Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Mistä apu kun elämänhallinta on pettänyt?

Vierailija
08.08.2025 |

En enää siivoa, en käy suihkussa eli en peseydy enkä myöskään laita ruokaa. Kokeilin jo tuettua asumista mutta en pystynyt olemaan siellä kun oli niin pystyyn lääkittyjä ihmisiä että niillä valu oikein kuola suusta

Kommentit (67)

Vierailija
41/67 |
08.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ota kaksi kissaa niin ei ole enää tylsää. 

Mulla onkin yleensä aina ollut kissa ja haluan nytkin mutta ensin pitää saada vakituinen työpaikka sillä haluan varmuuden siitä että on varaa esim eläinlääkäriin. 

Vierailija
42/67 |
08.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nykyään ei kehdata ängetä kenenkään luo kylään, odotetaan, että kutsutaan kylään. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/67 |
08.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ota lemmikki. Lemmikin takia pitää siivota ja siitä pitää huolehtia, ei pärjää ilman sun apua. 

Voi auttaa, voi olla auttamatta. Tuttu koiranomistaja muutti eron tullessa asumaan yksin ja muuton yhteydessä järkytyin, miten heidän yhteisessä asunnossa oli huoneita, joita ei ollut siivottu vuosiin. Parin vuoden jälkeen, hän kertoi saaneensa masennus diagnoosin, olisin voinut toki yritää sen hänelle kertoa jo aiemmin, mutta hän on niin jääräpäinen, ettei olisi minua kuunnellut ihan vain periaatteesta, koska pitää itseään lähes aina muita viisaampana.

Vierailija
44/67 |
08.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ota kaksi kissaa niin ei ole enää tylsää. 

Mulla onkin yleensä aina ollut kissa ja haluan nytkin mutta ensin pitää saada vakituinen työpaikka sillä haluan varmuuden siitä että on varaa esim eläinlääkäriin. 

Ok, tekemistä on silti paljon esim siivous, telkkarin katselu, kävelyllä käyminen, kirjaston kirjojen lukeminen. 

Ja  entä jos sun lapsi tulee yllätys kylään etkä ole siivonnut yhtään. 

Vierailija
45/67 |
08.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä eläkkeellä oleva naapuri käy kolme kertaa päivässä lenkillä. Se on joku himourheilija.

Vierailija
46/67 |
08.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Meillä eläkkeellä oleva naapuri käy kolme kertaa päivässä lenkillä. Se on joku himourheilija.

Siis ihan säännöllisesti ympäri vuoden. Ehkä sillä on adhd, en tiedä. 

Vierailija
47/67 |
08.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei mun lapsi tuu yllätyskylään kun asuu toisessa kaupungissa. 

Vierailija
48/67 |
08.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mutta joo koska tätä ongelmaa ei just esim parisuhteessa ole niin eiköhän tää korjaannu itsellään taas kun löydän jonkun ihmisen mun elämään 

Tavallaan voi tuntua hyvältä ratkaisulta, mutta pahoin pelkään, että on vain näennäinen ratkaisu. Varsinaiset syyt jäävät ja oireilu palaa jos ja kun taas tulee ero. Sitä paitsi, tuossa tilassa uuden läheisen etsiminen voi olla mahdotonta.

Vierailija
49/67 |
08.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei mun lapsi tuu yllätyskylään kun asuu toisessa kaupungissa. 

Ai jaa, no onko teillä ollut jo se palovaroitin tarkistus mikä tulee kerrostaloihin tänä vuonna. 

Vierailija
50/67 |
08.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tää on ollut ongelma siis jos useamman vuoden. En oo surullinen erosta ja oon käynyt ihan säännöllisesti töissä tänä aikana. Toi itsearvostuksen puute on varmaan se avainsana koska mulle on tehty psykologin tutkimukset ja elän vaan toisten ihmisten kautta niin siksi tätä ongelmaa ei parisuhteessa ole koska haluan passata toista ihmistä. 

Mulla hyvin paljon samaa, tosin töissä en ole ollut kymmeneen vuoteen, kun menetin työpaikan fyysisen sairastumisen takia. Nyt opiskelen etänä ja yritän itsekseni korjata syvää arvottomuuden kokemusta. Miten sitä pitäisikään itsestään huolta, kun ei pidä itseään minkään arvoisena tai kokee olevansa arvokas vain silloin, kun elää muita varten. Sitäkään en enää jaksa, että kävelen itseni yli ja tyhjänä robottina näännytän itseni muiden miellyttämisellä.

Lottovoitto toki ratkaisi koko ongelman, häviäisin mieluusti jonnekin yksin lusimaan päiväni loppuun.

Vierailija
51/67 |
08.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tää on ollut ongelma siis jos useamman vuoden. En oo surullinen erosta ja oon käynyt ihan säännöllisesti töissä tänä aikana. Toi itsearvostuksen puute on varmaan se avainsana koska mulle on tehty psykologin tutkimukset ja elän vaan toisten ihmisten kautta niin siksi tätä ongelmaa ei parisuhteessa ole koska haluan passata toista ihmistä. 

Mulla hyvin paljon samaa, tosin töissä en ole ollut kymmeneen vuoteen, kun menetin työpaikan fyysisen sairastumisen takia. Nyt opiskelen etänä ja yritän itsekseni korjata syvää arvottomuuden kokemusta. Miten sitä pitäisikään itsestään huolta, kun ei pidä itseään minkään arvoisena tai kokee olevansa arvokas vain silloin, kun elää muita varten. Sitäkään en enää jaksa, että kävelen itseni yli ja tyhjänä robottina näännytän itseni muiden miellyttämisellä.

Lottovoitto toki ratkaisi koko ongelman, häviäisin mieluus

Teidän pitää lähteä pois kotoa vaikka kirjastoon tai vaikka haet yhden tavaran kaupasta joka päivä. Silloin on pakko käydä suihkussa. 

Kotona sisällä tulee mökkihöperöksi. 

Nyt on vielä kaunis ilma. Menkää puistonpenkille istumaan ja kahvia mukaan termosmukiin, näette muita ihmisiä. 

Vierailija
52/67 |
08.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jokainen ihminen on arvokas. Muiden mielipiteet ei määritä sun arvoa. 

Sulla on vain yksi elämä. Nauttia voi myös pienistä asioista kuten auringonpaiste ja kahvi puiston penkillä, siivottu puhdas koti, mukava kirja. 

Vierailija
53/67 |
08.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pitäiskö lopettaa tällaisilla roskasivustoilla pyöriminen

Vierailija
54/67 |
08.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joku on tällä palstalla ehdottanut seuraavaa: Kerää pienistä asioista päivän mittaan "pisteitä" itsellesi, aloita vaikka roskien viennistä tai hampaiden harjauksesta. Voi kerätä mielessään tai laittaa vaikka plussia paperille, mikä vaan itselle sopii. Joka päivä saa jotain tehtyä ja pikku hiljaa tehtyjen juttujen määrä kasvaa. Tee itseäsi varten, älä muita. 

Ap, mulla on myös ainokaisen poismuutto lähestymässä ja se herättää tosi paljon tunteita. Toisaalta se on myös luonnon laki ja elämän kulku. Ollaan myös maailman onnekkaimmat siinä että ollaan saatu hoitaa ja kulkea vierellä koko lapsuus ja nuoruus. Ja aika moni on sanonut että siitä selviää, ei uusia perheitä tulisi eikä olisi aikuisia jos lapset ikuisesti kotona asuisivat. 

Voimia!

Vierailija
55/67 |
08.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Pitäiskö lopettaa tällaisilla roskasivustoilla pyöriminen

Nimenomaan. Ihmiset ovat nyt keksineet ettei heillä olisi arvoa ja ihan muiden tyhmien kirjoitusten perusteella. 

Jokainen ihminen on arvokas. Kukaan toinen ihminen ei voi määritellä sun arvoa. 

Vierailija
56/67 |
08.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Joku on tällä palstalla ehdottanut seuraavaa: Kerää pienistä asioista päivän mittaan "pisteitä" itsellesi, aloita vaikka roskien viennistä tai hampaiden harjauksesta. Voi kerätä mielessään tai laittaa vaikka plussia paperille, mikä vaan itselle sopii. Joka päivä saa jotain tehtyä ja pikku hiljaa tehtyjen juttujen määrä kasvaa. Tee itseäsi varten, älä muita. 

Ap, mulla on myös ainokaisen poismuutto lähestymässä ja se herättää tosi paljon tunteita. Toisaalta se on myös luonnon laki ja elämän kulku. Ollaan myös maailman onnekkaimmat siinä että ollaan saatu hoitaa ja kulkea vierellä koko lapsuus ja nuoruus. Ja aika moni on sanonut että siitä selviää, ei uusia perheitä tulisi eikä olisi aikuisia jos lapset ikuisesti kotona asuisivat. 

Voimia!

Jep ja pitää itse keksiä itselle tekemistä. Ja miettiä elämään uusia asioita. 

Yleensä lapset kun muuttaa pois kotoa niin haluaa viettää sellaista aikuiselämää rauhassa ja sitten kun saavat lapsia alkavat taas käydä enemmän kylässä. 

Vierailija
57/67 |
08.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ap, muuta samaan kaupunkiin kuin sun lapsi. Siis jos sulla on rahaa muuttoon. 

Vierailija
58/67 |
08.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Älä vaan vaihda ruokapöytää pienempään. Jossain vaiheessa sun lapsi voi tuoda syömään puolison ja lapsia. 

Vierailija
59/67 |
08.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Adhd-tutkimuksiin! Jono voi olla puolitoista vuotta pitkä 

Vierailija
60/67 |
08.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kudo lapsellesi joululahjaksi sukkia tai jotain muuta. Aika menee äkkiä, kohta on joulu. 

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä kaksi seitsemän