Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Jos puoliso kuolee, niin kuinka pian joudun kadulle tästä kämpästä?

Vierailija
07.08.2025 |

Olen pari vuotta sitten muuttanut miesystäväni asuntoon. Ei olla naimisissa, eikä ole yhteisiä lapsia. Hänellä ei ole mitään sukua, joten hänen kuoltua ilmeisesti valtio perii hänet. Kuinka pian minun tulee siinä tapauksessa löytää uusi asunto itselleni? Toivottavasti hän ei kuole vielä vuoskymmeniin, mut joskus vaan nää asiat tulee mieleen kun viiskymppisiä ollaan kumpikin. 

Kommentit (28)

Vierailija
21/28 |
07.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

No eihän se mikään puoliso olekaan, kun olette susipari.

Vie nyt se ukko vihille joutuin, saattaa kupsahtaa milloin vain ja sitten et saa edes leskeneläkettäkään, muusta omaisuudesta puhumattakaan. 

Ei ap saisi leskeneläkettä. 

Saisi, jos olisivat naimisissa. Mitä höpiset? 

"Leskeneläkkeeseen on Suomessa pääasiassa kaksi ikärajaa: Kelan maksama leskeneläke päättyy, kun leski täyttää 65 vuotta, ja työeläkelaitosten maksama leskeneläke päättyy, kun nuorin yhteinen lapsi täyttää 18 vuotta tai leski täyttää 65 vuotta. Lisäksi Kelan leskeneläkkeen saaminen edellyttää, että leski on alle 65-vuotias ja on syntynyt ennen vuotta 1975 tai on alle 50-vuotias ja mennyt naimisiin alle 65-vuotiaan puolison kanssa." 

Vierailija
22/28 |
07.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä tällaisista asioista kannattaa puhua. 5-kymppisten on turhaa pistää päänsä pensaaseen.  Keskustelkaa keskenänne siitä, mitä kummallekin tapahtuu, jos toiselle tapahtuu jotakin. Avioliitto tai testamentti olisi järkevä. Niitä sukulaisiakin voi ilmestyä yllättäviltä tahoilta, vaikka ei oitänyt ollakaan. Sinähän et siis ole mitään sukua.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/28 |
07.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

No ei nuo nyt kyllä viisikymppisillä ihan pakosta ihan heti tule mieleen..ellei tavoitteena puolison kuolema ja kämpän pitäminen.

Kyllä sitä nimenomaan viisikymppisenä viimeistään ymmärtää kuolevaisuutensa, ja sen, että toinen saattaa kupsahtaa hetkenä minä hyvänsä.

Vierailija
24/28 |
07.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei olla menossa naimisiin. Ollaan puhuttu asiasta mutta ei oikein kumpikaan innostu ajatuksesta. 

Ap

No se on sitten voi voi. Ukkos haluaa antaa kämppänsä valtiolle mieluummin kuin sulle, ja sinä joudut taivasalle...

Vierailija
25/28 |
07.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei olla menossa naimisiin. Ollaan puhuttu asiasta mutta ei oikein kumpikaan innostu ajatuksesta. 

Ap

No se on sitten voi voi. Ukkos haluaa antaa kämppänsä valtiolle mieluummin kuin sulle, ja sinä joudut taivasalle...

Nii, no sitähän mä tässä juuri yritän selvittää että kauankohan mulla on sitten aikaa pakata kimpsut ja kampsut ennen kuin mut pistetään pihalle. Paljon on vastauksia, mut ei vielä yhtäkään oikeaa.

Ap

Vierailija
26/28 |
07.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ap

Mitäs sitten valitat täällä, jos vaan rusinat pullasta kiinnostaa. Olet ikävä ihminen. 

No viimeks ku mä tarkistin niin ainakaan Suomessa ei voi ketään pakottaa avioliittoon, vai oletko sinä pakottanut jonkun reppanan kanssas naimisiin?

Vierailija
27/28 |
07.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Menkää naimisiin, niin peritte toisenne.

Perivät mutta leskeneläkkeen saa kun on ollut 5v aviossa. 

Vierailija
28/28 |
07.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tehkää molemmat testamentti toisillenne.