Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Valtaosa suomalaisista asuu arvottomassa asunnossa

Vierailija
06.08.2025 |

Asunnolla jolla ei ole mitään kysyntää ei ole arvoa. Ei edes pankit ole kiinnostuneita pikkukuntien kämpistä.

Kommentit (234)

Vierailija
81/234 |
07.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kaikki palvelut kotiin maksaa eläkeläiselle. 

Tässä on Pirkanmaan hyvinvointialueen kotihoidon maksuja eläkeläisille. 

www.pirha.fi/asiakkaalle/asiakasmaksut/ikaantyneiden-palvelujen-maksut/…

"Kodin siivous 36,90 tunti."

Kaksioon riittää 2 tuntia, mutta omakotitaloon 4-5 tuntia. 

Mä siivoon mun ~200 neliöisen okt tunnissa. Robotit imuroia ja moppaa lisäksi.

Juu, mutta kotihoito ei. 

Eläkeläinen joutuu ostamaan kodin siivouksen yksityiseltä siivousyritykseltä. 

Paitsi jos omaiset siivoaa ilmaiseksi. 

Onko eläkeläiset jotain avuttomia vauvoja? Isoäitini siivosin kotitalonsa itse vielä 87 vuotiaana, muutti sitten viimeisiksi elin viikoikseen sairaalaan.

Vierailija
82/234 |
07.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kummasti sitä kuitenkin pankista sai lainaa omakotitaloon pikkukunnassa. Asuminen halpaa ja töitäkin täällä on, sieltä kaupungeistakin jopa käydään täällä pikkukunnissa töissä, eikä vain toisinpäin. Tuntuu että oletetaan ettei pikkukunnissa ole mitään elämää, kun ei ole museoita ja teattereita. Kuitenkin täälläkin tarvitaan opettajia, keittäjiä, siivoojia, kunnan työntekijöitä, on pankki, apteekki, kauppa, kirjasto, vanhainkoti jne jotka työllistää. Ja lainanmaksu loppuu joskus, vuokra ei koskaan. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
83/234 |
07.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Espoo rakentaa valtavasti kerrostaloja Nihtisiltaan ja Espoon keskukseen ja nyt Karakallioon. Vuokra-asuntoja ja pääasiassa muille kuin meidän omille asunnon tarvitsijoille.

Voi, että suututtaa ne hajut rappukäytävissä, ne likaiseksi jätetyt pesutuvat, ne sotkuiset roskien keräyspaikat ja se meteli kun se alkaa yöllä kello 23.00. Aletaan keittää ruokaa ja kokoonnutaan sakilla. Näin ei suomalainen tee.

Hiljaisuus pitää olla.

Vierailija
84/234 |
07.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eli, kun saat aivoinfarktin ja olet 87-vuotias niin haet itse lämmityspuut myös portaita ylös tai alas tai lämmität kalliilla sähköllä, jos omaiset ei kanna lämmityspuita. 

Vierailija
85/234 |
07.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mieluummin rahat muussa käytössä kun seinissä.

Asut siis teltassa? Vuokralla maksat muiden seinistä.

Potkulaki tulee voimaan 1.1.2026 ja koskee myös julkisen työpaikkoja ja valtion työpaikkoja. 

Asuntovelkainen lapsiperhe ei saa toimeentulotukea lasten ruokiin. Lainat ei ole menoja toimeentulotuessa. 

Jos rahat ei riitä laskuihin niin ulosottovirasto myy asuntosi. 

Tässä on ulosottoviraston myyntisivut missä on myynnissä ihmisiltä ulosmitattuja asuntoja https://www.ulosottolaitos.fi/myynti-ilmoitukset/fi/index.html

Et vastannut kysymykseen.

Vierailija
86/234 |
07.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kummasti sitä kuitenkin pankista sai lainaa omakotitaloon pikkukunnassa. Asuminen halpaa ja töitäkin täällä on, sieltä kaupungeistakin jopa käydään täällä pikkukunnissa töissä, eikä vain toisinpäin. Tuntuu että oletetaan ettei pikkukunnissa ole mitään elämää, kun ei ole museoita ja teattereita. Kuitenkin täälläkin tarvitaan opettajia, keittäjiä, siivoojia, kunnan työntekijöitä, on pankki, apteekki, kauppa, kirjasto, vanhainkoti jne jotka työllistää. Ja lainanmaksu loppuu joskus, vuokra ei koskaan. 

Hallitus leikkaa kuntaosuuksista 75 miljoonaa euroa. 

Vierailija
87/234 |
07.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kaikki palvelut kotiin maksaa eläkeläiselle. 

Tässä on Pirkanmaan hyvinvointialueen kotihoidon maksuja eläkeläisille. 

www.pirha.fi/asiakkaalle/asiakasmaksut/ikaantyneiden-palvelujen-maksut/…

"Kodin siivous 36,90 tunti."

Kaksioon riittää 2 tuntia, mutta omakotitaloon 4-5 tuntia. 

Mä siivoon mun ~200 neliöisen okt tunnissa. Robotit imuroia ja moppaa lisäksi.

Juu, mutta kotihoito ei. 

Eläkeläinen joutuu ostamaan kodin siivouksen yksityiseltä siivousyritykseltä. 

Paitsi jos omaiset siivoaa ilmaiseksi. 

Onko

Eläkeläinen ei saa ilmaisapua, vaikka tulisi aivoinfarkti. 

Kodin siivous maksaa eikä kotihoito kanna lämmityspuita. 

Vierailija
88/234 |
07.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Eli, kun saat aivoinfarktin ja olet 87-vuotias niin haet itse lämmityspuut myös portaita ylös tai alas tai lämmität kalliilla sähköllä, jos omaiset ei kanna lämmityspuita. 

No minä vaikka palkkaan jonkun kylän työttömistä tai nuorista tunniksi viikossa kantamaan niitä puita minulle, siihen on varaa kun on vuosikausia asustellut puoli-ilmaiseksi.

Vierailija
89/234 |
07.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kotihoitaja käy 3 kertaa päivässä ja on 10 minuuttia kerralla, antaa lääkkeet, aamupalaa ja auttaa pukemisessa. Kotihoitaja maksu menee eläkkeen suuruuden mukaan. 

Lisäksi erikseen ostetaan tukipalvelut kuten kodin siivous ja pyykin pesu ja kauppapalvelut. 

Kotihoitaja ei kanna lämmityspuita sisälle, se ei kuulu kotihoidon tehtäviin. 

Eli omaiset kantavat lämmityspuut tai sitten pitää lämmittää kalliilla sähköllä. 

Mikkä stanan lämmityspuut? Maalämpö lämmittää itekseen ilman että mitään pitää kantaa. Ruokatoimitukset kaupasta 8€ per tilaus, sisälle kannettuna. Pyykit ja astiat pesee kone.

Ainoa mihin pitää taksilla mennä ite ostoksille on Alko. Mutta ei muutaman kympin taksi haittaa kun on miljoona varallisuus.

M77

Vierailija
90/234 |
07.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Niin, käyttöarvolla ei tee mitään. Parempi olis asua vuokralla.

No, esim. vanhempani asuvat mukavasti omakotitalossa suurella tontilla. Mitä lisäarvoa se toisi, jos he eivät omistaisi taloaan, vaan joutuisivat maksamaan siitä vähintään useita satoja euroja kuukaudessa vuokraa?

Vierailija
91/234 |
07.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kevään Budjettiriihessä hallitus sanoi, että leikkaa kuntaosuuksista 75 miljoonaa euroa.

Ja tuliko eilen päätös, että sen lisäksi kuntaosuuksista leikataan vielä 150 miljoonaa lisää? 

Vierailija
92/234 |
07.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei vaan joudut sairaalan ja todennäköisesti jäät sinne. 

Vierailija
93/234 |
07.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mielummin rahat muussa käytössä kuin seinissä? Siis vuokralla asuvat nimenomaan laittavat ne rajat seiniin, jotka ei ole edes omia

Tarkoitin kylläkin sitä arvotonta velatonta rivitaloasuntoa pikkukylällä, jossa itsekkin asun.  Asumiskulut 250€/kk.  On varaa pitää 120 000€ arvoista velatonta matkailuautoakin siinä pihassa parkissa.

Ja rahat asuntoautokopperon seinissä

Vierailija
94/234 |
07.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Outokummun keskustasta saisi 60-luvun alussa rakennetusta kerrostalosta 70 neliön kolmion 15 000€ 

Vierailija
95/234 |
07.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kotihoitaja käy 3 kertaa päivässä ja on 10 minuuttia kerralla, antaa lääkkeet, aamupalaa ja auttaa pukemisessa. Kotihoitaja maksu menee eläkkeen suuruuden mukaan. 

Lisäksi erikseen ostetaan tukipalvelut kuten kodin siivous ja pyykin pesu ja kauppapalvelut. 

Kotihoitaja ei kanna lämmityspuita sisälle, se ei kuulu kotihoidon tehtäviin. 

Eli omaiset kantavat lämmityspuut tai sitten pitää lämmittää kalliilla sähköllä. 

Mikkä stanan lämmityspuut? Maalämpö lämmittää itekseen ilman että mitään pitää kantaa. Ruokatoimitukset kaupasta 8€ per tilaus, sisälle kannettuna. Pyykit ja astiat pesee kone.

Ainoa mihin pitää taksilla mennä ite ostoksille on Alko. Mutta ei muutaman kympin taksi haittaa kun on miljoona varallisuus.

M77

Ei kaikilla ole maalämpöä

Mutta olet oikeassa Vanhuuseläkkeellä on miljoona neljäsataa tuhatta. 

Eikä kukaan vuokraa omakotitaloja, kun kela maksaa lämmitykseen 46 euroa kuukaudessa. 

Eli perikuntien talot jää omaisten riesaksi. 

Vierailija
96/234 |
07.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Hallitus poisti lapsikorotukset työmarkkinatuesta eli 3 lapsen äiti saa työmarkkinatukea 595 netto kuukaudessa. 

Omistusasuntoon ei saa yleistä asumistukea. 

Ei perkele tätä saatanan spämmääjä-jankuttajaa.

Vierailija
97/234 |
07.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mielummin rahat muussa käytössä kuin seinissä? Siis vuokralla asuvat nimenomaan laittavat ne rajat seiniin, jotka ei ole edes omia

Enpähän ole ainakaan velkaa mihinkään. En myöskään halua että asunto sitoo minua, helppo aina vaan vaihtaa uudempaan tai parempaan tai vaikka muuttaa ulkomaille jos siltä tuntuu. Jos jotain hajoaa tai ongelmia tulee niin senkun soittaa vuokranantajalle että tarvii uuden jääkaapin tai taloyhtiölle että putkimies tänne ja vähän äkkiä. Kaikki ei halua että koko elämä on seinissä kiinni.

Minä olen tyytyväinen, kun ostin asunnon aikoinaan ja sain vielä maksettua nollakoroilla. Helppo on hommata uusi jääkaappi, kun netistä vaan tilaa asennuksineen. Ei tarvitse edes kelleen soittaa. Aikoinaan tuli muutettua niin useasti, että tuli ihan helpotuksen huokaus, kun ei tarvitse enää muuttaa. 

Vierailija
98/234 |
07.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei vaan joudut sairaalan ja todennäköisesti jäät sinne. 

Juu, vuorokausi sairaalassa maksaa 49,90 siihen asti, kun maksukatto tulee täyteen niin sen jälkeen vuorokausi sairaalassa maksaa 25,80. 

Ja sun pitää maksaa myös ne asunnon kulut. 

Vierailija
99/234 |
07.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minkä ikäisenä kotipalvelua kaupungilta saa? Naapurin ukko 85 vuotta niin vetelä, ei ole koskaan rikaa ristiin laittanut. Nyt on saanut jo 8 vuotta palvelut kotihoito käy kahdesti päivässä ja siivooja. Ei viitsi edes kävellä.

Minun äitini otti yksityisen henkilön siivoamaan, kun kaupunki ei hänestä välittänyt.

On ihmisiä, jotka todella haluavat asua omassa kotonaan. Hidasta se olo saattaa olla, mutta oma koti on oma koti.

Vierailija
100/234 |
07.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei kaikilla ole maalämpöä

Mutta olet oikeassa Vanhuuseläkkeellä on miljoona neljäsataa tuhatta. 

Eikä kukaan vuokraa omakotitaloja, kun kela maksaa lämmitykseen 46 euroa kuukaudessa. 

Eli perikuntien talot jää omaisten riesaksi. 

Siinähä jää, mitä vttua se sinua liikuttaa? 

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi kolme neljä