Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Työkyvytön "eläkeläinen" saa tienata 1500 e lisätienestejä, mutta työtön ei saa!

Vierailija
06.08.2025 |

ja työttömältä on kielletty lisätyöt esim pikkulisätienestit joista voisi maksaa veroakin lisää, mutta työkyvytön saa 900 e kk  min ja päälle saa tienata 1500 e "työkyvyttömänä". Sukulaiseni on työkyvyttömyyyseläkkeellä jo 48 vuotiaana ja saa 2400 e eläkettä! + päälle tekee puolityötä ja saa siitä 1500 e lisätuloja. Eli työkyvyttömänä hän tienaa 3900 e kuussa! 

Kommentit (283)

Vierailija
241/283 |
06.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Työkyvyttömyyseläkeläinen saa tienata max eläkkeen verran per kk eli n. 900€, ei suinkaan 1500€ kuten ap väittää. Katsokaa vaikka Kelan sivuilta.

Vierailija
242/283 |
06.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Työkyvyttömyyseläkeläinen saa tienata max eläkkeen verran per kk eli n. 900€, ei suinkaan 1500€ kuten ap väittää. Katsokaa vaikka Kelan sivuilta.

Se riippuu ihan työkyvyttömyyseläkkeen määrästä mitä saa tienata. 986 on vain minimi. Se voi olla mitä tahansa sen yli riippuen eläkkeestä mitä henkilö saa.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
243/283 |
06.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Espanjassa on syksyllä lämmintä, täällä kylmää. Ruotsissa ja Norjassa on suurempi BKT. Jatkanko.

Voi voi voi.. yhyy

Vierailija
244/283 |
06.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Suurin osa tässä keskustelussa ei ymmärrä, että jos saat kansaneläkettä työkyvyttömyyeläkkeeksi, niin sillä työskenteleminen on täysin eri asia.

Vierailija
245/283 |
06.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Se riippuu ihan työkyvyttömyyseläkkeen määrästä mitä saa tienata. 986 on vain minimi. Se voi olla mitä tahansa sen yli riippuen eläkkeestä mitä henkilö saa.

Minä puhuinkin nyt Kelan myöntämästä eläkkeestä, en työeläkeyhtiön.

Vierailija
246/283 |
06.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Riippuu palkan suuruudesta. Jos olet kansaneläkkeellä, asia menee noin kuten Kelan sivuilla sanotaankin. 

Vierailija
247/283 |
06.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Suurin osa tässä keskustelussa ei ymmärrä, että jos saat kansaneläkettä työkyvyttömyyeläkkeeksi, niin sillä työskenteleminen on täysin eri asia.

No ei ole. Henkilökohtaiset tulorajat on kaikilla. Kansaneläkettä ei kukaan yksinään saa. Kyllä sen päälle tulee työeläke tai takuueläke ja työeläke kombo.

Vierailija
248/283 |
06.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Onpa taas keskustelu. Tyhmät ihmiset trollaavat ja jankkaavat valheitaan. Siitä vaan työkyvyttömyyseläkkeelle, jos se on rahasampo.

Itse, jankkaat valheita. Jos on työkyvyttömyyseläkkeellä nuorena saa tehdä töitä ympyri vuoden, kuukausi summaa ei vaan saa ylittää. 

Saa, mutta ei pysty. Ei työkyvyttömyyseläkkeelle pääse millään. Itse pääsin, kun pystyin vaan makaamaan sängyssä reuman takia. Jonkun piti aamulla nostaa sängystä ylös, pukea minulle vaatteet jne. Siksi ihmettelen, että miten joku työkyvyttömyyseläkkeellä pystyy tekemään mitään työtä.

Kyllä jotkut pystyy työskentelemään vähän. O

Mitäs sinä olet muka minulta kysynyt, kun tuo oli ensimmäinen kommenttini tähän laadukkaaseen keskusteluun? Kyllä, olet selvästi hyvin tyhmä etkä osaa ajatella asioita muusta kuin omasta näkökulmastasi.

Vierailija
249/283 |
06.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Työkyvyttömyyseläkkeelle pääsee esimerkiksi aivovamman perusteella. Tuttu jäi lapsena auton alle ja hän sai siitä aivovamman. Hän pystyi käymään koulut ja olemaan töissä tietyin rajoituksin. Myös elinsiirron läpikäyneet pääsevät työkyvyttömyyseläkkeelle. 

Se on kiikun kaakun kannattaako kertoa työkyvyttömyyseläkkeestä uutta työtä hakiessa. Työnantaja voi irtisanoa työntekijän, jos tämä ei sairauden vuoksi kykene tekemään töitä. Sairautta ei voi käyttää irtisanomisperusteena, jos työnantaja tiesi siitä palkatessaan työntekijää. Kannattaa miettiä.

Vierailija
250/283 |
06.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Katso itse työeläkeyhtiön sivuilta. Tuloraja on jokaiselle henkilökohtainen. Jos saa eläkettä sen verran, että Kelalta ei saa mitään, Kelan tiedoillakaan ei tee mitään.

Vierailija
251/283 |
06.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

No ei ole. Henkilökohtaiset tulorajat on kaikilla. Kansaneläkettä ei kukaan yksinään saa. Kyllä sen päälle tulee työeläke tai takuueläke ja työeläke kombo.

En olekaan moista väittänyt. Älä puhu asioista, kun et mitään niistä ymmärrä.

Vierailija
252/283 |
06.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sivupeppu pilasi tämänkin

Vierailija
253/283 |
06.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen itse työkyvyttömyyseläkkeellä. Kansaneläke ja takuueläke. 10 vuotta sitten minulla oli lyhyt, muutaman kuukauden osa-aikainen työjakso. Ainakin tuolloin Kela teki hyvin selväksi, että jos työsuhde olisi yhtään pidempi, eläke laitettaisiin tauolle. Lisäksi menetin eläkkeensaajan asumistuen, joten rahallinen hyöty oli melko lailla nolla. Olen työkyvyttömyyseläkkeellä neurologisen sairauden ja vamman vuoksi ja tein hyvin kevyttä toimistotyötä, jos sillä on tässä keskustelussa joillekin väliä.

Vierailija
254/283 |
06.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Sivupeppu pilasi tämänkin

Sun sivupersoonas vai?

Vierailija
255/283 |
06.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Katso itse työeläkeyhtiön sivuilta. Tuloraja on jokaiselle henkilökohtainen. Jos saa eläkettä sen verran, että Kelalta ei saa mitään, Kelan tiedoillakaan ei tee mitään.

Kela ei suinkaan ole ainoa taho joka maksaa työeläkkeitä. Työeläkeyhtiöt ovat myös maksajia joten riippuu eläkkeen määrästä kuinka paljon saa tienata. 

Vierailija
256/283 |
06.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kela ei suinkaan ole ainoa taho joka maksaa työeläkkeitä. Työeläkeyhtiöt ovat myös maksajia joten riippuu eläkkeen määrästä kuinka paljon saa tienata. 

Edes tämä ei ole selvää näille jankkaajille, vaikka tästä on sanottu useita kertoja.

Vierailija
257/283 |
06.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olen itse työkyvyttömyyseläkkeellä. Kansaneläke ja takuueläke. 10 vuotta sitten minulla oli lyhyt, muutaman kuukauden osa-aikainen työjakso. Ainakin tuolloin Kela teki hyvin selväksi, että jos työsuhde olisi yhtään pidempi, eläke laitettaisiin tauolle. Lisäksi menetin eläkkeensaajan asumistuen, joten rahallinen hyöty oli melko lailla nolla. Olen työkyvyttömyyseläkkeellä neurologisen sairauden ja vamman vuoksi ja tein hyvin kevyttä toimistotyötä, jos sillä on tässä keskustelussa joillekin väliä.

Ainakin tälle reumajankuttajalle on. Omassa mielessään maailman sairain henkilö. Kieltäisi varmaan sulta työkyvyttömyyseläkkeenkin, koska tarkoittaahan muutaman kuukauden jakso selvää työkykyisyyttä. 

Vierailija
258/283 |
06.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lääkäri varmaan ajattelee, että meni töihin. Terve on. Juu, kovassa väsymyksessä ja aivosumussa. Pakko, kun ei rahat riitä perheessä. 

Vierailija
259/283 |
06.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kommentoijista taitaa olla suurin osa työttömiä. He eivät tiedä mitään vakuutusyhtiön maksamista eläkkeistä tai tulorajoista tai ansioihin verrannollisista tulorajoista/eläkkeistä. Ap taatusti ainakin näitä.

Vierailija
260/283 |
06.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Lääkäri varmaan ajattelee, että meni töihin. Terve on. Juu, kovassa väsymyksessä ja aivosumussa. Pakko, kun ei rahat riitä perheessä. 

Työmarkkinatuki on 595 netto kuukaudessa eikä riitä. Sitten pitää vaan mennä töihin, vaikka olisi kuinka huono olo. Nukkuu vaikka vessassa välillä. Ovi lukkoon.