Onko helleulisijat nyt tyytyväisiä, onko?
Kommentit (47)
Vantaalla on ollut tänään täydellinen sää. Aurinko paistanut täydeltä terältä ja lämpöä on sopivasti 20 astetta ja tuulee kivasti.
Kyllä olen tyytyväinen.
Nyt on sun ulinavuoro alkanut, auta armias meitä seuraavat 9 kuukautta.
Ja kyllä, viileys on ihanaa.
Kyllä on juhlaa, kun vihdoin saa univelat kuitattua, kun pystyy nukkumaan.
Kotona on vielä 28 astetta, joten en ole vielä tyytyväinen.
On tietysti. Minua naurattanut, kun useampi ihminen (mm. naapuri) tullut mulle nyt ilakoimaan, miten ihana on tää sää ja nyt voi tehdä kaikkea, kun itselläni kokemus päinvastainen. Eli pidän lämmöstä, olen helteillä energisempi ja aikaansaavempi, nyt on liian viileää.
En silti ääneen tästä puhu, sillä Suomen ilmasto on mikä on, eli olisi typerää tällaista valitella. Helteistä valittajilla on suurempi oikeus valitukseensa, kun asuvat ilmastoltaan erittäin kylmässä Suomessa eli täällä saa tykätä kylmästä ja inhota kuumaa. Sen sijaan kuumemmasta tykkääjänä tuntuisi typerältä valitella, kun Suomessa tosiaan olen.
Vierailija kirjoitti:
Ei riitä 9kk. Se on tänäkin vuonna noin 11kk ja viikko, mitä saa palella. :D Lämpiminä, pitkinä kesinä eli harvoin riittää tuo 9kk.
Ulkona +22 ja aurinko paistaa. Täydellinen kesäsää. Sisällä on vielä +25, toivottavasti yön läpi tuuletuksella vähän viilenee, meillä vapaa-ajan talona vanha täystiilitalo eli seinät ovat lämmenneet. Ei ilppiä sähkösyöppönä, mukava olla kesällä pienemmillä sähkölaskuilla. Tuulettelut ja viilentelyt siksi talon rakennusvuotisella tavalla eli ikkunoista. Eli ei valittamista tämän hetken lämmöistä.
Vierailija kirjoitti:
Laita läpiveto.
Ihanan raikas ja harmaa ilma. Aurinko ei porota, eikä häikäise. Välillä ripottaa raikkaasti vettä. Täydellinen ilma. Heti paljon parempi ja virkeämpi olo.🤗😍
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Laita läpiveto.
Valitettavasti ei onnistu, kun ikkunat on samaan suuntaan. Tuulettanut olen tuulettimien avustuksella, mutta hyvin hidasta on viileneminen.
Jos tuntuu viileältä, aina voi lisätä vaatteita. Mutta jos jo alusvaatteisillaan on tuskaisen kuuma, mistäs vähennät. Asuntoa voi titysti viilentää, mutta mitäs ulkona teet? Et jaksa mitään.
Olen erittäin tyytyväinen! Kestän tosi huonosti lämpöä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Laita läpiveto.
Ei onnistu kaikissa asunnoissa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei riitä 9kk. Se on tänäkin vuonna noin 11kk ja viikko, mitä saa palella. :D Lämpiminä, pitkinä kesinä eli harvoin riittää tuo 9kk.
Jos muka palelet 11 kk/vuosi, tietää se oikeasti lääkärireissua. Todennäköisesti sulla on kilpirauhasarvot täysin viturallaan tai joku muu endokriininen vika. Jos ei ole noita vaivoja, vika on sitten pääsi sisällä, joko lämmönsäätelyosio aivoissa sakkaa tai olet hypokondrikko.
Loistava ilma! Ihana! Olen oikein tyytyväinen, kiitos kysymästä. <3
Kyllä! Onneksi on nyt viileämpää. Tosin ensi viikolla odottaa matka Etelä-Eurooppaan. Siellä pitäisi jaksaa helteitä kolme pitkää viikkoa.