Nyt viimeistään on saatava niitä käyttöhuoneita!
https://www.is.fi/kotimaa/art-2000011408109.html
Poliisin mukaan Helsingin huumetilanne on karmea! Poliisin tiedotustilaisuus tänään klo 10.
Tilaisuudessa käsitellään huumeiden käytön aiheuttamia häiriöitä Helsingissä, huumerikollisuutta ja päihteiden käytön synkkiä seurauksia.
Suomen kireä huumepolitiikka on tullut tiensä päähän. Nyt tarvitaan humaanimpaa huumepolitiikkaa, ja nopeasti. Aikaa ei ole paljon.
Käyttöhuoneet NYT!
Kommentit (529)
Vierailija kirjoitti:
Mihin tarvitaan käyttöhuoneita, kun niillä on jo Hekan kämpät, yleiset vessat ja jopa Oodi?
Ja julkinen liikenne by HSL. Itämetro ja 560 etenkin näitä täynnä.
Joko tehdään kuten asiantuntijat neuvovat tai jatketaan tällä tavalla. Siinä ne on todelliset vaihtoehdot. Jos halutaan jatkaa tällä haittoja kasvattavalla tavalla niin sehän on päättäjien valinta. Ei tavis vois sille mitään vaikka olisi eri mieltä. Mun mielestä kannattaisi ainakin kokeilla toisia tapoja kun nykyinen ei selvästi toimi.
Itseaiheutettu,noihin ei pidä satsata euroakaan veronmaksajien rahaa.
Vihervassarit hyysää kaikkia retkuja ja rikollisia.Jos järki seisoo ,ja käytät ota vastuukin itse.
Huumekäyttö luolia ei tarvita vaan kunnon poliiseja lisää.
Vierailija kirjoitti:
Joko tehdään kuten asiantuntijat neuvovat tai jatketaan tällä tavalla. Siinä ne on todelliset vaihtoehdot. Jos halutaan jatkaa tällä haittoja kasvattavalla tavalla niin sehän on päättäjien valinta. Ei tavis vois sille mitään vaikka olisi eri mieltä. Mun mielestä kannattaisi ainakin kokeilla toisia tapoja kun nykyinen ei selvästi toimi.
Mun mielestä Singaporen malli käyttöön. Sun ehdotus on surkea. Siinä näillä elukoilla olisi jonkinlainen ihmisarvo ja se ei ole realismia.
Kun ei käytettäs ollenkaan vaan tuodaan kaikki haitat esille,tämähän vaan lisää ja innostaa suurkuluttamaan.Vihervassarilta ei mitään neuvoja kannata ottaa.
Vierailija kirjoitti:
Samat asiantuntijat joiden mukaan me kuollaan kaikki, jos lonkerot ja vahvat oluet tulevat kauppoihin? Toisen kerran kuoltiin kun miedot viinit tulivat kaupan hyllyille. Samat asiantuntijat, jotka kehoittivat syömään margariinia... joo tuota haluaisin kuulla vielä toisen asiantuntijan mielipiteen.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mun mielestä Singaporen malli käyttöön. Sun ehdotus on surkea. Siinä näillä elukoilla olisi jonkinlainen ihmisarvo ja se ei ole realismia.
Kunhan eduskunta joutuu tekemään jotain huumepolitiikalle niin millaisia vaihtoehtoja luulet olevan? Singaporen mallia vai käytön sallivaa tapaa? Kaikkein todennäköisin on käytön salliminen ja toinen on käyttöhuoneet. Sivistysvaltiossa nuo olisivat jo käytössä. Valtio ei omista ihmisiä niin itselleen saa tehdä mitä haluaa. Käyttöhuoneilla saa säästöjä terveydenhuoltoon niin se on myös taloudellisesti järkevää
Narkkareille ja ma muille pitäisi saada oma suljettu leirikeskus, jossa voisivat hakata ja raizkata toisiaan. Sitten kun kyllästyvät, voivat varata lentolipun pois Suomesta ja näin osallistua itse omaan karkotusprosessiinsa.
Vierailija kirjoitti:
Narkkareille ja ma muille pitäisi saada oma suljettu leirikeskus, jossa voisivat hakata ja raizkata toisiaan. Sitten kun kyllästyvät, voivat varata lentolipun pois Suomesta ja näin osallistua itse omaan karkotusprosessiinsa.
Jotain hoitoa sinäkin näytät tarvitsevan kirjoituksesi perusteella.
Mitään käyttöhuoneita tarvita. Pakkotyöleirille joka ikinen jonnekin korpeen mahdollisimman kauas normaaleista ihmisistä!
Ikinä mitään käyttöhuoneita!
Mieluummin markkinoille vieläkin kovempia aineita, niin loppuu ne käyttäjät pikku hiljaa!
Vahvempia aineita saataville, niin vähenee käyttäjät luonnollisesti. Itse ovat aiheuttaneet ongelmansa.
Vieroitushoitokin toimii huonosti. Käyttö alkaa uudestaan, kun saavat itsensä hieman parempaan kuosiin.
Vierailija kirjoitti:
Ikinä mitään käyttöhuoneita!
Mieluummin markkinoille vieläkin kovempia aineita, niin loppuu ne käyttäjät pikku hiljaa!
Fentanyylia ja muitakin erittäin vahvoja aineita on jo markkinoilla. Käyttöannokset on niin pieniä atomihitusia ettei käyttäjät voi punnita niitä. Siksi yliannoksiin kuolee paljon niiden ylivahvojen opioidien käyttöön. Se ei ole vähentänyt käyttäjiä missään kun uusia tulee enemmän kuin entisiä kuolee.
Kannabiksen pitäisi olla laillista sillä eihän se ole huume. Huumeisiin kun kuolee.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Minä olen asunut lähellä Helsinkin Kurvia jo 20 vuotta, jossa sekakäyttäjät viettävät aikaansa. Miten ne käyttöhuoneet muuttaisivat tilannetta?
Siellä olisi valvontaa ja opastusta, puhtaita neuloja ja turvallinen tila käyttää.
ap
Ja kuka sen maksaisi? Laitettaisiinko ovelle lipunmyyjä, vai pitäisikö nistien saada tämäkin ilmaiseksi?
Narkoelukka tarvitsee luodin kallonsa ja se on siinä. Miksi noita rottia pitäisi edes ymmärtää kun saastat eivät tee töitä, häiritsevät muita sekoilullaan ja varastavat tavaraa. Ei ikinä käyttöhuoneita vaan narkopaska lopetushuone missä poliisi voisi antaa niskalaukauksen.
Vierailija kirjoitti:
On olemassa muitakin vaihtoehtoja kuin nykyinen malli ja käyttöhuoneet. Esim. Singaporen malli. Huumerikoksista saa vankeusrangaistuksen lisäksi kepitystuomion, eli tuomittu sidotaan alasti telineeseen ja vartija antaa tuomarin määräämät iskut. Rangaistuksesta jää pysyvät arvet ja vangit tarvitsevat välittömästi sen jälkeen lääkärin hoitoa.
Nuorisorikollisia ei kepitetä, mutta heidät viedään katsomaan kuin aikuisia kepitetään.
Eivätköhän nuoret mieti siellä hetken, kannattaako nielaista ensimmäinen pilleri vai ei. Singaporessa ei pyöri nistejä kaduilla.
Käyttäjät pakkohoitoon, jos ei suostu niin kaikki yhteiskunnan tuet pois ja mahdollinen eliminointi. Aineiden myyjille tuomiot rankimman asteikon mukaan ja mahdollinen eliminointi. Poliitikolle joka ylistää huumeiden käyttöä niin erottaminen julkisista viroista. Media, joka kertoo ylistäviä juttuja narkkitaiteilijoista yritystoiminnan lopettaminen, hyssyttelyn aika on ohi. Toinen vaihtoehto on, että narkeille ja myyjille annetaan oma suljettu alue jonne he voivat mennä, tuhoutuvat itsestään kun eivät mitään oikeaa työtä osaa tehdä, mutta ihan oma vikansa.