Miksi peset kätesi tällä tyylillä?
Saippua kuiviin käsiin ja kädet samantien vesihanan alle, viiden sekunnin huljuttelu vedessä ja käsien kuivaus.
Tuo on varmaan yleisin tapa millä naisoletetut "pesee" kätensä. Hyvänä kakkosena tulee pelkkien sormenpäiden nopea kastelu vedessä.
Miksi?
Kommentit (47)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ap, monenko naisen kanssa olet ollut buffetravintolan vessassa seuraten heidän käsienpesuaan?
En ole laskenut, mutta todella monen.
Ap
Ja tuon perusteella sinä luulet kaikkien naisten pesevän noin??? 🤣
Ap viettää aikansa yleisissä vessoissa. Huvinsa kullakin.
Asioin niissä muutaman kerran viikossa ja sen verran vietän niissä aikaani. Sillä aikaa kun itse pesee käsiään, niin on hyvin aikaa tarkkailla mitä muut tekevät.
Ap
Minäkin käyn mutten seuraa muiden tekemisiä. Käyn vessassa, pesen käteni ja lähden pois.
Peset ne siis niin nopeasti, ettet ehdi katsoa edes ympärillesi.
Aina nämä käsiä pesemättömät puolustautuvat sillä, että eivät ole ikinä kipeänä. No en minäkään ole kuin harvoin kipeänä ja pesen kädet aina vessassa käytyäni kunnolla. Kaikki tuttuvani, jotka pesevät kädet hutiloiden ovat koko aika kipeänä monta kertaa vuodessa.
Muutenkin mietin että miksei niitä käsiä voi pestä kunnolla ihan vain kunnioittaakseen kanssaeläjiä. Todella ällöttävää, että joku käy vessassa ja ei pese käsiä tai nopeasti huljuttelee ja sitten mennään jääkaapille tai ruokaottimilla ottamaan ruokaa. Ihmiset on ällöttäviä. Ja tätä todellakin tekee korkeasti koulutetut, työ ei kerro mitään ihmisen hygieenisyydestä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
On kyllä kuvottavaa. Yllättävän moni tosiaan nopeasti kastelee kädet tai vain sormet, ravistaa paskavedet vieressäolijan päälle ja suksii ulos. Jos saippuaa käytetään niin siten ettei siitä ole mitään apua.
Tosi moni poistuu edes kastelematta käsiään. Ihmiset ovat ihan täysiä porsaita.
Luulen ,että nämä on niitä samoja ihmisiä, jotka vuoraavat istuinrengasta paperilla ja ottavat paperinpalan "suojakseen" ennen kuin koskevat kahvoihin jne. Ja jättävät sen jälkeen tekemättä kaikkein tärkeimmän toimenpiteen eli huolellisen käsipesun!
Ap
On myös vessoja, jossa lavuaari pöntön kans samassa tilassa. Minä kuulun noihin, joka vuoraa pöntön paperilla, avaa vessan paperi kädessä. Pesin käteni siellä vessassa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
On kyllä kuvottavaa. Yllättävän moni tosiaan nopeasti kastelee kädet tai vain sormet, ravistaa paskavedet vieressäolijan päälle ja suksii ulos. Jos saippuaa käytetään niin siten ettei siitä ole mitään apua.
Tosi moni poistuu edes kastelematta käsiään. Ihmiset ovat ihan täysiä porsaita.
Luulen ,että nämä on niitä samoja ihmisiä, jotka vuoraavat istuinrengasta paperilla ja ottavat paperinpalan "suojakseen" ennen kuin koskevat kahvoihin jne. Ja jättävät sen jälkeen tekemättä kaikkein tärkeimmän toimenpiteen eli huolellisen käsipesun!
Ap
On myös vessoja, jossa lavuaari pöntön kans samassa tilassa. Minä kuulun noihin, joka vuoraa pöntön paperilla, avaa vessan paperi kädessä. Pesin käteni siellä vessassa.
Pesetkö kätesi siis vielä uudelleen vessakopin ulkopuolella?
Vierailija kirjoitti:
45
minkä ihmeen vuoksi?
Jos kerran kuulut tähän porukkaan, joka hutaisee kätensä lavuaarin yllä. Siitä tässä keskustelussa on kyse, huolimattomasta käsipesusta.
Ap
En ole kuurosokea. Normaali ihminen havainnoi ympäristön tapahtumia.