Lähtisitkö lapsesi 30-vuotissynttäreille 1,5 tunnin bussimatkan päähän
Kutsuimme miehen vanhemmat mutta he sanoivat: ei me nyt niin kauas
Kommentit (93)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mikä suuri saavutus 30-vuotispäivä on? Kaiken maailman kissanristiäisiä... En lähtisi noin kauas.
Saako vain suuria saavutuksia juhlia?
Jokainen juhlikoon mitä haluaa, mutta isää tai äitiä et tarvitse paikalle kolmekymppisiin. Ole kiitollinen, jos tulevat, mutta jos eivät tule, eivät he sinua silloin vähemmän rakasta. Nyt valoja päälle.
Juuri näin, eikä lapsia tarvitse paikalle vanhempiensa kuuskymppisiin.
Tai jouluna
No eiköhän kaikkiin juhlin osallistuminen ole vapaaehtoista? Itse en ainakaan haluaisi juhliini/joulua viettämään luokseni ihmistä jolla on sitten naama norsunveellä. Joutaa kyllä silloin pysymään omassa kodissaan.
Mutta on ihan eri asia, jos jalaton 60v vanhempi viettää syntäreitään ja lapsi 30v jolla on jalat tallella jaksaa tulla syntäreille, kuin toisin päin.
Olin todella yllättynyt , kun juttelin veljeni kanssa, (veli on jäänyt asumaan syntymäpaikkakunnallemme,) entisistä luokkakavereista. Todella yllättävän moni oli jalaton eli liikkuminen todella huonoa ja nyt puhutaan vähän yli 60v ikäisistä ihmisistä. Nämä oli kyllä kaikki miehiä niin en tiedä onko terveys juotu vai mistä kiikastaa, mutta huonokuntoista porukkaa olivat.
Ei tuommoista olisi enää ollut mihinkään lähtijöiksi.
Ja miehen veli, vähän reilu 60v ei esim tänä talvena ole käynyt edes ulkona kertaakaan. On lapsesta sairastanut asmaa ja siihen on ennen vanhaan syötetty surutta kortisonia. Luusto haurastunut ja ollut työkyvytön jo 40v.
Itsestä tuntuu ihan hullulta, kun olen saman ikäinen ja liikun ja matkustelen vielä paljo.
Mutta joo, tää aloitus on viime syksyltä, mutta aihe ihan kiinnostava.
Terveyttä ei ole välttämättä juotu, vaan monella paljon liikkuneella prakaa jo yli kuusikymppisenä polvet, selkä tai lonkat.
Mutta itse lähtisin ilman muuta. Riippuen kohteesta joko omalla autolla tai julkisella. Puolitoista tuntia ei ole matka eikä mikään.
Vierailija kirjoitti:
"Ulkokultaista. Sosiaaliset suhteet pidetään yllä ihan arkena, yhdet synttärit eivät niitä heiluta."
Arkena ja juhlapäivinä, sanoisin.
Eli jos joku ei tule juhlaasi, se oli sitten siinä, eivät ole ystäviäsi enää? Siinäpä esimerkki sosiaalisten suhteiden "ylläpitämisestä".
Vierailija kirjoitti:
Me emme menneet(25v), koska tilaisuus alkoi "siinä iltakasin maissa"(luki kutsussa) ja olisi pitänyt yöpyä hotellissa, eikä se ollut mahdollista, koska seuraavana aamuna oli mieheni juoksutapahtuma(Fiskars). Tytär sanoi, että hän oli helpottunut, kun vastasimme kieltävästi, oli mukavampi bilettää pelkästään kavereiden kanssa. Juhlittiin sitten omalla porukalla seuraavana lauantaina Ekbergin brunssilla.
Teidät olikin kutsuttu vain muodon vuoksi, ja juhlakalu toivoi ettette tulisi. Totta helvetissä teidän oma menonne, jokin saatanan juoksutapahtuma Fiskarsissa, oli tärkeämpi ja olisi mennyt edelle vaikka kyseessä myös oman lapsen häistä tai lapsenlapsen hauttajaisista.
Oman lapseni juhliin menisin minkä tahansa matkan taakse jos vain haluaisi että osallistuisin, on tosin vasta alakouluikäinen niin vielä ehtii kyllä miettiä kaipaako vanhempaa kolmekymppisilleen, toivottavasti :) Ja avustaisin toki kaikissa järjestelyissä yms. Omat juhlat ei ole ikinä kiinnostaneet vanhempiani/sukulaisia, olen vanhin viidestä ja itse asiassa viime vuonna täytin 30, ja omalla perheellä juhlittiin (mies, lapsi ja minä) kuten kaikki muutkin juhlat. Facebookiin voidaan jakaa kuvia ja kalastella puolituttujen kommentteja mutta oikeassa elämässä ei kiinnostusta sitten löydy, omille vanhemmilleni ulkokuori ilmeisesti tärkeämpää (minulla ei mitään someja ole).
Onhan tässä yliopistosta valmistuttu tavoiteajassa, häät vietettiin kahdestaan miehen kanssa maistraatissa, ylioppilaaksi valmistuttu yms mutta ei kun ei. Kaikille sisaruksille ihan aikuisiälläkin järjestetään kahvittelua sun muuta :D Mitään järkevää selitystä asialle en ole saanut, joko suututaan tai ohitetaan asia täysin. Joten kyllä, tätä en omalle lapselleni tule siirtämään vaan juhlitaan aina kun aihetta on.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
"Ulkokultaista. Sosiaaliset suhteet pidetään yllä ihan arkena, yhdet synttärit eivät niitä heiluta."
Eli jos joku ei tule juhlaasi, se oli sitten siinä, eivät ole ystäviäsi enää? Siinäpä esimerkki sosiaalisten suhteiden "ylläpitämisestä".
En ole sanonut mitään tuollaista, ja sen tiedät itsekin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
En ole sanonut mitään tuollaista, ja sen tiedät itsekin.
Et olekaan, mutta sen sanon, että juhlapäiviä on niin harvassa, että sosiaaliset suhteet ylläpidetään ihan muualla, ja sen tiedät itsekin.
"Et olekaan, mutta sen sanon, että juhlapäiviä on niin harvassa, että sosiaaliset suhteet ylläpidetään ihan muualla, ja sen tiedät itsekin."
Olen eri mieltä.
Kunhan eivät vanhemmat sit valita jos vaikka jää saamatta kutsu lapsen ristiäisiin tai häihin (jos ei vielä naimisissa)
Vierailija kirjoitti:
Kunhan eivät vanhemmat sit valita jos vaikka jää saamatta kutsu lapsen ristiäisiin tai häihin (jos ei vielä naimisissa)
Pitkävihaisena kostetaan ja poltetaan siltoja, ikuisesti katkerana, niiden rakentamisen sijaan. Kuinka suomalaista.
Vierailija kirjoitti:
"Et olekaan, mutta sen sanon, että juhlapäiviä on niin harvassa, että sosiaaliset suhteet ylläpidetään ihan muualla, ja sen tiedät itsekin."
Olen eri mieltä.
Surullista kuulla tämä. Voimia! Ja monia juhlapäiviä tulevaisuuteen!
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Olen eri mieltä.
Surullista kuulla tämä. Voimia! Ja monia juhlapäiviä tulevaisuuteen!
Kiitos! Juhlapäiviä on vielä monia edessä, ja onneksi läheiset osallistuvat niihin aina. <3
Lähtisin.
Meilläkin miehen vanhemmat on tuollaisia ja välimatka on lyhyempi. Meille ajaa heiltä puoli tuntia. Miehen veljelle 20min. Tässä on joku ratkaiseva ero, joten meille ei voi koskaan tulla. Kerran vuodessa lapsen synttäreille tulevat kauhean narinan kera, kun muutettiin niin kauas. Miehen veljellä taas on jatkuvasti hoitamassa lapsia.
Me emme menneet(25v), koska tilaisuus alkoi "siinä iltakasin maissa"(luki kutsussa) ja olisi pitänyt yöpyä hotellissa, eikä se ollut mahdollista, koska seuraavana aamuna oli mieheni juoksutapahtuma(Fiskars). Tytär sanoi, että hän oli helpottunut, kun vastasimme kieltävästi, oli mukavampi bilettää pelkästään kavereiden kanssa. Juhlittiin sitten omalla porukalla seuraavana lauantaina Ekbergin brunssilla.