Miten marsipaani kuuluu kaulita ettei tartu kaulimeen kiinni?
Olen tässä ideoimassa lapsille synttärikakkuja ja tykkäävät kovasti marsipaanista.
Kommentit (9)
Pojalle yritän väsätä 3-vuotiskakuksi ralliautokakkua. (näköisversiota) ja tytölle Prinsessakakkua.
Eiköhän näillä ohjeilla ainakin jotain saa aikaiseksi:)
Ne vieraat jotka eivät tykkää niin saavat kyllä varmasti kuorittua sen marsipaanin pois.
-ap
ja " kaapimisen" sijaan eivät halua ko. kakkua ottaa ollenkaan. Siitä sitten taas tulee pahaa mieltä yhdelle sun toiselle...
nimim. kokemusta omaava ;)
Ollaan vasta muutettu uuteen paikkaan eikä tunneta täältä ketään. Eikä kyllä muutenkaan tulisi mieleen kysyä jokaiselta vieraalta kakkutoiveita. Joko maistuu tai sitten ei. En viitsi päätäni vaivata muiden makumieltymyksillä.
-ap
Teet just sen kakun minkä itse haluat ja mistä synttärisankari tykkää! Vieraat voivat sitten ronkkia pois mitä eivät halua syödä tai ovat kokonaan syömättä. Meidänkin poika tykkää marsipaanista tosi paljon.
Kaulaa huoneenlämpöinen marsipaani kuivalla puhtaalla pöydällä tomusokerin avulla. Rullaa kaulimen ympärille ja nosta kakun päälle. Sopiva paksuus on noin 3-4 mm, marsipaania saa hieman venytettyä kakun päälle ilman repeämisvaaraa.
-kondiittori-
Kaulitse kahden leivinpaperin välissä, tomusokeria ei tarvita. Laita hetkeksi jääkaappiin kun on tarpeeksi ohut. Irtoaa viileänä siististi. Juuri tein marsipaanikakun!
Pitäisikö tästä lähin lähettää kutsutuille vieraille toivelista etukäteen, että mitä he haluavat tarjottavan?
Kyllä se kuule on niin, että jos tarjottavat ei kelpaa niin se on vieraan oma moka.
Vierailija:
ja " kaapimisen" sijaan eivät halua ko. kakkua ottaa ollenkaan. Siitä sitten taas tulee pahaa mieltä yhdelle sun toiselle...nimim. kokemusta omaava ;)
paperin avulla se on helppo kumota kakun päälle.