Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Miten saisi itsensä jumppaamaan 15 minuuttia joka päivä

Vierailija
08.08.2025 |

Keskivartaloa pitäisi vahvistaa, sanoi fysioterapeutti. Kävelen kyllä ja liikunta muuten paljon mutta nuo lihaskuntoliikkeet ovat minulle jotenkin vastenmielisiä. 

Miten saada itsensä tekemään lihasliikkeitä?

Kommentit (29)

Vierailija
1/29 |
08.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aamulla ekaksi.

Vierailija
2/29 |
08.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täältäkö kyselet mitä jos vähän miettisit 😳

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/29 |
08.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Läski ei tee sitä mitenkään. Se vaan ulisee

Vierailija
4/29 |
08.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Valitsemalla sopiva aika ettei ole muuta. Jos kokeilee ensin joka toinen päivä tai pari kertaa viikossa. Ja miettii omia liikkeitä, jos paperilla olevat ei nappaa, tai aina samat. Ellei ole "pakko" tehdä jotain tiettyjä sarjoja. Kuntosali jos on rahaa, mutta jos on rajoitteita ei voi tehdä normaalisti. Keksimällä joku muu ratkaisu tai vesijumppa.

Vierailija
5/29 |
08.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Salille.

Vierailija
6/29 |
08.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei ole miettimällä nyt oikein lähtenyt tämä liikkeelle. Ap.

Vierailija
7/29 |
08.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pyydä fyssarilta tarkka lista mitä liikkeitä tehtävä ja miten usein. 

Sitten yhdistät niiden tekemisen johonkin olemassaolevaan rutiiniin. Itse yhdistin ne salillkäyntiin. Sen lisäksi tiesin että fyssari tuntee jos en ole tehnyt jumppaliikkeitä (siis jalkaa tunnustelemalla kun jalassa oli se urheiluvamma mulla), niin se auttoi kanssa. Yksinäni en todellakaan saanut aikaiseksi tehdä mitään liikkeitä. Tylsää hommaa. 

Vierailija
8/29 |
08.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Menet joka aamu puoleksi tunniksi salille. Heräät aikaisin.

Vierailija
9/29 |
08.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yritä ottaa tavaksi tehdä vaikka samalla kun katsot iltauutiset. 

Vierailija
10/29 |
08.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Eihän ap kertonut missään painoaan. Keskivartalon heikot lihakset voi olla myös normaalipainoisella tai alipainoisella. 

Vierailija
11/29 |
08.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Telkkarin edessä. Ota vaikka tavaksi jumpata iltauutisten aikaan.

Tai kato joku jumppavideo youtubesta ja teet sen aina. 

Tai motivoi itseäsi vaikka kuuntelemalla lempimenomusiikkiasi. 

Vierailija
12/29 |
08.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ison jumppapallon päällä istuen voi myös tehdä keskivartalotreeniä vähän niin kuin itsestään telkkaria katsoessa. 

Vierailija
13/29 |
08.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kakka viikko vai elämä? Vai saatko jotain "tyydytystä" ihan normaalin kysymyksen mollaamisesta. Surkeaa..

Aloittajalle. Aamua ehdotettiin, se on hyvä, jos oot aamuihminen.

Jos et, kuten minä, mulla tomi paremmin ihan salikäynti niin, että kompastuin aamulla töihin lähtiessä salilaukkuun, jonka pakkasin edellisiltana (kävin töiden jälkeen). 

Kokeile "herätystä, kalenteria, ruksi ruutuun" jne. mikä ikinä sulla toimii, että homma tulee tehtyä. 

Vierailija
14/29 |
08.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Voimaannuitko? Laskeutuko pallit tai käynnistykö alkava testotuotanto?

Vierailija
15/29 |
08.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Aamulla ekaksi.

Herätys klo 5 joten ei kiitos. 

Eri.

Vierailija
16/29 |
08.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mieti mikä sua motivoi ja ota jokin lähestymistapa sen kautta.

Esim. Mua ei motivoi tippaakaan mikään "ihana fiilis" vaan mun pitää nähdä visuaalisesti että olen tehnyt jotain. Se voi olla niinkin yksinkertainen asia kuin raksi ruutuun seinäkalenteriin ja joka viikolle on tultava vaikka neljä ruksia.

Tai mulla ehdoton apuväline  on aktiivisuuskello josta näkyy askeleet - lähdin leikkimielisesti tavoittelemaan 10 000 askelta päivässä (ei, siinä numerossa ei ole taikaa, se on vain kiva luku joka mulla ei tule itsestään täyteen vaan joudun tekemään töitä että 7 km tulee päivittäin). No nyt on menossa päivä 627, kun ei anna luonto periksi olla saamatta sitä täyteen 😅. Kilpailen siis itseni kanssa ja lähden vaikka räntäsateeseen lenkille klo 23 jos onnistuminen sitä vaatii.

Molemmissa tärkeintä on kuitenkin tosiaan se että NÄEN numerona/merkkinä sen jumpan. Jos en näe, on se kuin en olisi mitään tehnytkään.

Voi myös asettaa itselleen tavoitteen tyyliin kun olen tehnyt XX jumppaa, saan ostaa itselleni asian Y. Tai mikä ikinä ketäkin motivoi.

Tsemppiä! Uudet tavat muodostuvat hitaasti mutta mahdollista se on.

Vierailija
17/29 |
08.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Areenalla on Jumppaa Sofian kanssa.

Vierailija
18/29 |
08.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siitä pitää vaan tehdä rutiini. Saathan sinå itsesi pesemään hampaasikin. Samaan tyylin, sen kummempia ajattelematta. 

Vierailija
19/29 |
08.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Rutinoituminen kestää noin kaksi viikkoa. Eli pohdiskele tosiaan, olisiko paras aika aamuisin? Lounastauolla? Iltauutisten aikaan? Rakenna tietoisesti rutiini, laittamalla ensimmäisten kahden viikon ajaksi itsellesi hälytys kalenteriin tai puhelimen herätyskelloon. Tämän jälkeen pitäisi jo sujua helpommin, jos kaksi viikkoa jaksat toistaa rutiinia.

Vierailija
20/29 |
08.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Etsi toista sukupuolta oleva ihminen. Sitten kun vatkaat joka päivä 15 minuuttia niin sinä saat orgasmin niin puolisosi ja terapeuttisi ovat onnellisia,