Riikka Purran ongelma, osaa kyllä leikata mutta ei osaa tienata eikä luoda uutta
Kaikkihan me osataan rikkoa muiden tekemät hiekkalinnat, mutta kun pitäis pystyä muuhunkin.
Purra voisi leikkaamisen sijasta kohdistaa valtion varoja fiksumpaa suuntaan. Osaisiko hän sellaista?
Kommentit (268)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kulttuuri törmäyksiä voi tulla, kun monella on kohta saksalainen tai italialainen mökki naapuri.
Tää on huvittavimpia paranoioita 😂
Saksalaiset saattaa ottaa sun pellolta jotain tai metsästä puita.
Olen koko työurani ollut talouspuolen tehtävissä. Kyllähän se niin on, että ei voi jakaa sitä mitä ei ole. Yli varojen eläminen on vähäjärkisten touhua, ja onkohan nyt niin, että nämä ovat niitä jotka eivät tienaa juuri mitään. Olen kehottanut lääkäri- ja sairaanhoitajalapsiani pyrkimään ulkomaille täältä, niin saavat pitää omat palkkarahansa. Ei ole mitään järkeä syytää varoja vastikkeetta yhtään mihinkään, ei pidä esittää hyvin pärjäävää valtiota kun ei sitä olla enää. Omat kärsivät, ja
johonkin ulkomaille, joissa ei ymmärretä että ne kaivot ja rakennelmat, mitä sinne on kustannettu, pitää heidän itse pitää kunnossa, eikä varttua valmista. Ehdoton ei muiden kuin suomalaisten auttamiseen. Ja meistäkin osa on niitä, joiden
olisi nyt vihdoin syytä ottaa vastuu omasta elämästä.
Vierailija kirjoitti:
Määräaikaisena et voi koskaa käyttää koko tiliä kuukaudessa, palkasta pitää säästää työttömyysajan ruokaan ja vuokraan.
Nyt sitten vihdoin opit säästämään sen jatkuvan kuluttamisen sijaan. Mieti kun olisit aikaisemmin hoksannut tuon asian. Sulla voisi olla vaikka minkälaisia sijoituksia nyt
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kulttuuri törmäyksiä voi tulla, kun monella on kohta saksalainen tai italialainen mökki naapuri.
Tää on huvittavimpia paranoioita 😂
Saksalaiset saattaa ottaa sun pellolta jotain tai metsästä puita.
Selität sitten vaan saksaksi, että meillä Suomessa ei saisi ottaa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Määräaikaisena et voi koskaa käyttää koko tiliä kuukaudessa, palkasta pitää säästää työttömyysajan ruokaan ja vuokraan.
Nyt sitten vihdoin opit säästämään sen jatkuvan kuluttamisen sijaan. Mieti kun olisit aikaisemmin hoksannut tuon asian. Sulla voisi olla vaikka minkälaisia sijoituksia nyt
Olen jo aiemmin aina säästänyt.
Työttömällä ei saa olla sijoituksia.
"Omat pääomatulosi ja muut tulosi voivat vähentää työmarkkinatuen määrää. Ne ovat siis tarveharkinnassa huomioon otettavia tuloja. Pääomatuloja ovat esimerkiksi vuokra-, metsä -, korko-ja osinkotulot (myös osakesäästötilille maksettavat osinkotulot)."
www.kela.fi/tyomarkkinatuki#paaomatulot-ja-muut-kuin-palkkatulot
Omistusasuntoon ei saa yleistä asumistukea.
Ja vuokra-asunnon asumistukeen tuli varallisuusraja eli ei saa olla tuottavaa omaisuutta kuten sijoitusasunto tai osakkeita.
Vierailija kirjoitti:
Olen koko työurani ollut talouspuolen tehtävissä. Kyllähän se niin on, että ei voi jakaa sitä mitä ei ole. Yli varojen eläminen on vähäjärkisten touhua, ja onkohan nyt niin, että nämä ovat niitä jotka eivät tienaa juuri mitään. Olen kehottanut lääkäri- ja sairaanhoitajalapsiani pyrkimään ulkomaille täältä, niin saavat pitää omat palkkarahansa. Ei ole mitään järkeä syytää varoja vastikkeetta yhtään mihinkään, ei pidä esittää hyvin pärjäävää valtiota kun ei sitä olla enää. Omat kärsivät, ja
johonkin ulkomaille, joissa ei ymmärretä että ne kaivot ja rakennelmat, mitä sinne on kustannettu, pitää heidän itse pitää kunnossa, eikä varttua valmista. Ehdoton ei muiden kuin suomalaisten auttamiseen. Ja meistäkin osa on niitä, joiden
olisi nyt vihdoin syytä ottaa vastuu omasta elämästä.
Sun sukupolvi on syynä oikeastaan kaikkeen huonoon mitä meillä on nyt. Sinilevästä alkaen.
Vierailija kirjoitti:
Se on oikein. Minäkin maksan palkastani laskuja ja menoja.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Perussuomalaiset ja kokoomus ovat vain yhden agendan nimissä toimivia, talouskausvua ei saada säästämällä pelkästään vaan on myös SIJOITETTAVA jotta kasvua syntyy, tätähän ei tapahdu ei ole näköpiirissä.
Kunhan ei vain sijoita yrityksiin, jotka tarjoavat työpaikkoja. Pitää sijoittaa toimeentuloasiakkaisiin, että saadaan kotimaan kampaamokysyntä nousuun.
:DD Kommunistin pahin painajainen: Työpaikka
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Se on oikein. Minäkin maksan palkastani laskuja ja menoja.
Juu, mutta sulle palkka tulee joka kuukausi ympäri vuoden eikä niin, että 6 kuukautta 1600 netto kuukaudessa palkkaa ja 6 kuukautta 595 kuukaudessa työmarkkinatukea. Tosta maksetaan myös lasten ruoat ja vaatteet.
Jos olet lähihoitaja päivätyössä eli 2400 brutto - verot ja sun mies irtisanotaan niin se saa 595 työmarkkinatuen.
Noilla tuloilla ei saa asumistukea eikä toimeentulotukea, vaikka 2 lasta.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
"Omat pääomatulosi ja muut tulosi voivat vähentää työmarkkinatuen määrää. Ne ovat siis tarveharkinnassa huomioon otettavia tuloja. Pääomatuloja ovat esimerkiksi vuokra-, metsä -, korko-ja osinkotulot (myös osakesäästötilille maksettavat osinkotulot)."
www.kela.fi/tyomarkkinatuki#paaomatulot-ja-muut-kuin-palkkatulot
Omistusasun
Niin? Mikä tässä nyt ihan tarkkaan ottaen on se ongelma? Sullahan ei edes ole sijoituksia, koska kommunisti ei voi olla lahtari
Mene itse laskemaan saatteko asumistukea, kun puoliso irtisanotaan. Laskuriin laitetaan sun palkka bruttona eli verot mukana ja lomarahat ja kilometrikorvaukset ja toisen puolison työttömyyskorvaus bruttona eli verot mukana.
Kela näkee palkat ja työttömyyskorvaukset tulorekisteristä eli et voi huijata.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Potkulaki tulee voimaan 1.1.2026 ja koskee myös julkisen työpaikkoja ja valtion.
Jos sulla on sijoituksia niin saat työmarkkinatukea vähemmän kuin 595 netto, vaikka sulla on lapsia.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei ministerit näitä leikkauksia tai toimenpiteitä suunnittele henkilöinä, heillä on avustavia työryhmiä joka suuntaan, jotka suunnittelevat ja ehdottavat asioita. Näissä työryhmissä on alan ammattilaisia, jotka ymmärtävät asioista ja tekevät ehdotuksia.
Aivan. Mutta ministeri päättää ja ehdottaa itsekin. Minä en usko hetkeäkään, että esimerkiksi ajatus " hei, ei enää auteta yhtään edes orpoa pakolaislasta" olisi syntynyt virkamiesten päässä.
Mitä ne pakolaislapset kuuluvat mihinkään? Voin minäkin sulle siirtää vastuitani, helposti.
Vierailija kirjoitti:
Mene itse laskemaan saatteko asumistukea, kun puoliso irtisanotaan. Laskuriin laitetaan sun palkka bruttona eli verot mukana ja lomarahat ja kilometrikorvaukset ja toisen puolison työttömyyskorvaus bruttona eli verot mukana.
En ole ikinä saanut asumistukia ja ihan hyvin on eletty siitä huolimatta
Suomessa todetaan ettei talous ole kohentunut viimeisen 15v aikana lainkaan, olisiko aika vaihtaa suuntaa ja lopettaa verojen korotukset ja säästöt. Valtio saisi enemmän verotuloja jos veroja alennettaisiin reilusti, ostovoima kohentuisi ja ihmiset kuluttaisivat enemmän sekä työpaikat lisääntyisivät. Verojen korotukset ovat johtaneet siihen että tuotteet ostetaan nykyään ulkomailta ja Suomi yrittäjät joutuvat nuolemaan näppejään.
Vierailija kirjoitti:
Ja tässä vielä, että tuo brutto ja lomarahat
www.kela.fi/miten-tulot-ja-menot-vaikuttavat#vuokra-asunto
Omistusasuntoon ei saa yleistä asumistukea
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
En ole ikinä saanut asumistukia ja ihan hyvin on eletty siitä huolimatta
Toivottavasti sulla on säästöjä, kun potkulaki tulee voimaan 1.1.2026 ja koskee myös julkisen työpaikkoja ja valtion.
"Hallitus hyväksyi alisuoriutumisen irtisanomisperusteeksi."
Vierailija kirjoitti:
Tulorekisterin ansiosta tukijullin ei tarvitse jatkuvasti toimittaa lippua ja lappua kelaan ja tuet tilille lompsahtaa paljon nopeammin kuin ikinä ennen.
No, myy ihmeessä pois
Tee aiheesta vaikka oma ketju kuinka onnekas olet