Rahat sairauden, työttömyyden ja vanhuuden varalta pitäisi säästää itse
Kaikkien pitäisi säästää rahaa sairauden, työttömyyden ja vanhuuden varalle.
Jokainen asuisi sen mukaan, miten on varoja, ilman yhteiskunnan asumistukea. Yhteisasunnot ja sukulaisten luona asuminen takaisi monelle asunnon talven ajaksi.
Yhteiskunta voisi antaa vanhuksille ja työkyvyttömille ns. 3-euron puurorahan viitenä päivänä viikossa . Työkykyisille pitäisi antaa ruoka tehtyä työtä vastaan.
Kommentit (76)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
aloittaja kaipailee jotain kehitysmaata, mitä jos painuisit itse jonnekin ihannoimaasi kehitysmaahan.
Jos aloittajan mallia toteutettaisiin Suomessa, tänne ei muuttaisi niin paljon väkeä kehitysmaista.
Niin, kuun täältä lähettäisiin elintasopakolaisiksi.
Pääsisipä ainakin sikailemaan samalla tavoin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Eutanasia auttaisi yksinäisiä.
Eutanasia auttaa.
Mikä oikeus sinulla on elää? Auttaako eutanasia sinua, olethan päästäisi pöpi.
Mikä sinua vaivaa? Minulla on ihan täysi oikeus elää kuin kenellä tahansa muulla. Mikä siinä eutanasiassa sinua niin jurppii? Se on vapaaehtoista, ei siihen kukaan pakota. Idiootti.
Alkaa vähitellen sairaiden ja työttömien hyysääminen saada yleistä hyväksyntää👏 Vielä kuukausi sitten tälläinen ketju olisi poistunut alta aikayksikön.
Vierailija kirjoitti:
Alkaa vähitellen sairaiden ja työttömien hyysääminen saada yleistä hyväksyntää👏 Vielä kuukausi sitten tälläinen ketju olisi poistunut alta aikayksikön.
Tarkoitat varmaan hyysäämisen lopettaminen?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mistä noita ap:n kaltaisia aivottomia ääliöitä oikein si ki ää?
Hän vain kuvasi sitä, mihin olemme menossa. Suomi on köyhä ja kovin velkaantunut. Emme voi jakaa ilmaista rahaa holtittomasti joka suuntaan.
Niin, emme voi jakaa ilmaista rahaa sinullekaan.
Takaisin 1500-luvulle? Ei puutu enää ku joku pappi saarnaamaan köyhille hyveistä, kiirastulesta ja katumuksesta. Ehkä EK voi kirjoittaa aiheesta?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tarkoitat varmaan hyysäämisen lopettaminen?
Joo tarkoitin. Menin niin hämilleen tälläisen ketjun olemassaolosta, että meni pasmat seksisin.
Vierailija kirjoitti:
Takaisin 1500-luvulle? Ei puutu enää ku joku pappi saarnaamaan köyhille hyveistä, kiirastulesta ja katumuksesta. Ehkä EK voi kirjoittaa aiheesta?
Nyt on tullut aika hankkiutua sairaista ja heikoista eroon, jotta voimme aloittaa puhtaalta pöydältä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Nyt on tullut aika hankkiutua sairaista ja heikoista eroon, jotta voimme aloittaa puhtaalta pöydältä.
Valitettavasti näin on pakko toimia. Itse ainakin haluan elää kunnolla enkä verotettuna kurjuuteen, vaikka se tarkottaisikin joidenkin sairaiden ja mahdollisesti jopa itseni kuolemaa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Valitettavasti näin on pakko toimia. Itse ainakin haluan elää kunnolla enkä verotettuna kurjuuteen, vaikka se tarkottaisikin joidenkin sairaiden ja mahdollisesti jopa itseni kuolemaa.
Olen itsekin tullut siihen johtopäätökseen, että sairailta on vaan pakko leikata enemmän. Ei ole oikein, että kroonisesti sairaiden lääkkeet menee suurimmalta osin veronmaksajien piikkiin. Eikä sekään kauhean järkevää ole tässä tilanteessa, että vanhukset pääsevät esim. syöpähoitoihin pilkkahinnalla.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Olen itsekin tullut siihen johtopäätökseen, että sairailta on vaan pakko leikata enemmän. Ei ole oikein, että kroonisesti sairaiden lääkkeet menee suurimmalta osin veronmaksajien piikkiin. Eikä sekään kauhean järkevää ole tässä tilanteessa, että vanhukset pääsevät esim. syöpähoitoihin pilkkahinnalla
Ihmishengelle pitäisi määrittää hinta ja jos hoitokustannukset ylittävät tämän, ei hoitoa annettaisi. Emme voi mitenkään kaikkia pelastaa.
Jep jep tuo finanssialan heppu ehdoittaa tälläistä, palkka muutaman kymppitonnin kk. Suomen palkkatasolla ei mitään mahdollisuuksia ja verotuksella.
Pohjois koreaa tänne ollaan selvästi rakentamassa.
Kuka haluaisi ottaa jotain sukulaisiaan kotiinsa asumaan? Ei kiitos.
Valtio voisi tarvittaessa lainata lainata sairaille ja muille tukea tarvitseville jonkun maksimisumman, jota maksettaisiin sitten suoraan palkasta tai tuista pois.
Olen aloittajan kanssa samaa mieltä.
Lähdettiinhän me miinasopimuksestakin. Mitä sitten?