Ärsyttää ihmiset jotka luettelee henkilötunnuksen tyyliin:
Kuustoista kakstoista nelkytseittemän.... Ja toinen epäsuosikkiryhmä:
nollayksykskaksnollakolme Ja tämä tietenkin mahdollisimman nopeasti hengittämättä välissä.
Ettekö te tajua, että siellä puhelinpalvelussa jonkun pitää ehtiä naputella ne numerot koneelle?
Tossa ekassa versiossa vaikeutta aiheutta se että ensin ehti naputella 6, sitten sieltä tuleekin TOISTA ja joudut deletoimaan sen 6, vaihtamaan tilalle 1 ja 6 ja sitten oletkin jo ehtinyt sanomaan kaksi....toista.
Tokassa versiossa nopeutta on vaan aivan liikaa.
Kommentit (96)
Vierailija kirjoitti:
Juu, se on tollasiin töihin kuuluvia pieniä harmeja. 😉 Syntymäaikaan voi vasta myös aivan oikein kuudes toista nelkytseittemän = 6.2.47
Pätee silloin, kun kysytään syntymäaikaa. Ei päde silloin, kun kysytään hetua ja se on syytä ilmoittaa vaikkapa yksitellen nolla kuusi nolla kaksi neljä seitsemän. Tuo kuusitoista kaksitoista neljäseitsemän on hetussa yksiselttesesti 160247, ei mikään muu.
Ennen vanhaan viistoista oli ihan selkeä sana, eli numeroilla 15.
Peruskoulussa asia muuttunut, viisitoista voikin olla ihan muuta?
Viistoista kakstoista seitsemänyhdeksän.
Itse ymmärtäisin tuon ja osaisin naputella. Tosin itse luettelen yksi viisi yksi kaksi seitsemän yhdeksän. Se retardimpikin tradenomi ehkä selviää näpyttelystä silloin.
Miksi edes teet tuollaisesta itelles ongelman. Sulla on suu jolla voit puhua. Kysy uudestaan tai sano, että voisitko sanoa hitaammin kun tääl toisessa päässä yrittää näpytellä tällanen retard.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Eihän ekaversiossakaan naputella kuutosta vaan nolla ja kuusi.
Itse luettelen rauhalliseen tahtiin nro kerrallaan. Viivan jätän mainitsematta koska oletan naputtelijan tietävän sen paikan.
Mistä sinä sen nollan vetäisit lukuun 16? Onko ymmärryksessäsi enemmänkin vikaa, vikaa, vikaa?
Koska aloittaja kirjoitti kirjoittavansa kuutosen jos joku sanoo kuustoista. Siihen oikaisin ettei kuutonen voi koskaan olla ensimmäinen numero. Jos hän kuuli kuusi, silloin hän laittaisi nollan eteen. Ymmärsitkö nyt?
Vierailija kirjoitti:
Vielä enemmän ärsyttää, jos muut kuin sukulaiset hakee meidän viraston työpaikkoja. Tietää turhaa työtä vain, kun joutuu seulomaan niitä. Onneksi ei sentään tarvitse ilmoittaa niille mitään.
Oletko jossakin yksityisessä virastossa töissä? Valtion työpaikkoja hakiessa tulee aina vastaus sähköpostiin ja vastauksessa on myös työpaikan saaneen nimi.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Itse luettelen rauhalliseen tahtiin nro kerrallaan. Viivan jätän mainitsematta koska oletan naputtelijan tietävän sen paikan.
Ei tiedä. Nykylapsilla/nuorilla se ei ole enää viiva vaan A. Kerro siis väliviiva myös
No jos siellä on se A niin eiköhän henkilö sen mainitse.
Vierailija kirjoitti:
Itse olen tekemisissä rahan kanssa ja hetu nyt kuuluu olennaisesti tähän alaan ennen kuin mitään tietoja annetaan puhelimitse.
Sinun kanssa en puhuis puhelimessa mitään enkä antaisi ainutta tietoa. Raha-asioita ei hoideta puhelimessa.
Sinäkö soittelet , tililtäsi on suoritettu 374 euroa, jos et ole itse tehnyt sitä annatko sotusi jne.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Siis miten se hetu pitäisi sanoa? En ymmärrä.
Itse sanon näin: viisitoista nollayhdeksän yhdeksänyksi viiva yksikaksikolmeneljä.
Parempi tapa olisi yksiviisi nollayhdeksän viiva yksikaksikolmeneljä
1509-1234 ei ole kyllä hetu.
Siis olisiko tuo 010509-1234, mitå tuolla hait? Mieti ihmistä kirjoittamassa tuota koneella. Kun hän kuulee yksiviisi, niin hän syöttää ne sisälle, kun hän kuulee nollayhdeksän, hän syöttää ne sisälle. Sitten tuleekin viiva ja pitää alkaa deletoimaan ja miettimään olisiko se ollutkin 0105 jne..
Mitä te sönkkäätte? 150991-1234 on 15. syyskuuta vuonna 1991 syntynyt mies, ei yksinkertaisesti voi olla muuta.
Vierailija kirjoitti:
Miksi ihmiset kertoisi sinulle henkilötunnuksensa ylipäätänsä?!
Niin, jonkun verranhan tuon keksiminen vaatii ihmiseltä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mistä sinä sen nollan vetäisit lukuun 16? Onko ymmärryksessäsi enemmänkin vikaa, vikaa, vikaa?
Aloittaja kirjoittaa kuusi , lue aloitus, jos kuulee luvun 16. Silloin hänen pitäisi kirjoittaa 06, onko ymmärryksessäsi vikaa, vikaa, vikaa
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei tiedä. Nykylapsilla/nuorilla se ei ole enää viiva vaan A. Kerro siis väliviiva myös
No tietäähän. Kun juuri on kerrottu edellä se syntymävuosi.
Tietää varmaan joo. Mutta jos on tilanne nopea ja toinen keskittyy naputtelemaan vaan lueteltuja numeroita, niin ei siinä välttämättä tule sen kummemmin ajateltua, että hei joo, tuo on syntynyt 80 luvulla, siis viiva. Ja jos on vaikka hetkeä ennemmin jonkun muitten kohdalla kirjoittanut väliin useamman A.n, niin se vo
Tiedän kyllä, varmaan jo olen tiennyt ennen kuin olet syntynytkään😂.
Kyllähän ihmiset tietää, kumpiko tulee ja miksi, kyse ei ole siitä. Mutta edelleenkään sen asiakaspalvelijan ei siinä kohtaa tarvitse eikä kuulu sekunniksikaan pohtia, kumpiko tulee, vaan se on asiakkaan velvollisuus kertoa.
Esim.terveyskeskukseen soittaa päivittäin satoja ihmisiä, niin siinäkö pitäisi asiakaspalvelijan itse nopeasti päätellä, tuleeko nyt A vai - , kun se onneton asiakas ei jaksa sitä itse sanoa. Jos on niin väsynyt, ehkä kannattaa jo soittaa 112.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Yleensä esim. terveyskeskuksessa ei ole töissä retardeja ja he ehtivät oikein hyvin ymmärtäämään "viisitoista-nollakolme" jne tyylisen sotumuodon.
En ole edes koskaan tavannut henkilöä, joka ei ymmärtäisi tuota sotutapaa tai pyytäisi toistamaan uudelleen.
Et ymmärtänyt aloittajan viestiä. Jos päivät pitkät naputtelee hetuja ja ihmiset sanovat: VIIStoista, minkä numeron tämä näppäilija kirjottaa koneelle? Ykkösen vai vitosen? Joutuuko korjaamaan?
Kyllä se ärsyttää, jos tätä saa koko ajan tehdä ja joutuu päässään ottamaan vauhtia, että saa näpyteltyä ne loput: KUUStoista jne .
Itse sanon kahden sarjoissa ja rytmissä.
Mikä työ on että joku päivät pitkät kysel
Esim. pikavippien myöntäjät.
Syntymäaika ilmoitetaan virallisesti esim. 11.03.2000
Yhdestoista kolmatta kaksituhatta
Yleensä luetellaan kahden numeron sarjoissa.
Millainen kultakalan muisti sinulla on jos et voi ensin kuunnella koko hetua ja naputella sitä sen jälkeen?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Juu, se on tollasiin töihin kuuluvia pieniä harmeja. 😉 Syntymäaikaan voi vasta myös aivan oikein kuudes toista nelkytseittemän = 6.2.47
Pätee silloin, kun kysytään syntymäaikaa. Ei päde silloin, kun kysytään hetua ja se on syytä ilmoittaa vaikkapa yksitellen nolla kuusi nolla kaksi neljä seitsemän. Tuo kuusitoista kaksitoista neljäseitsemän on hetussa yksiselttesesti 160247, ei mikään muu.
Siis po 161247:) Hämäännyin kirjoittaessa kommentoijan helmikuusta. Mitä nyt vain kymmenellä kuukadella viskasi.
Vierailija kirjoitti:
Siis mielestäsi numero kuusitoista kirjoitetaan 06?
Sanon aina numero/kirjaimen kerrallaan ja pidän pienen tauon jotta virkailija ehtii kirjata, he harvemmin ovat mitään penaalin terävämpiä kyniä....
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Koska aloittaja kirjoitti kirjoittavansa kuutosen jos joku sanoo kuustoista. Siihen oikaisin ettei kuutonen voi koskaan olla ensimmäinen numero. Jos hän kuuli kuusi, silloin hän laittaisi nollan eteen. Ymmärsitkö nyt?
On heittänyt esimerkin hatustaan, oletan. Oikeasti noin tolvana ei voi olla työssä, joissa näpyttellään paljon hetuja. Luulisi jo järjen sanovan, ettei syntymäaikojen perusteena olevissa hetuissa voi oikein olla kutosella alkavia numeroita.
Minä sanon kolmesataakaksikymmentätuhattayhdeksänkymmentäkahdeksan Tango Delta Yrjänä viisi
Ei ole oikea, mutta ymmärrätte varmaan