Lähtisitkö lapsesi 30-vuotissynttäreille 1,5 tunnin bussimatkan päähän
Kutsuimme miehen vanhemmat mutta he sanoivat: ei me nyt niin kauas
Kommentit (93)
Tää aloitus onkin viime vuoden elokuulta.
Joten tules nyt ap kertomaan miten synttärit meni ilman appivanhempia.
Vai oliko aloitus trolli?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mikä suuri saavutus 30-vuotispäivä on? Kaiken maailman kissanristiäisiä... En lähtisi noin kauas.
Saako vain suuria saavutuksia juhlia?
Jokainen juhlikoon mitä haluaa, mutta isää tai äitiä et tarvitse paikalle kolmekymppisiin. Ole kiitollinen, jos tulevat, mutta jos eivät tule, eivät he sinua silloin vähemmän rakasta. Nyt valoja päälle.
Juuri näin, eikä lapsia tarvitse paikalle vanhempiensa kuuskymppisiin.
Tai jouluna
No eiköhän kaikkiin juhlin osallistuminen ole vapaaehtoista? Itse en ainakaan haluaisi juhliini/joulua viettämään luokseni ihmistä jolla on sitten naama norsunveellä. Joutaa kyllä silloin pysymään omassa kodissaan.
Mutta on ihan eri asia, jos jalaton 60v vanhempi viettää syntäreitään ja lapsi 30v jolla on jalat tallella jaksaa tulla syntäreille, kuin toisin päin.
Olin todella yllättynyt , kun juttelin veljeni kanssa, (veli on jäänyt asumaan syntymäpaikkakunnallemme,) entisistä luokkakavereista. Todella yllättävän moni oli jalaton eli liikkuminen todella huonoa ja nyt puhutaan vähän yli 60v ikäisistä ihmisistä. Nämä oli kyllä kaikki miehiä niin en tiedä onko terveys juotu vai mistä kiikastaa, mutta huonokuntoista porukkaa olivat.
Ei tuommoista olisi enää ollut mihinkään lähtijöiksi.
Ja miehen veli, vähän reilu 60v ei esim tänä talvena ole käynyt edes ulkona kertaakaan. On lapsesta sairastanut asmaa ja siihen on ennen vanhaan syötetty surutta kortisonia. Luusto haurastunut ja ollut työkyvytön jo 40v.
Itsestä tuntuu ihan hullulta, kun olen saman ikäinen ja liikun ja matkustelen vielä paljo.
Mutta joo, tää aloitus on viime syksyltä, mutta aihe ihan kiinnostava.
Vierailija kirjoitti:
Sitten nuo vanhemmat itkee kun lapset eivät käy moikkaamassa eikä tuo lapsenlapsia tapaamaan isovanhempiaan.
Koska eivät osallistuneet lapsen 30-vuotissynttäreille? Kyllä silloin on kyse jostain paljon suuremmasta.
Joo. Mutta kukin tyylillään. Heillä on varmaan siihen syynsä.
Minä menisin tosin autolla. Bussissa matkustaminen on hankalaa kun ei pääse ovelta ovelle.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mikä suuri saavutus 30-vuotispäivä on? Kaiken maailman kissanristiäisiä... En lähtisi noin kauas.
Jokainen juhlikoon mitä haluaa, mutta isää tai äitiä et tarvitse paikalle kolmekymppisiin. Ole kiitollinen, jos tulevat, mutta jos eivät tule, eivät he sinua silloin vähemmän rakasta. Nyt valoja päälle.
Tai jouluna
Oletpa dramaattinen.
Vanha ketju.
Mutta jos tällainen tilanne ilmenee, niin tulkitsisin ennemmin, että kyse on kohteliaasta tavasta sanoa, että nuoriso juhlikoon keskenään. Koska kolmekymppiset on vielä aika nuorisibileet. :D Mitä itse muistelen.-..
Olisin rehellisesti sanoen tyrmistynyt, jos lapseni kutsuisivat meidät kolmikymppisilleen. Nuoret ihmiset (!) haluaisivat viettää syntymäpäivänsä pönöttäen suvun kesken kahvitellen? Niin että mitäkäettä? Niitä tilaisuuksia tulee vielä roppakaupalla, uskokaa pois. Viettäkää ennemmin hauska ilta ystävien kanssa.
Vierailija kirjoitti:
Olisin rehellisesti sanoen tyrmistynyt, jos lapseni kutsuisivat meidät kolmikymppisilleen. Nuoret ihmiset (!) haluaisivat viettää syntymäpäivänsä pönöttäen suvun kesken kahvitellen? Niin että mitäkäettä? Niitä tilaisuuksia tulee vielä roppakaupalla, uskokaa pois. Viettäkää ennemmin hauska ilta ystävien kanssa.
Heh, meidän suvussa ei onneksi kenelläkään ole mitään tarvetta pönöttää. :D
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei aikuinen ihminen tarvitse tosiaan juhliinsa ketään. Ei ne vanhemmatkaan sitten varmaan 70-vuotispäivilleen lapsiaan tarvitse.
Itse rakastan lapsiani yli kaiken ja tasan gulen kylään joka kerta, kun kutsutaan.
Vierailija kirjoitti:
Heh, katsoin hiljattain valokuvaa omista kolmikymppisistäni. Kuvissa on lisäkseni äiti ja toisesta kaupungista matkustanut täti. Istumme sohvalla mekot päällä. Sellaiset juhlat vuosikymmeniä sitten.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
En lähtisi, lahjan toki ostan. Vain isoihin "kirkollisiin" juhliin matkustan kauemmaksi eli häät, hautajaiset, kaste-, rippijuhlat...
Mikä estää lähtemästä noin lähelle kuin 1,5 tunnin bussimatka? Laiskuus?
Kolmekymppiset juhlitaan kavereiden ja ystävien kanssa. Synttärit ole mitään suvun voimalla juhlittavia elämän käännekohtia, varsinkin kun vuosia on noin vähän.
Voi hyvää päivää. Eikö jokainen itse päätä, miten juhlii vai juhliiko ollenkaan?!
Tämä 30v täyttävä on itse kutsunut vanhempansa. Eli itse toivoo heitä paikalle. Minusta törkeää ajatella, että "ei 30v synttäreitä juhlita suvun kanssa" tai "en lähde mihinkään kissanristiäisiin noin kauas" kun kyseessä on OMA LAPSI ja HÄNEN TOIVE saada sinut paikalle!
Uskomattomia urpåja tässäkin ketjussa. Sitten tosiaan valitellaan iäkkäämpänä, kun ei lapset käy kylässä. No miksköhän?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
En lähtisi, lahjan toki ostan. Vain isoihin "kirkollisiin" juhliin matkustan kauemmaksi eli häät, hautajaiset, kaste-, rippijuhlat...
Kolmekymppiset juhlitaan kavereiden ja ystävien kanssa. Synttärit ole mitään suvun voimalla juhlittavia elämän käännekohtia, varsinkin kun vuosia on noin vähän.
Voi hyvää päivää. Eikö jokainen itse päätä, miten juhlii vai juhliiko ollenkaan?!
Tämä 30v täyttävä on itse kutsunut vanhempansa. Eli itse toivoo heitä paikalle. Minusta törkeää ajatella, että "ei 30v synttäreitä juhlita suvun kanssa" tai "en lähde mihinkään kissanristiäisiin noin kauas" kun kyseessä on OMA LAPSI ja HÄNEN TOIVE saada sinut paikalle!
Uskomattomia urpåja tässäkin ketjussa. Sitten tosiaan valitellaan iäkkäämpänä, kun ei lapset käy kylässä. No miksköhän?
Jösses mitä hyvesignalointia ja lapsellista suhteellisuudentajuttomuutta. Jos AIKUISEN lapsen maailma tähän kaatuu, kun ei saa haluamaansa, ehkä elämän telineet ovat niin hatarat, että se saakin kaatua. Elämässä kun tuppaa tärkeysjärjestys muuttumaan siitä itsekkäästä nuoren aikuisen maailmasta kohti laajempia kaaria, että synttäreille tulemisilla ja tulematta jättämisillä ei ole p'skankaan merkitystä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei aikuinen ihminen tarvitse tosiaan juhliinsa ketään. Ei ne vanhemmatkaan sitten varmaan 70-vuotispäivilleen lapsiaan tarvitse.
Itse rakastan lapsiani yli kaiken ja tasan gulen kylään joka kerta, kun kutsutaan.
Voi herranterttu sentään tätä hyvesignalointia.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Jösses mitä hyvesignalointia ja lapsellista suhteellisuudentajuttomuutta. Jos AIKUISEN lapsen maailma tähän kaatuu, kun ei saa haluamaansa, ehkä elämän telineet ovat niin hatarat, että se saakin kaatua. Elämässä kun tuppaa tärkeysjärjestys muuttumaan siitä itsekkäästä nuoren aikuisen maailmasta kohti laajempia kaaria, että synttäreille tulemisilla ja tulematta jättämisillä ei ole p'skankaan merkitystä.
Synttäreille tulemisilla ja tulematta jättämisillä pidetään yllä tai rapautetaan sosiaalisia suhteita, ja osoitetaan joko arvostusta tai kiintymystä tai niiden puutetta. Monille ihmisille noilla asioilla on paljonkin merkitystä.
Kyllä lähtisin, olettaen että olisi varaa ostaa bussiliput.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ai jaa, meidän lapset ovat kolmikymppisensä järjestäneet ravintolassa ja jatkot baarissa, molempiin meidät vanhemmat oli kutsuttu mukaan ja tietenkin menimme. Meillä oli hauskaa nuorten (siis heidän kavereidensa) kanssa juhliessa ja jutellessa. Mutta ehkä tämä on kulttuuriero, juhlat eivät olleet suomaliseen tapaan mitään örvellystä, vaan parempi illallinen ja cocktaileja baarissa.
"Ai jaa, meidän lapset ovat kolmikymppisensä järjestäneet ravintolassa ja jatkot baarissa, molempiin meidät vanhemmat oli kutsuttu mukaan ja tietenkin menimme. Meillä oli hauskaa nuorten (siis heidän kavereidensa) kanssa juhliessa ja jutellessa. Mutta ehkä tämä on kulttuuriero, juhlat eivät olleet suomaliseen tapaan mitään örvellystä, vaan parempi illallinen ja cocktaileja baarissa."
Omat vanhempani järjestivät minulle yllätysjuhlat kun täytin 30. Olivat kutsuneet kavereitani ja sukulaisia mukaan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Synttäreille tulemisilla ja tulematta jättämisillä pidetään yllä tai rapautetaan sosiaalisia suhteita, ja osoitetaan joko arvostusta tai kiintymystä tai niiden puutetta. Monille ihmisille noilla asioilla on paljonkin merkitystä.
Ulkokultaista. Sosiaaliset suhteet pidetään yllä ihan arkena, yhdet synttärit eivät niitä heiluta.
"Ulkokultaista. Sosiaaliset suhteet pidetään yllä ihan arkena, yhdet synttärit eivät niitä heiluta."
Arkena ja juhlapäivinä, sanoisin.
Tai jouluna