Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

" Saako lapsen jättää yksin autoon?"

Vierailija
03.04.2007 |

Kun täältä saa usein lukea esimerkkejä suomalaiskansallisesta lasten heitteillejätöstä, Suomimammoillekin tiedoksi, että BBC:llä uutisoidaan äidistä, joka oli jättänyt taaperon yksin autoon kampaajakäynnin ajaksi. Paikalle kutsuttu poliisi kommentoi:



A Northumbria Police spokeswoman said: " The young child had been left in the car unsupervised and a 21-year-old woman was given a caution for abandoning a child.



" There is no specific legislation relating to children in cars, although people can be prosecuted for neglect, depending on the circumstances.



" Obviously, common sense dictates it is extremely dangerous to leave a small child alone in a car at all."







Kommentit (23)

Vierailija
21/23 |
03.04.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset


En saanut vietyä lasta ja kassia autoon samalla kertaa, joten piti valita, jätänkö lapsen sisään, kun vien kassin vai jätänkö autoon, kun tulen hakemaan kassin. Vein lapsen autoon, laitoin turvaistuimeen, ajoin rapun eteen ja juoksin hakemaan kassin.



Kolmas vaihtoehto olisi tietysti ollut, että olisin potkinut kassin jaloissani portaat alas, mutta se tuli oikeasti mieleeni vasta kuin luin tätä ketjua, enkä varmasti olisi niin tehnyt.

Vierailija
22/23 |
03.04.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mm. Ranskassa varoitetaan jo synnytyssairaalasta annettavissa ohjeissa (vastaa kai vähän suomalaista neuvolavalistusta), että lasta ei saa jättää yksin kotiin missään tilanteessa. Ranskassa kuolee monta yksin jätettyä lasta vuodessa tulipaloissa.



Heh, tostahan saa sen kuvan että sitten kun lapset on joskus pakko jättää yksin ne on niin urpoja kun eivät koskaan ennen ole olleet että sytyttävät kämpän palamaan.





Ehkä minun lapsuus oli sitten tosi ghettoa, mutta muistan kuinka mökille mentäessä odotettiin autossa kun porukat kävi alkossa. Se oli tylsää. Edelleenkin inhoon alkoja. Ja joo, ei oo vanhemmat alkkiksii.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/23 |
03.04.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos mulla on mukana myös kuopus, joka on 5-vuotta, niin saatan jättää myös hänet siskonsa kanssa autoon odottamaan.



Muutan tää 5-vuotias on tullut mukaan. Tankkaamassa käyn kylmäasemalla. Ja muuten ei ole koskaan ollut tarvis edes yksin jättää. Jos jonkun loton vien ärrälle, niin poika yleensä haluaa mukaan mielummin kuin jää yksin autoon. Sopii mulle, ei mulla ole mitään hinkua yksin jättää toista jos se ei sitä halua, kun ei siitä ole mitään vaivaa mun mukanakaan.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi yksi viisi