Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Likinäköiset hoi! Löysin niksin joka toimii!

Vierailija
12.03.2023 |

Löysin niksin selaamalla instan reels videoita ja tämä on niksi: tehkää sormella pieni kolo ja katsokaa siitä. Kokeilin ja se toimii!! 😮😮

Kommentit (53)

Vierailija
1/53 |
12.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joo, eksä harrasti aina tuota ulkoillessa kun ei voinut muka pitää rillejä ja pipoa yhtä aikaa. Ei tosin ole likinäköinen, vaan pahasti hajataittoinen.

Vierailija
2/53 |
12.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tämä oli jännä. Todella toimi! Outoa.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/53 |
12.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Se on vanha juttu. Se tosiaan toimii jonkun verran. On olemassa paperiliuskoja, joissa on pieni aukko josta teksti näkyy. Silmien siristäminenkin auttaa ja valo.

Vierailija
4/53 |
12.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Se on vanha juttu. Se tosiaan toimii jonkun verran. On olemassa paperiliuskoja, joissa on pieni aukko josta teksti näkyy. Silmien siristäminenkin auttaa ja valo.

Siristämisestä saa rypyt.

Vierailija
5/53 |
12.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jännä.

Vierailija
6/53 |
12.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Silmä- ja piilolasitkin on keksitty, mutta kyllä tuokin toimii tarvittaessa. Samoin jos vetää silmänurkasta silmää viiruksi. Harrastin sitä kouluaikaan, kun ei ollut piilolinssejä ja olin liian cool pitääkseni rillejä, jotta taululle näkisin.

Vierailija
7/53 |
12.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Juu kyllä se toimii, oon jo aiemmin huomannu. Likinäkösyys on siitä huono asia, että lasit pahentaa sitä. Ja siks pitää selviytyä mahdollisimman paljon ilman laseja. On aika hölmöö sanoa, että likinäkösyys korjataan laseilla, kun mikä korjaus se semmonen on joka huonontaa. Mutta se on niin suuri bisnes, ettei siihen kukaan kiinnitä huomiota.

Vierailija
8/53 |
12.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Juu kyllä se toimii, oon jo aiemmin huomannu. Likinäkösyys on siitä huono asia, että lasit pahentaa sitä. Ja siks pitää selviytyä mahdollisimman paljon ilman laseja. On aika hölmöö sanoa, että likinäkösyys korjataan laseilla, kun mikä korjaus se semmonen on joka huonontaa. Mutta se on niin suuri bisnes, ettei siihen kukaan kiinnitä huomiota.

Minä sinnittelin vuosia niin mahdollisimman vähällä rillien pidolla ja suht hitaasti likinäköisyys paheni, mutta vuosien kuluessa niin että meni 8 vuotta siihen että hommasin piilolinssit. Sitä ennen sinnittelin mahdollisimman paljon ilman. Nyt on ollut piilolinssit jo kohta 40 vuotta.

Monitehoihin siirtymisen kanssa tein saman viivytystaistelun.  Tingin vähän voimakkuudesta kaukonäössä, jotta näki paremmin lukea. Lopulta yli viisikymppisenä piti antaa periksi ja hommata niin monitehorillitkuin monitehopiilolinssit. Ovat molemmat vaan niin vietävän kalliita.

Vierailija
9/53 |
13.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Up!

Vierailija
10/53 |
13.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihanko ite tämän keksit.😆

Vierailija
11/53 |
13.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

tehkää sormella pieni kolo? siis mihin?

Vierailija
12/53 |
13.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vähän hankala autoa ajaessa.

Vierailija
13/53 |
13.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Silmä- ja piilolasitkin on keksitty, mutta kyllä tuokin toimii tarvittaessa. Samoin jos vetää silmänurkasta silmää viiruksi. Harrastin sitä kouluaikaan, kun ei ollut piilolinssejä ja olin liian cool pitääkseni rillejä, jotta taululle näkisin.

Olit varmasti ihan tosi cool vetäessäsi silmäsi sormilla viiruiksi. 

Vierailija
14/53 |
13.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Sormilla muodostat kiikarin ymmärtääkseni.

Vierailija
15/53 |
13.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sain ekat likinäkölasit 12-vuotiaana. Kukaan ei kertonut, että niitä ei tarvita lukemiseen. Joka toinen vuosi piti ostaa vähintään uudet linssit, kunnes 32-vuotiaana alkoi näkö parantua. Olen nyt 52-vuotias ja näen esimerkiksi lukea paremmin ilman laseja kuin niillä kököillä monitehoilla, jotka maksoivat yli tuhat euroa. Voi tietysti kysyä, että minkä ihmeen takia ne lasit edes hommasin. Pöljyyttäni.

Vierailija
16/53 |
13.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

ahaa-

markkinoilla kai on likinäköisille sellaisiakin laseja, joissa silmien eteen laitetaan rei'itetyt levyt. näyttävät silmälaseilta, mutta lasien tilalla siis on rei'itetyt levyt. Kuulemma sekin saa likinäköisen näkemään tarkasti

jotkut ovat tehneet sellaiset itse

en ole itse kokeillut, on kyllä jossain todo-kun ei ole mitään muuta tekemistä -listalla

Vierailija
17/53 |
13.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tämä on totta. Meidät on aivopesty uskomaan, että likinäköisyys on geneettistä. *tut ole. Se on useimmiten hankittua ja rillit vain pahentaa tilannetta.

Vierailija
18/53 |
13.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

ahaa-

markkinoilla kai on likinäköisille sellaisiakin laseja, joissa silmien eteen laitetaan rei'itetyt levyt. näyttävät silmälaseilta, mutta lasien tilalla siis on rei'itetyt levyt. Kuulemma sekin saa likinäköisen näkemään tarkasti

jotkut ovat tehneet sellaiset itse

en ole itse kokeillut, on kyllä jossain todo-kun ei ole mitään muuta tekemistä -listalla

Niiden nimi on neulanreikälasit tai pin hole glasses, jos haluaa enkuksi googlata. Auttaa jonkin verran.

Vierailija
19/53 |
13.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tämä on totta. Meidät on aivopesty uskomaan, että likinäköisyys on geneettistä. *tut ole. Se on useimmiten hankittua ja rillit vain pahentaa tilannetta.

Rillit ei todellakaan pahenna tilannetta.  Miksi ihmeessä pitäisi kärsiä ja siristellä ilman helpottavaa apuvälinettä? Huoltoasemilta saa 10 eurolla lähilaseja. Nekään eivät huononna näköä, vaikkei olisikaan lääkärin määräämät.

Vierailija
20/53 |
13.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oho kiitos tästä :D

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän kolme yhdeksän