Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Eläkeläiset vinkuvat taas köyhyyttään!

Vierailija
18.10.2025 |

https://www.is.fi/taloussanomat/art-2000011559582.html

En viitsi jatkaa. Olisi painokelvotonta tekstiä! 

Kommentit (17)

Vierailija
1/17 |
18.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Takuueläke on noin 1000 e/kk mutta jos on jäänyt esim.varhennetulle vanhuuseläkkeelle ja nostanut OVE- eläkettä, ne pienentävät kansaneläkettä ja takuueläkettä pysyvästi. Kansaneläke on myös pienempi, jos asuu kumppanin kanssa. 1600 e/kk käteen on hyvä summa kahdelle ihmiselle verrattuna moneen työttömään ja pienituloiseen. 

Vierailija
2/17 |
18.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hyvä aloittaja:

Ei ole sinun asiasi joten jätä meidät rauhaan kiitos.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/17 |
18.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mikä sinua siinä vtuttaa? Aloita tarkastelu lähipiiristäsi: onko vanhemmillasi tarpeeksi rahaa? Voivatko he hyvin?

Vierailija
4/17 |
18.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pieni on 1600e kahdelle. Tuossa iässä menoja voi olla meinaan ja palveluita pitää ostaa.

Vierailija
5/17 |
18.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Niinhän vinkuvat tukielätitkin. Kaikki nykyään vinkuu köyhyyttä, jopa isosti tienaavat tyypit. Hanki elämä.

Vierailija
6/17 |
18.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vastasin tuohon kyselyyn mutta eivät halunneet tietää lisää, ehkä siksi että olen epätyypillinen eläkeläinen: teen töitä ja saan tekijänoikeuskorvauksia. Mutta niiden verotus on perseestä.

Vierailija
7/17 |
18.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Pieni on 1600e kahdelle. Tuossa iässä menoja voi olla meinaan ja palveluita pitää ostaa.

Lääkekatto tulee vastaan nopeasti, jos on vaikeita sairauksia. Julkinen terveydenhoito hoitaa nykyään pääasiassa eläkeläisiä. Työterveys on varattu työntekijöille.

Vierailija
8/17 |
18.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

70+ vanhempien netto työeläkkeet on  yhteensä 1900e.

Sekö on paljon?

Vierailija
9/17 |
18.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oma tavoitteeni ennen eläkkeelle pääsyä on se, että olen minimoinut kiinteät kuluni. Esim. pieni uusi tai peruskorjattu asunto, jossa pieni vastike. Asuinpaikan valinta sen mukaan, että läheltä löytyvät tarvittavat palvelut, niin ettei autoa välttämättä tarvitse. Toki myös siis jonkinlaisten pääomatulojen kerääminenen nyt vielä kun olen työelämässä. 

Vierailija
10/17 |
18.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

En vingu. Minulla on riittävä eläke

Vierailija
11/17 |
18.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Oma tavoitteeni ennen eläkkeelle pääsyä on se, että olen minimoinut kiinteät kuluni. Esim. pieni uusi tai peruskorjattu asunto, jossa pieni vastike. Asuinpaikan valinta sen mukaan, että läheltä löytyvät tarvittavat palvelut, niin ettei autoa välttämättä tarvitse. Toki myös siis jonkinlaisten pääomatulojen kerääminenen nyt vielä kun olen työelämässä. 

Niin ja siis tällä ajattelen myös lapsiani, etteivät joudu ongelmiin perinnön kanssa vaan hankin tuonne asuntoon vain sellaisia  huonekaluja yms. joista helppo päästä eroon. 

Vierailija
12/17 |
18.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eläkkeen lisäksi pitää olla omia tuottavia sijoituksia. Jo muutama satanen kuussa auttaa paljon ja tarpeen tullen voi myös realisoida sijoituksia. Ongelma ainakin tulevaisuudessa alkaa olla se, että koska monen työuraan kuuluu paljon työttömyysjaksoja ei niitä säästöjä ole ehtinyt kerätä riittävästi ennen eläkkeelle jäämistä. Sinänsä ajatus siitä, että omia säästöjä ei tarvitse olla vaan pärjää pelkällä eläkkeellä on kyllä hiukan naiivi.

Vierailija
13/17 |
18.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Lääkekatto tulee vastaan nopeasti, jos on vaikeita sairauksia. Julkinen terveydenhoito hoitaa nykyään pääasiassa eläkeläisiä. Työterveys on varattu työntekijöille.

Julkinen hoitaa myös paljon ulkomaista muuttaneitten vanhempia ja nuoria eläkeläisiä. Menee katsomaan vaan vapaasti mihin terveyskeskukseen vaan.

Kymmeniä vuosia suomessa asuneita somalialaisia on auttamassa om tulkki jopa hammashoitolassa.

Joka vtun päivä se täällä märisee. Yhtä ja samaa ininää kuinka eläkeläiset ovat vieneet häneltä kaiken.

Vierailija
14/17 |
18.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

En vingu,hyvin pärjään 😁😁😁tuki rotat töihin mars

Vierailija
15/17 |
18.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

kaksi toimeentulotukiasiakasta saa yhdessä vähän yli 3000 e/kk, kunhan eivät asu yhdessä. Kyllä silloin kelpaakin sanoa kahdelle eläkeläiselle, että turha valittaa, kun itse elelee herroiksi.

Vierailija
16/17 |
18.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eläkeläiset vinkuu aina jostain. Siitä tietää että ne on vielä elossa.

Vierailija
17/17 |
18.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Osaatko Ap yleensä laskea mitään? Eläisitkö itse 800 eurolla kuukaudessa? Tuo 1600 egeä on kahden henkilön nettotulo, ei yhden. Jos sinulla olisi tuollainen tilanne, sinä et edes vinkuisi vaan rääkyisit nielurisat näkyen. Suosittelen kertotaulun opettelemista uudelleen.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän viisi yhdeksän