Mies kilpailee kaikesta kanssani
Olemme jo pitkään olleet yhdessä. Aikaisemmin en tajunnut, kuinka paljon mieheni kilpailee kanssani kaikesta. Tällä tarkoitan ulkonäköä, ystävyyssuhteita, sukulaisuussuhteita, ihmisten kiintymistä yleensä, raha-asioita jne. Hänellä on aina oltava jollain lailla paremmat oltavat.
Olen tyhmyyksissäni luullut, että olen hyvässä avioliitossa. En ole ja minun pitäisi erota. Hyvässä avioliitossa tuetaan toista ja halutaan, että toinen onnistuu ja ollaan toisesta ylpeitä, eikä kilpailla. Mitä olette mieltä? Onko kellään samanlaista?
Kommentit (11)
Miehesi on vielä lapsi, vaikka onkin mies. Ainakin käyttäytyy lapsellisesti.
Tuommoiset ihmiset ovat raskaita. Yhtään en vapaaehtoisissa ihmissuhteissani tuollaista jaksaisi.
Tuo ei tuosta tule muuttumaan. Se mitä näet, on se mitä saat.
Kuulostaa ehkä alemmuudentuntoiselta, jos pitää kilpailla
Narsku tekee noin. Aina pitää olla kaikessa parempi.
Olen yrittänyt miettiä syitä käytökselle ja tuo jonkun mainitsema alemmuuden tunne on sellainen asia, mitä pitääkin pohtia vielä lisää. Ap
Nyt en oikein ymmärrä miten tämä kilpailu näyttäytyy käytännössä. Niinkö että kun käyt kampaajalla, hänen on heti mentävä parturiin ja vahattava viikset? Kun saat uuden kaverin, hän hankkii heti kaksi? Kun saat uuden työpaikan, hän ottaa heti lisäduunia jotta palkka pysyy isompana? Onko esimerkkejä.
Onko hän sanallisesti sanonut että haluaa kilpailla kanssasi? Mitäs jos hän vain inspiroituu sinun tekemisistäsi?
Se on outoa. Koska ei parisuhde ole kilpailupaikka. Jos mies haluaisi sun ihailua tiedä sitten, mutta haluaako kaikkien vai kenen.
Onko mahdollista, että miehesi on vain hyvännäköinen, hyväpalkkainen mukava heppu, joka tulee hyvin toimeen ystäviensä ja perheensä kanssa eikä edes tiedosta että koet nämä asiat kilpailuna? Hän ehkä tykkää puhua niistä asioista jotka ovat iso osa hänen elämäänsä ja joita hän arvostaa?
Se on tietty eri asia jos aktiivisesti haukkuu sinua ja ystäviäsi, mutta semmoisesta ei ollut puhetta.
Tuommoiset ihmiset on ultra raskaita, ei voi edes mainita mitään koska se on heti lyötävä jollain tai sitten se pitää mitätöidä.
Aika uuvuttavaa