Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Onko kenenkään muun lapsella hampaat puhjenneet väärässä järjestyksessä?

Vierailija
08.08.2025 |

Mun esikoiselle tuli ensimmäisenä yläkulmahampaat ja nekin lähempänä vuoden ikää. Nuoremmille puhkesi ihan normaalisti ekana alaetuhampaat joskus 4 kk iässä. Mietin vaan että mikähän vampyyri hän oikeasti on.

Kommentit (7)

Vierailija
1/7 |
08.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

On vissiin todella harvinaista.

Vierailija
2/7 |
08.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaikki 3 lastani näyttivät aikoinaan vampyyreiltä, koska kaikilla heillä kulmahampaat ilmeistyivät ensin 😊

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/7 |
08.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei ole.

Vierailija
4/7 |
08.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joo, kulmahammas ekana, noin 14kk. Sitten pitkä tauko, sitten kaikki me,kein kerralla.

nyt on liki nelikymppinen, "reikiä nolla" kuten mainoksessa muinoin sanottiin!

Vierailija
5/7 |
08.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jokaisen lapsen hampaiden puhkeaminen on yksilöllistä ja aikataulu voi vaihdella.

Vierailija
6/7 |
08.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

En edes tiedä, mikä on se "oikea" järjestys. Minulla on 7 lasta, ja jokaisella vähän eri järjestyksessä niitä hampaita tullut.

Käsittääkseni yleisimmin ensimmäisenä tulee eteen keskelle, joko ylös tai alas, Sitten niille "vastakappaleet".

Yhdellä lapsellani tuli kyllä ensin eteen keskelle, tulikohan ylös vai alas, ja sitten vastapuolelle viereiset. Eli neljä hammasta oli, mutta eivät osuneet vastakkain.

Yhdelle tuli hampaita aluksi toispuoleisesti.

Mutta me emme olekaan normaaleja.

Vierailija
7/7 |
08.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minun lapselle tuli viimeisenä ne alhaalla olevat toiset etuhampaat. Siis puhkesivat vasta joskus 3-vuotiaana ja näytti aika hassulta. Neuvolassa ja hammaslääkärissä epäilivät että on synnynnäinen vika tms, että jäävät tulematta. Mutta sitten yhtäkkiä tulivat ja puhkesivat tosi kivuliaasti.