Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Nyt viimeistään on saatava niitä käyttöhuoneita!

Vierailija
08.08.2025 |

https://www.is.fi/kotimaa/art-2000011408109.html

Poliisin mukaan Helsingin huumetilanne on karmea! Poliisin tiedotustilaisuus tänään klo 10.

Tilaisuudessa käsitellään huumeiden käytön aiheuttamia häiriöitä Helsingissä, huumerikollisuutta ja päihteiden käytön synkkiä seurauksia.

Suomen kireä huumepolitiikka on tullut tiensä päähän. Nyt tarvitaan humaanimpaa huumepolitiikkaa, ja nopeasti. Aikaa ei ole paljon.

Käyttöhuoneet NYT!

Kommentit (529)

Vierailija
141/529 |
08.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei mitään käyttöhuoneita vaan pakkohoitoa jossain korvessa.

Sun viestistä huomaa miten vähällä ymmärryksellä täällä huudellaan, kun tosiasia on se, etteivät resurssit riitä antamaan hoitoa edes kaikille halukkaille. 

Resurssit on sellaiset ettei edes siihen tärkeimpään riitä aika. Eli häiriköt.

Ihmisiä häiritsee eniten se että he näkyvä ja kuuluvat ja ovat arvaamattoman oloisia. Pitäisi pistää putkaan.

Huom. Ei käytöstä välttämättä mutta häiriöstä. 

Kaupunki on täynnä häiriköitä. 

Itse käyttöhän on myrkytystila ja pitäisi hoitaa ensiavussa.

Emme me muitakaan häiriköitä kuten mielenterveysongelmaisia ja muistisairaita laita putkaan tai leiritä. Päihde

Parasta olisi jos poliisi voisi lopettaa narkoelukan tavattaessa. Miksi noiden zombien pitäisi antaa elää kun eivät ne ole edes ihmisiä. Kukaan ei jää kaipaamaan näitä saastoja.

Vierailija
142/529 |
08.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Minä olen asunut lähellä Helsinkin Kurvia jo 20 vuotta, jossa sekakäyttäjät viettävät aikaansa. Miten ne käyttöhuoneet muuttaisivat tilannetta?

Siellä olisi valvontaa ja opastusta, puhtaita neuloja ja turvallinen tila käyttää.

ap

Jos peukun käyttäjä muuttuu zombiksi niin miten joku käyttöhuone parantaisi nykytilannetta kun hoitajat joutuisivat juoksemaan pakoon väkivallan uhkaa. Hoitajat eivät saa käyttää voimakeinoja ja vartijalla on myös vain rajoitettu voimankäyttöoikeus. Oikeasti peukun käyttäjän vieressä pitäisi olla poliisi valvomassa ja tarvittaessa käyttämässä tuliasetta jos meno menee mahdottomaksi. Vasta oli Kinaporinkadulla tapaus jossa raivohullu narkomaani jouduttiin lopettamaan poliisin työturvallisuuden nimissä.

Sitä paitsi eipä niihin käyttöhuoneisiin kuk

Käyttöhuoneita on eri puolella maailmaa ollut ihan turvallisesti ja menestyksekkäästi jo vuosikymmeniä. Opitaan sieltä. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
143/529 |
08.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihan sama. Kuka hullu ny muutenkaan asuisi Hesassa.

Vierailija
144/529 |
08.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Sun viestistä huomaa miten vähällä ymmärryksellä täällä huudellaan, kun tosiasia on se, etteivät resurssit riitä antamaan hoitoa edes kaikille halukkaille. 

Ihmisiä häiritsee eniten se että he näkyvä ja kuuluvat ja ovat arvaamattoman oloisia. Pitäisi pistää putkaan.

Emme me muitakaan häiriköitä kuten mielenterveysongelmaisia ja muistisairaita laita putkaan tai leiritä. Päihde

Ei ole sairaus vaan valinta. Valinnoista täytyy kantaa vastuu ja näillä se on eläinen osa

Vierailija
145/529 |
08.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Turha itkeä kun itäblokin korruptio pesäkkeet rahtaavat selkä vääränä myrkkyä Suomen kaduille, eikä asialle tehdä juurikaan mitään.

Vihervasemmisto luonnollisesti tahtoo avata näille vielä suuremmat markkinat käyttöhuoneineen.

Vierailija
146/529 |
08.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vankilassa on "käyttöhuoneita"

Vierailija
147/529 |
08.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

"Parasta olisi jos poliisi voisi lopettaa narkoelukan tavattaessa. Miksi noiden zombien pitäisi antaa elää kun eivät ne ole edes ihmisiä. Kukaan ei jää kaipaamaan näitä saastoja."

Etpä sinäkään hirveen ihmiseltä vaikuta. Yleensä ihmisillä on jonkinlainen inhimillisyys

Vierailija
148/529 |
08.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Emme me muitakaan häiriköitä kuten mielenterveysongelmaisia j

Älä nyt viitsi. Äidit surevat näitä lapsiaan hautaan asti. Mitä saavutat tuolla armottomuudella ja kovuudella? Päihderiippuvuus on sairaus. Kamala sellainen.

Vierailija
149/529 |
08.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Minä olen asunut lähellä Helsinkin Kurvia jo 20 vuotta, jossa sekakäyttäjät viettävät aikaansa. Miten ne käyttöhuoneet muuttaisivat tilannetta?

Siellä olisi valvontaa ja opastusta, puhtaita neuloja ja turvallinen tila käyttää.

ap

Ja minkä ongelman tuo ratkaisee yhteiskunnallisesti? Huumeiden käyttö pitäisi saada loppumaan, eikä kehitellä muutamalle narkille entistä kivempia paikkoja vetää aineita yhteiskunnan kustannuksella. 

Vierailija
150/529 |
08.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Pitääkö muillekin rikollisille järjestää rikoksentekohuoneita, myymälävarkaalle myymälävarkaushuoneita, jne?

Vankilat on sellaisia. Baarit on alkoholisteille käyttöhuoneita. 

Baarivertaukses on perseestä. 

Sellaisia ne baarit on. Alkoholin käyttö paikkoja.

Ne ei ole yhteiskunnan rahoilla pystyssä eikä niissä ole hoitohenkilökuntaa. 

Mutta yhteiskunnan ja veronmaksajien rahoilla alkoholisteja ja alkoholin käytöstä johtuvia haittojakin maksetaan. Väkivaltarikokset, murhat, tapot, pahoinpitelyt, perheväkivalta, myrkytykset, ryöstöt jne jne.

Kunnat ovat viime vuosina ajaneet alas katkopaikkoja kun ei niistä ole oikein hyötyä alkoholista vieroittautumiseen. Kun on saatu diapamilla pahimmat vieroitusoireet hoidettua ja saatu puhtaat vaatteet ulosteissa olleiden tilalle sekä nautittu pari päivää hotelliylläpidosta niin alkoholisti menee Alkon kautta kotiin ja jatkaa juomistaan. Yhteiskunnan rahaa palaa ihan turhaan. Alkoholismista ja huumeista parantumiseen vaaditaan oma tahto ja jos sitä ei ole niin miten voisi aineista edes vieroittautua. 

Vierailija
151/529 |
08.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ennenvanhaan kun olin lapsi ja veteraani isä kävi töissä ja ryyppäsi, niin ol ihyvä että hän ryyppäsi itsensä känniin baarissa. Kotona ollessa hän hakkasi äitiä ja meitä lapsiakin.

Baari oli hyvä paikka hänelle. Joskus hakkasi baarissa muita miehiä ja tuli silmä mustana. Yleensä meni baarin jälkeen kavereille nukkumaan. Isä kuoli varsin nuorena alkoholin aiheuttamiin sairauksiin ollessaan vasta 63 vuotias.

Tämä on suomalaisen kalsarikännin pimeä puoli. Baarissa vaarallisesti päihtynyt on paikassa josta saa apua ja josta saa pidätettyä jos aiheuttaa harmeja ja häiriötä. 

Suomessa ei enää juoda baareissa vaan käyttö on kotona salassa muulta yhteisöltä. Tämä n erittäin haitallista.

Vierailija
152/529 |
08.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

ap

Ja minkä ongelman tuo ratkaisee yhteiskunnallisesti? Huumeiden käyttö pitäisi saada loppumaan, eikä kehitellä muutamalle narkille entistä kivempia paikkoja vetää aineita yhteiskunnan kustannuksella. 

Huumeita on käytetty aina. Kun ne kiellettiin niin käytöstä tuli tietoinen asia. Entistä useammat alkoi käyttää niitä kuten alkoholia käytetään. 

Virhe syntyi kun alettiin kiinnittää huomiota. Tämä oli periaattessa alkusysäys kannabiskultuurille jazz-buumin aikana yhteydessä alkoholin kieltolakiin Yhdysvalloissa ja nyt se on jo osa suurta kapitalistista taloutta. 

Vierailija
153/529 |
08.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

ap

Jos peukun käyttäjä muuttuu zombiksi niin miten joku käyttöhuone parantaisi nykytilannetta kun hoitajat joutuisivat juoksemaan pakoon väkivallan uhkaa. Hoitajat eivät saa käyttää voimakeinoja ja vartijalla on myös vain rajoitettu voimankäyttöoikeus. Oikeasti peukun käyttäjän vieressä pitäisi olla poliisi valvomassa ja tarvittaessa käyttämässä tuliasetta jos meno menee mahdottomaksi. Vasta oli Kinaporinkadulla tapaus jossa raivohullu narkomaani jouduttiin lopettamaan poliisin työturvallisuuden nimissä.

Millaisia ne käyttöhuoneet ovat? Huoneita joissa valmiit aineet ja puhtaat piikit, pedattu peti jossa ottaa nokoset? Unohtamatta hiukopalaa ja puhdasta vaatekertaa. Nyssykaveri tarpeen mukaan?

Vierailija
154/529 |
08.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mitä ne käyttöhuoneet auttaa paikallisen pikku siistiytymisen lisäksi? Ei mitään. 

En tiedä miten ihmiset saisi olemaan aloittamatta huumeiden käyttämistä, mutta luulen, että se on ainoa keino vähentää haittoja. Käytön lopettamisen jälkeenkin on addikti, vrt raitis alkoholisti.

Jos ihmisellä on kaikki hyvin, hän harvemmin kaipaa huumeiden käyttöä elämäänsä. Hoitamatta jääneet traumat ja mielenterveysongelmat on iso tekijä huumeidenkäytön aloittamisessa. Eli traumojen ja mt-ongelmien hoidon takaaminen olis sellainen tekijä, joka ehkäisee varmasti huumeiden käyttöä. 

Vierailija
155/529 |
08.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ryöstelevät 3000-6000 € arvosta kuussa. Kallista! 

Tai sitten myyvät itseään, etenkin jos olet nainen. Kamala tilanne. Tämän kun saisi taottua nuorille kaaliin. Kun olet riippuvainen huumeista ja riippuvuus on hyvin vahvaa, niin olet niin epätoivoinen, että teet mitä tahansa seuraavan annoksen eteen. Makaat vaikka sadan ylipainoisen papan kanssa. Sitäkö haluat? Myydä itseäsi oksettaville hyväksikäyttäjille, jotta saat seuraavan annoksen, jotta pääset taas myymään itseäsi seuraavaa annosta varten? Sellaista glamouria se elämä sitten on. Yhtä juhlan humua. Paiseista ja kuolioista toisiin, kusisista vehkeistä visvaisiin. Päivästä toiseen.

Se on ihan itse valittu elämäntapa. Anna tyttöjen nauttia.

Ei siinä tytöt nauti, vaan ainoastaan sinun kaltaiset hyväksikäyttäjät.

Vierailija
156/529 |
08.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Täsmälleen näin.

Vuorokaudessa on 24 tuntia. Ei käyttöhuoneessa vaan kurvintyyppisesti elämä soljuisi edelleen + näillä uusilla eduilla. Miksi näitä hyysätään. 

Vierailija
157/529 |
08.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Pitäiskö nistien pahoinpitely dekriminalisoida? 🤔

Voi olla, että teikäripulirannepersu saa itse turpaan niiltä käyttäjiltä, jos vain uskaltaa joskus sieltä itsemurhayksiöstään ulos tulla kokeilemaan. 

Vierailija
158/529 |
08.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Laitetaan kaikki huumeveikot jonnekin saareen ja annetaan piikitettävää niin paljon kuin vaan kerkeävät vetää.

Vierailija
159/529 |
08.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ryöstelevät 3000-6000 € arvosta kuussa. Kallista! 

Tai sitten myyvät itseään, etenkin jos olet nainen. Kamala tilanne. Tämän kun saisi taottua nuorille kaaliin. Kun olet riippuvainen huumeista ja riippuvuus on hyvin vahvaa, niin olet niin epätoivoinen, että teet mitä tahansa seuraavan annoksen eteen. Makaat vaikka sadan ylipainoisen papan kanssa. Sitäkö haluat? Myydä itseäsi oksettaville hyväksikäyttäjille, jotta saat seuraavan annoksen, jotta pääset taas myymään itseäsi seuraavaa annosta varten? Sellaista glamouria se elämä sitten on. Yhtä juhlan humua. Paiseista ja kuolioista toisiin, kusisista vehkeistä visvaisiin. Päivästä toiseen.

Se on ihan itse valittu elämäntapa. Anna tyttöjen nauttia.

Ei siinä tytöt nauti,

Mimmit ovat itse valinneet elämäntapansa ja se ei taida muille kuulua.

Vierailija
160/529 |
08.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Pitääkö muillekin rikollisille järjestää rikoksentekohuoneita, myymälävarkaalle myymälävarkaushuoneita, jne?

Varkaus on toisiin kohdistuva teko ja käyttö on itseen suuntautuva teko. Älä väitä että molemmat ovat rikoksia.