Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Miksi Jumala lähetti Jeesuksen pelastamaan maailman, eikö hän ois vaan voinu antaa kaikille synnit anteeksi tosta noin vaan?

Vierailija
08.08.2025 |

.

Kommentit (85)

Vierailija
41/85 |
08.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

No mistä ihmiset olisivat tienneet sen? Kun ei näytä monille menevän jakeluun nytkään vaikka antoi henkensä osoittaakseen sen.

Vierailija
42/85 |
08.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onko Vanhan Testamentin Jahve sama kuin Uuden testamentin Jumala? Jos ei ole, niin jumalia on kuin onkin useita.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/85 |
08.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihmisellä on kuitenkin oma vastuu ja kun ottaa Sanoman vastaan, pelastuu.

Vierailija
44/85 |
08.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei tuolla taivaassa ole mitään Jumalaa joka antaa syntejä anteeksi vaan uskomuksiin hurahtaneet ja hurskaina itseään pitävät ihmiset maan päällä jakelevat synninpäästöjä olemattoman Jumalan nimissä. 

On paljon väärin käyttäytyviä kristittyjä, mutta toivottavasti et leimaa sen perusteella meitä kaikkia. Jumala on todellinen ja elävä. Hän on tehnyt minulle ihmeen, jota ei millään järkisyillä voi selittää. Enää en vain usko, vaan tiedän Jumalan olevan todellinen.

"olen kokenut ihmeen mutta enpä viitsi alkaa kertomaan millaisen"  uskottavaa?

Sinä et uskoisi vaikka selittäisi miten, joten miksi tuhlata aikaa ja palstamillimetrejä? 

Eri

Vierailija
45/85 |
08.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Onko Vanhan Testamentin Jahve sama kuin Uuden testamentin Jumala? Jos ei ole, niin jumalia on kuin onkin useita.

Sama on kyseessä. 

Vierailija
46/85 |
08.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Raamatun mukaan jumalia on useita. Jahve on juutalaisten jumala, muilla kansoilla on omansa. 

Vierailija
47/85 |
08.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jossain taitettiin sanoa että älä palvo muita jumalia tai jotain tuon kaltaista. Tuosta voitaan päätellä että on muitakin jumalia.

Vierailija
48/85 |
08.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Raamattu on fantasiakirja-sarja, kysymyksesi on väärin aseteltu.

Vierailija
49/85 |
08.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei Jumala pysty antamaan ihmisille syntejä anteeksi, jos ihminen ei niin halua. Perustelu tälle on yksinkertainen, koska Jumala rakastaa ihmistä ja Jumala on rakkaus ja rakkaus on aina määritelmällisesti vapaaehtoista, niin jos Jumala antaisi synnit anteeksi ilman, että ihminen sitä haluaisi, niin Jumala olisi ristiriidassa itsensä ja rakkauden määritelmän kanssa, koska Jumala ei tällöin rakastaisi ihmisiä. Syntien anteeksianto on mahdollista vain, jos ihminen sitä itse haluaa ja haluaa myös rakastaa Jumalaa.

Väite, että Jumala pystyisi pelastamaan kaikki ihmiset, jos niin haluaisi, on yksinkertaisesti mahdoton ja ristiriidassa Jumalan olemuksen kanssa. Ihmistä ei voi pakottaa rakastamaan mitään / ketään.

Voi hyvänen aika, mitä aivoakrobatiaa. Tietenkin jumala voisi rakastaa ihmistä, ilman ihmisen suostumusta. Jumala voisi tehdä mitä tahansa nyt välit

Et selvästikään ymmärtänyt asiaa. Jumala rakastaa kaikkia ihmisiä tällä hetkellä ja koko ajan. Siis kaikkia sinua, minua, Putinia jne. Rakkaus on aina vapaaehtoista. Jumalalla ei siis ole mitään keinoa saada ihmistä rakastamaan Jumalaa, jos ihminen ei sitä itse halua, koska silloin Jumala joutuisi pakottamaan ihmisen rakastamaan Jumalaa ja se ei ole määritelmällisesti mahdollista.

Vierailija
50/85 |
08.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miten te uskikset uskallatte "tulkita" itsensä Jumalan pyhää sanaa sopimaan milloin mihnkin väitteeseenne, eikö sen Raamatun pitänyt olla koskematon ja muuttumaton totuus?

Raamattua on tulkittu aina ja kirkolla on sitä varten teologia. Nämä kirjaimelliset Raamatun-tulkinnat maailmanloppujuttuineen on fundamentalistien höpöjuttuja viimeisen parinsadan vuoden ajalta. Älä sekoita sitä kristinuskoon.

Vierailija
51/85 |
08.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ensin luo sitten kiduttaa

Ei voi sillä Jumala on oikeudenmukainen, jokainen ihminen ansaitsee helvetin tulen ja kidutuksen, siksi tuli itse kidutettavaksi ihmisenä jotta ihminen voitaisiin armahtaa.

Vierailija
52/85 |
08.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei Jumala pysty antamaan ihmisille syntejä anteeksi, jos ihminen ei niin halua. Perustelu tälle on yksinkertainen, koska Jumala rakastaa ihmistä ja Jumala on rakkaus ja rakkaus on aina määritelmällisesti vapaaehtoista, niin jos Jumala antaisi synnit anteeksi ilman, että ihminen sitä haluaisi, niin Jumala olisi ristiriidassa itsensä ja rakkauden määritelmän kanssa, koska Jumala ei tällöin rakastaisi ihmisiä. Syntien anteeksianto on mahdollista vain, jos ihminen sitä itse haluaa ja haluaa myös rakastaa Jumalaa.

Väite, että Jumala pystyisi pelastamaan kaikki ihmiset, jos niin haluaisi, on yksinkertaisesti mahdoton ja ristiriidassa Jumalan olemuksen kanssa. Ihmistä ei voi pakottaa rakastamaan mitään / ketään.

Voi hyvänen aika, mitä aivoakrobatiaa. Tietenkin jumala voisi rakastaa ihmistä, ilman ihmisen suostumusta. Jumala voisi tehdä mitä tahansa nyt välittömästi, niin että me kaikki uskoisimme jumalaan sillä sekunnilla. Kysymys onkin, miksi ei tee? Miksi pitää "uskoa"?  

Miksi ei tee? Miksi tekisi?

Ja uskoahan se vaatisi nykyäänkin, vaikka nähtäisiin samoja ihmeitä kuin Jeesuksen aikaan. Moni kieltäytyivät silloinkin ottamasta Jeesuksen sanomaa vastaan, jopa siinä määrin että murhasivat hänet.

Vierailija
53/85 |
08.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei, koska ihmisen tulee myös uskoa siihen anteeksiantoon. Ilman tiedostamista se jää merkityksettömäksi.

Ja hän sanoi heille: "Te olette alhaalta, minä olen ylhäältä; te olette tästä maailmasta, minä en ole tästä maailmasta. Sentähden minä sanoin teille, että te kuolette synteihinne; sillä ellette usko minua siksi, joka minä olen, niin te kuolette synteihinne. Joh. 8:23,24

Syntihän on itseaiheutettua.

Vierailija
54/85 |
08.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Raamatun mukaan jumalia on useita. Jahve on juutalaisten jumala, muilla kansoilla on omansa. 

Niin, on Jumala ja on tuhatmäärin epäjumalia. 

Vierailija
55/85 |
08.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Jossain taitettiin sanoa että älä palvo muita jumalia tai jotain tuon kaltaista. Tuosta voitaan päätellä että on muitakin jumalia.

Jotkut palvovat rahaa, uraa tai vaikka arjalaista rotua elävän Jumalan sijaan.

Vierailija
56/85 |
08.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ensin luo sitten kiduttaa

Ei voi sillä Jumala on oikeudenmukainen, jokainen ihminen ansaitsee helvetin tulen ja kidutuksen, siksi tuli itse kidutettavaksi ihmisenä jotta ihminen voitaisiin armahtaa.

Jaa, että puolen päivän kidutus vastaa ikuista kärsimystä? Ihan ei kyllä mennyt nallekarkit tasan minun laskujen mukaan. 

Vierailija
57/85 |
08.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ihmisellä on kuitenkin oma vastuu ja kun ottaa Sanoman vastaan, pelastuu.

Kelpaako Kymen Sanomat vai pitääkö tilata Hesari? 

Vierailija
58/85 |
08.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Sama on kyseessä. 

Onpa muuttunut! Menkää ja tappakaa -tyyppi onkin ihan jotain muuta. Vau.

Vierailija
59/85 |
08.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tietenkin olisi voinut tehdä. Jeesuksen, kuten kaikkien profeettojen, tehtävänä on tuoda viestiä Jumalalta. Jumalahan voisi toki ilmoittaa itsestään jollain muulla tavalla, esimerkiksi kirjoittamalla tekstin suoraan taivaallee jne. Mutta silloin ei jäisi mitään sijaa epäilylle, vähän sama asia kuin että ufot laskeutuisivat suoraan keskelle New Yorkia. Viesti tulee siis tulla ihmisen hahmossa.

Vierailija
60/85 |
08.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olisi varmaan, mutta asiaan liittyy symboliikkaa. En ole alan asiantuntija, ja minua saa korjata, jos olen väärässä käsityksessä. Vanhan testamentin aikaan juutalaisten piti syntiensä puhdistamiseksi uhrata kerran vuodessa tahraton ja virheetön lammas. Jumala teki uuden liiton ihmisten kanssa ja uhrasi oman poikansa, ainoan synnittömän ihmisen joka maan päällä koskaan on elänyt, kaikkien ihmisten syntien sovitukseksi. 

Kyllä. Jumala oli itse määrännyt, että synneistä on annettava sovitus, joten Hän tuli itse omassa Pojassaan viimeiseksi uhriksi, koska ihmisten omat uhrit eivät riittäneet. Lisäksi Jumalan tarkoituksena ei pelkästään ollut antaa anteeksi pahat tekomme, vaan myös opettaa millaista elämää hän haluaa meidän elävän. Vaikka pelastusta ei ansaita, Jumala ei tahdo olla vain armoautomaatti, jonka turvin ihminen voi rellestää menemään miten sattuu, vaan että Jeesuksen opetukset opettavat meitä tuntemaan Jumalan tahdon. Kun Jeesus on itse ihmisruumiissa kärsinyt kaiken, kellään ihmisellä ei ole saumaa väittää, ettei Jumala ymmärtäisi millaista on olla ihminen ja kokea kaikki ihmisyyden tunteet.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän neljä neljä