Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Tää ei sitten ole mikään paras äiti kilpailu... Mutta oon ihmetellyt minkälainen lapsi esimerkiksi haistattelee

Vierailija
08.08.2025 |

Omalle äidilleen? Vaikka meillä on ollut joskus vaikeaa en osaa kuvitella että oisin ikinä saanut osaksi huonoa kohtelua mun lapsilta. Ja kolme heistä jo aikuisia. ( Kaikki poikia) Kukaan ei myöskään ole lyönyt tmv.

Kommentit (24)

Vierailija
1/24 |
08.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ikinä en haistatellut omalle äidilleni, eikä omat lapseni ole ikinä haistatelleet minulle. Jonkin asteinen kunnioitus pitää olla omia vanhempiaan kohtaan. 

Vierailija
2/24 |
08.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sellainen, jolle ei aikanaan ole pistetty stoppia huonolle käytökselle. Jotkut esim. antaa lapsen lyödä itseään, mikä on minusta täysin käsittämätöntä. Isän pitää antaa myös puuttua asiaan ja ilmoittaa, että äidille ei puhuta noin. Olen huomannut, että monesti naiset ei anna isän kasvattaa lapsiaan. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/24 |
08.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Samaa ihmettelen. Siskoni esim on antanut lapsensa, aina kiroilla ja kohdella itseään törkeästi, ja kun minä olen yrittänyt tätinä laittaa kuriin, loukkaantuu. Oma lapseni ei ikin ole kehdannut mun aikana edes kiroilla. Tai no nyt aikuisena välillä päästelee suustaan, mutta selvästi vähän havahtuu kun muistaa että äitikin paikalla, oon sanonut että äitin aikana ei kiroilla. Opetin lapsena jo sille, että aikuiset saa kirota, lapset ei, kun tietysti itse tuli välillä päästeltyä voimasanoja, mutta käytän vain tarpeen vaatiessa en viljele niitä huvikseen. Mitä sitä valehtelemaan lapsille, ettei kiroilla saisi aikuisenakaan, tietenkin saa, mutta lapsilla on eri lait.

Hyvin on toiminut, on kunnioittanut näitä sääntöjä ja minua. 😊

Vierailija
4/24 |
08.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Up

Vierailija
5/24 |
08.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaksi jo aikuista poikaa. Koskaan eivät haistatelleet vanhemmilleen eivätkä vanhemmat toisilleen. Kodin malli on tärkeä kuin myös kodin kuri. Jos haistatellaan, etuja pitää karsia.

Vierailija
6/24 |
08.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun vanhempi lapsi ei ole ikinä haistatellut mulle. Muutenkin se on aika rauhallinen (sekä riemussaan että kiukussaanja pahimmassa murrosiässäkin erimielisyydet sen kanssa oli aika mietoja. Nuorempi on muutaman kerran sanonut mulle että haista paska. Se on aina ollut paljon kiivaampi ja herkempi reagoimaan, näyttää sekä positiiviset että negatiiviset tunteensa äänekkäämmin. En mä ole tästä vetänyt mitän johtopäätöksiä omasta kasvatuskyvystäni. Lapsi on pyytänyt anteeksi ja olemme keskustelleet, että itsehillintään pitää kehittää sen verran, että ei suuttuneenakaan mennä henkilökohtaisuuksiin. Nyt kun pahin murrosikä alkaa olla ohi, niin lapsi on jo oppinut itsehillintää. Sekään ei ole minun ansiotani, vaan hänen itsensä. 

Vierailija
7/24 |
08.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nykyään mutsin huorittelu on ihan normi. Etenkin 👧🏿

Vierailija
8/24 |
08.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Se kasvatus alkaa jo pienenä. Seurasin taannoin kaupan pihassa pariskuntaa, joka ei saanut vaahtosammuttimen kokoista lastaan kauppaan, vaan maanittelivat sitä pitkän aikaa pihassa.

Vierailija
9/24 |
08.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä se on myös sisäsyntyistä, moraali. Ja osa kasvatusta.

Vierailija
10/24 |
08.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja AP vielä... Meillä on saanut kyllä kiroilla jos vaikka lyö varpaan karmiin. Ihan vapaasti saa sanoa että perkele. Mutta se ei kohdistu silloin vanhempaan.

Vierailija
11/24 |
08.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Sellainen, jolle ei aikanaan ole pistetty stoppia huonolle käytökselle. Jotkut esim. antaa lapsen lyödä itseään, mikä on minusta täysin käsittämätöntä. Isän pitää antaa myös puuttua asiaan ja ilmoittaa, että äidille ei puhuta noin. Olen huomannut, että monesti naiset ei anna isän kasvattaa lapsiaan. 

Ei ole tarvinnut "pistää stoppia", kun eivät ole edes kokeilleet lyödä tai haistatella. 

T. Kolmen äiti

Vierailija
12/24 |
08.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei omena kauas puusta putoa. Vanhemmat siis itsekin haistattelevat, malli tulee heiltä.

Vierailija
13/24 |
08.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

mun pojat :D olin ittekki ihan kuspää lapsena, kepakeskariksi kutsuivat 

Vierailija
14/24 |
08.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Samaa ihmettelen. Siskoni esim on antanut lapsensa, aina kiroilla ja kohdella itseään törkeästi, ja kun minä olen yrittänyt tätinä laittaa kuriin, loukkaantuu. Oma lapseni ei ikin ole kehdannut mun aikana edes kiroilla. Tai no nyt aikuisena välillä päästelee suustaan, mutta selvästi vähän havahtuu kun muistaa että äitikin paikalla, oon sanonut että äitin aikana ei kiroilla. Opetin lapsena jo sille, että aikuiset saa kirota, lapset ei, kun tietysti itse tuli välillä päästeltyä voimasanoja, mutta käytän vain tarpeen vaatiessa en viljele niitä huvikseen. Mitä sitä valehtelemaan lapsille, ettei kiroilla saisi aikuisenakaan, tietenkin saa, mutta lapsilla on eri lait.

Millä perustelit tuon, että aikuiset saa kiroilla ja lapset ei? Itse opetin, että kiroilu on sallittua kaikille silloin, kun siihen on oikea syy (jotain menee rikki, sattuu tms). Eivät nuo vieläkään kiroile, kun siinä ei ole mitään jännittävää ja kiellettyä eikä kiroilu aiheuta vanhemmissa hauskaa reaktiota (sitähän lapsi monesti hakee). Nuorimmaisen en ole koskaan kuullut sanovan ainuttakaan kirosanaa vaikka hänelläkin on lupa kiroiluun.

Vierailija
15/24 |
08.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Millä perustelit tuon, että aikuiset saa kiroilla ja lapset ei? Itse opetin, että kiroilu on sallittua kaikille silloin, kun siihen on

Oletpa typerä, kun olet erikseen antanut lapselle luvan kiroiluun. Olet po hja sakkaa.

Vierailija
16/24 |
08.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Millä perustelit tuon, että aikuiset saa kiroilla ja lapset ei? Itse opetin, että kiroilu on sallittua kaikille silloin, kun siihen on

ihan samallalailla kun hampaidenpesun, jääkaapilla ravaamisen ja nenän/perseen kaivamisen. niin pitkään kun asut täälä toimit sääntöjen mukaan. eikä sääntöjen kuulukkaan olla kivoja tai reiluja

Vierailija
17/24 |
08.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Alemman sosiaaliluokan perussuomalaisten talouksien tapa. Ollut aina. Myös sen vakuuttelu, ettei ikinä puhuisi äidille rumia, tai omat lapset eivät sitä tee kuuluu kategoriaan känniläinen tulee yhtäkkiä vaan selittämään jossain, ettei naisia saa lyödä, eikä hän missää tapauksessa tekisi niin. Uskoo ken haluaa. Ei näitä asioita tarvitse miettiä hyväkäytöksisissä perheissä.

Vierailija
18/24 |
08.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Millä perustelit tuon, että aikuiset saa kiroilla ja lapset ei? Itse opetin, että

sehän on hauskaa ku pienet lapset kiroilee :D niin sulosta, kyllä maailmaan melua mahtuu

Vierailija
19/24 |
08.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

No en ole kyllä ikinä tarvinnut miestä kertomaan kellekkään miten mulle puhutaan tai miten mua kohtaan käyttäydytään. Ihan itse olen osnnut sen kertoa. Sekä perhe- että työelämässä. N54

Vierailija
20/24 |
08.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Millä perustelit tuon, että aikuiset saa kiroilla ja lapset ei? Itse opetin, että

ihan samallalailla kun hampaidenpesun, jääkaapilla ravaamisen ja nenän/perseen kaivamisen. niin pitkään kun asut täälä toimit sääntöjen mukaan. eikä sääntöjen kuulukkaan olla kivoja tai reiluja

Teidän perheessä aikuisten ei tarvitse pestä hampaita, he saavat ravata jääkaapilla ja kaivaa nenää sekä persettä?

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi viisi kaksi