Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Demarithan ei ole vasemmistopuolue - mitä se merkitsee sinulle?

Vierailija
08.08.2025 |

Kannustaako äänestämään vai estääkö äänestämästä?

Kommentit (93)

Vierailija
21/93 |
08.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

mikä valkopesu nyt demarit ovat kommunistejä sdp nimi keksittiin kapinan jälkeen.

Vierailija
22/93 |
08.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kannatan nimenomaan sosiaalidemokratiaa, jonka opein on rakennettu pohjoismaiset hyvinvointivaltiot. Sosiaalidemokratia ei ole mitään ääriajattelua, eikä tähtää jonkun yksittäisen ryhmän etujen parantamiseen, vaan siihen että yhteiskunta olisi kaikille hyvä.

Mutta ei se nyt ihan selvä homma ole, minkälainen puolue edustaisi nykyisin "puhdasta" sosiaalidemokratiaa. Marinin SDP vai Lindtman-Tuppuraisen oikeistodemarit.

Tavoitteet kuitenkin samat 

En ole ihan varma tuosta. Mitä sinä uskot noiden tavoitteiden olevan?

Sitä juuri, että yhteiskunta on kaikille hyvä. 

Kun hallitus kaa

Joko pääsee lääkäriin? Olisi vähän kolotusta.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/93 |
08.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Marinin aikaan demarit meinasivat mennä Vasemmistoliitosta ja Vihreistä vasemmalta ohi, tämä on fakta jonka voi tarkastaa vaikka Hesarin vaalikoneiden nelikentästä. Lindtman yrittää ainakin näennäisesti ohjata puoluetta pois äärivasemmalta ja kohti puolueen perinteisiä arvoja... mutta siellä ovat silti edelleen ne samat seinähullut intersektionalistit mukana rivissä. Entä itäkätyrit onko näistä jo päästy vai vieläkö esim. Tuomioja jatkaa?

Olen pahoillani, mutta en uskalla luottaa. Muistan vielä liian hyvin edelliset hullutukset.

Vierailija
24/93 |
08.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sosialidemokratia kyllä toimii, jos valtio on riittävän vauras, että sitä rahaa riittää jaettavaksi sinne sun tänne. Velkarahallakin sen saa toimimaan vaihtelevanpituisia aikoja, kuten me suomalaiset tiedämme. Pian tiedämme myös, miten käy kun velkaraha jossain vaiheessa loppuu.

Vierailija
25/93 |
08.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Äänestän puoluetta  joka antaa minun itse  päättää mitä teen omilla rahoillani. Ymmärrän että veroja tarvitsee kerätä mutta rajansa kaikella. 

Yhteisiä varoja ei  pitäisi lapioida ihan miten tahansa.

Sellaista  puoluetta odotellessa äänestän kokoomusta tai persuja.

Vierailija
26/93 |
08.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Johan nyt vitsin murjaisit! Etteikö sosialistit muka olekaan vasemmistopuolue? Missä päin maailmaa sitä ei lueta vasemmistoon? Olivathan he jo vuoden 1918 kapinassa maan laillista hallitusta vastaan ase kädessä taistelemassa!

Vierailija
27/93 |
08.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kannatan nimenomaan sosiaalidemokratiaa, jonka opein on rakennettu pohjoismaiset hyvinvointivaltiot. Sosiaalidemokratia ei ole mitään ääriajattelua, eikä tähtää jonkun yksittäisen ryhmän etujen parantamiseen, vaan siihen että yhteiskunta olisi kaikille hyvä.

Mutta ei se nyt ihan selvä homma ole, minkälainen puolue edustaisi nykyisin "puhdasta" sosiaalidemokratiaa. Marinin SDP vai Lindtman-Tuppuraisen oikeistodemarit.

Tavoitteet kuitenkin samat 

En ole ihan varma tuosta. Mitä sinä uskot noiden tavoitteiden olevan?

Sitä juuri, että yhteiskunta on kaikille hyvä. 

Kun hallitus kaa

Säästöjä etsitään nyt esim. koulutuksesta siksi, että rikkaimmille halutaan antaa 1 miljardin veronkevennykset. Mikään pakko ei ole säästää juuri tällä tavalla kuin tämä hallitus on säästävinään. 

Vierailija
28/93 |
08.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Äänestän puoluetta  joka antaa minun itse  päättää mitä teen omilla rahoillani. Ymmärrän että veroja tarvitsee kerätä mutta rajansa kaikella. 

Sama juttu 

Vierailija
29/93 |
08.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

se on äärivasemmistopuolue

Vierailija
30/93 |
08.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei.

Vierailija
31/93 |
08.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Sosialidemokratia kyllä toimii, jos valtio on riittävän vauras, että sitä rahaa riittää jaettavaksi sinne sun tänne. Velkarahallakin sen saa toimimaan vaihtelevanpituisia aikoja, kuten me suomalaiset tiedämme. Pian tiedämme myös, miten käy kun velkaraha jossain vaiheessa loppuu.

Suomi on ollut köyhä ja noussut köyhyydestä juuri sosiaalidemokratian opein. Panostamalla mm. koulutukseen joka on saatavilla kaikille. 

Vierailija
32/93 |
08.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Marinin aikaan demarit meinasivat mennä Vasemmistoliitosta ja Vihreistä vasemmalta ohi, tämä on fakta jonka voi tarkastaa vaikka Hesarin vaalikoneiden nelikentästä. Lindtman yrittää ainakin näennäisesti ohjata puoluetta pois äärivasemmalta ja kohti puolueen perinteisiä arvoja... mutta siellä ovat silti edelleen ne samat seinähullut intersektionalistit mukana rivissä. Entä itäkätyrit onko näistä jo päästy vai vieläkö esim. Tuomioja jatkaa?

Olen pahoillani, mutta en uskalla luottaa. Muistan vielä liian hyvin edelliset hullutukset.

79-vuotias ylikersantti Tuomioja nauttii viimein ministerin eläkkeestä. Tuomioja ei ole samalla tavalla puhdas idän ystävä kuin moni muu poliitikko, vaan muodosti itämielisiä ja itävastaisia mielipiteitä omiin arvoihinsa perustuen. Hän on myös vastustanut islamisaatiota ja rauhanaktivismista huolimatta puolustanut asevelvollisuusjärjestelmää rauhan parhaana takaajana, vaikka tukikin entistä heilaansa Tarja Halosta lähes kaikessa.

Kiero ukko jo nuorena, mutta ei varsinainen idänkätyri siinä mielessä kuin moni Tehtaankadun vakionaama.

Vierailija
33/93 |
08.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Itäkätyrit pakoilivat miinaäänestystä mutta ovat ryömineet takaisin koloistaan. Nauretaan yhdessä tälle. 🤣🤣🤣🤣🤣

Vierailija
34/93 |
08.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mikä tahansa on parempi hallitus kuin PS-kok. Velkaantuvat enemmän kuin yksikään aikaisempi hallitus ja kun muistaa mitkä olivat puheet ennen vaaleja niin ei tarvitse kahta kertaa miettiä menevätkö jatkoon.

Vierailija
35/93 |
08.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Sama juttu 

Ette te saa itse päättää mihin rahanne menee tämänkään hallituksen systeemissä. Kun julkinen terveydenhuolto, ilmainen koulutus ym ajetaan alas, teidän rahat menee yksityisiin vakuutuksiin, lastenne koulutukseen ja säästöön siltä varalta että joudutte työttömäksi tai sairastutte (mikä on ihan mahdollista, kun työttömyys koko ajan kasvaa). Liikkumavara on ihan näennäistä ja tuurista kiinni.

Vierailija
36/93 |
08.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Demarit ON umpivasemmistolainen puolue. Taattu fakta.

Vierailija
37/93 |
08.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Höpö höpö, ap

Vierailija
38/93 |
08.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

79-vuotias ylikersantti Tuomioja nauttii viimein ministerin eläkkeestä. Tuomioja ei ole samalla tavalla puhdas idän ystävä kuin moni muu poliitikko, vaan muodosti itämielisiä ja itävastaisia mielipiteitä omiin arvoihinsa perustuen. Hän on myös vastustanut islamisaatiota ja rauhanaktivismista huolimatta puolustanut asevelvollisuusjärjes

Artikkeli on kauhistuttavaa luettavaa. Tuomioja viljelee sellaisia rasi stisia sanoja kuten ne ekerio rja, ne ekerisenaattori, ne ekerig hetto jne. On vaikea uskoa, että tekstin on kirjoittanut todellakin kaikkien arvostama ihmisoik eusaktivisti ja antira sisti Erkki Tuomioja. Vaikuttaa kuitenkin siltä, että Tuomioja on uinut ras ismin syvissä vesissä ja hyvällä syyllä voimme kysyä, että onko tällaisesta rasi smista enää pitkäkään matka jou kkomu rhiin? Monet kyselevät epävarmasti ja peloissaan: Erkki, milloin alkavat kaasutukset?

Vierailija
39/93 |
08.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Silloin, kun pohjoismaista hyvinvointiyhteiskuntaa rakennettiin, oli aivan toisenlainen työmoraali ja arvot. Ihmiset olivat yritteliäitä ja sitkeitä. Ahkeria. Sitten systeemi kääntyi itseään vastaan. Olemme kestämättömässä tilanteessa, josta ei saa edes puhua. Monet ovat kuin sitä ei olisi olemassakaan. 

Vierailija
40/93 |
08.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Sama juttu 

Ette te saa itse päättää mihin rahanne menee tämänkään hallituksen systeemissä. Kun julkinen terveydenhuolto, ilmainen koulutus ym ajetaan alas, teidän rahat menee yksityisiin vakuutuksiin, lastenne koulutukseen ja säästöön siltä varalta että joudutte työttömäksi tai sairastutte (mikä on ihan mahdollista, kun työttömyys koko ajan kasvaa). Liikkumavara on ihan näennäistä ja tuurista kiinni.

Eikö se ole juuri omia valintoja jos otan vakuutuksia tai koulutan lapsiani. Eikö ne olisi minun valintojani?

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme kuusi kahdeksan