Se että sulla on nyt hyvät tulot, ei takaa sitä ettetkö voisi tippua pohjalle
Mullakin oli joskus hyväpalkkainen työ vaan ei oo enää
Kommentit (13)
Tässäpä oli oiva esimerkki Häkkis-passiivista, eli hässiivistä.
Minulla on velaton asunto ja hyvät säästöt. Pehmentää pudotusta mukavasti, jos työ nyt menis alta
Ei takaa, mut maksettu omistusasunto, mökki ja 150.000 osakesäästöissä lievittää tippumista aika mukavasti.
Ei tietenkään tarkoita. Siksi pyrinkin sopivassa suhteessa säästämään ja sijoittamaan niitä rahojani, jotta ne sitten tarvittaessa pehmentäisi laskua.
Tämä on totta, joskin en nyt ihan pohjalle tippumista todennäköisenä pidä. Silti moni hyväpalkkaisista tuttavista nostaa viipymättä elintasonsa tappiin, ikäänkuin tulotilanne aina vain paranisi.
Hyväpalkkaisissa tehtävissä hommat voi pääsääntöisesti loppua aina yön yli.
Mulla oli vielä viime syksynä 3 500 euron bruttopalkka, nyt elän toimeentulotuella ja kohtapuolin jopa sen minimin alapuolella. Sellaista se on.
No, aika hyvillä mielin tässä voi eteenpäin mennä, nettotulot yht.n.5500€/kk ja asuntolainakin loppunut.
Vierailija kirjoitti:
Minulla on velaton asunto ja hyvät säästöt. Pehmentää pudotusta mukavasti, jos työ nyt menis alta
Säästötkin voi mennä. Voi joutua esim. korvausvelvolliseksi.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Toki, Ryffät voi myös hyökätä ja rais-kata kaikki.
Ei hyväpalkkainen työ pelasta vaan omaisuus. Siksipä olen viimeiset 30 vuotta elänyt nuukasti, säästänyt ja sijoittanut parhaani mukaan. Työ ja palkanmaksu voi loppua, mutta ei se omaisuuttani hetkessä hävitä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Siis niinku esim??
Yt kun kohdalle napsahtaa, niin se on siinä.