun kuin taaperoon.

Vierailija
25/29 |
08.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hulavanne ja letkeää musiikkia. Ennen lounasta tai päivällistä, niin saat sitten vielä palkinnon.

Vierailija
26/29 |
08.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hanki jumppamatto, raivaa itsellesi kotoasi oma jumppapaikka ja pidä se puhtaana. Etsi jokin kiva jumppavideo tai useampi ja tee niitä vuorotellen fiiliksen mukaan. Lopulta voit jäädä jopa koukkuun omaan jumppahetkeen, jolloin voit keskittyä itsestä huolehtimiseen.

Vierailija
27/29 |
08.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ehkä parhain neuvoni on se, että teet edes jotain mikä on parempi kuin ei mitään. Vaikka 1 vatsalihasliike per päivä. Se ei välttämättä auta hirveästi loppupelissä, mutta se on parempi kuin se ettet tekisi yhtään mitään. Jos jotain kuntoilusuunnitelmaa seuraat, niin tee siitä helpompi/lyhyempi versio itsellesi aluksi, jos ei jaksa vetää kokonaan. Just sua varten, se mikä sopii oman jaksamuksen mukaisesti. Muiden neuvoista/suunnitelmista viis, koska ne eivät aina päde juuri sun tilanteen mukaisesti, vaan sen mukaan minkä itse jaksat tehdä. Aina pitää aloittaa jostain, kunnes jaksaa enemmän. Hiljaa hyvä tulee.

Vierailija
28/29 |
10.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä keksin hauskan tavan yhdistää jumppa ja siivoaminen. Ensinnäkin musiikki soimaan - en saa mitään tehtyä ilman kivaa, nopeaa bittiiä. Toisekseen teen Youtubesta lihaskuntoharjoituksia omalla tasollani hiljalleen tasoa nostaen. Kolmanneksi aina kun liikkeissä on tauko, siivoan yhden jutun, esim: järjestän yöpöydän tavarat, pyyhin pölyt ikkunalaudalta, nostan tavarat lattialta, laitan vaatteet paikalleen jne. Ja koska nopea biitti soi, teen senkin turbonopeudella 😅. Mulle erittäin motivoivaa ja olen nyt aika hyvin tehnyt näitä 4 krt viikossa ja tuloksia tulee - sekä vaa'alla että kotona.

Vierailija
29/29 |
10.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Areenalla on Jumppaa Sofian kanssa.

Tämä on hyvä. Jumppaan silloin tällöin Sofian kanssa.