Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Temu on tuoteväärennöksien paratiisi. Kuka tilaa Teumusta? Ja miksi?

Vierailija
06.08.2025 |

Iltalehti tänää 6.8.2025:

Temusta löytyi tuttuja suomalaisyrityksen tuotteita Ei ole todellista

Väärennösten joukosta löytyy Finlaysonin Elefantti-kuosista tehtyjä sukkia, rantapyyhkeitä, suihkuverhoja ja vilttejä. Lisäksi myynnissä on Tom of Finland -tuotteita.

Tämä on rikollinen. Mehän joudutaan maksamaan Tom of Finland Foundationille rojaltimaksuja joka kerta, kun me tehdään pussilakana. Vähän epäilen, että nämä maksaisi mitään yhtään kenellekään, Kurttila sanoo.

Ei paljon enempää laittomammaksi voi mennä.

https://www.iltalehti.fi/kotimaa/a/33c3022b-c5f5-42aa-92c4-a5a7c114a7e8

Kommentit (522)

Vierailija
161/522 |
06.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vuokrat on kalliita ja tuet leikattu. Sijoitusasuntoihin ostetaan Temusta kaikki. 

Koska olen köyhä voin tehdä rikollista toimintaa?

Ihan laillista niinkuin rikkaiden vakuutuskuoret. 

Vierailija
162/522 |
06.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Itsehän Finlaysoni on lahjoittanut lakanansa ulkomaille. Ei Finlaysson enää mitään tee. Miksei niitä sitten saa ostaa suoraan tehtaalta. Tehdas sen työn tekee, ei merkin haltija. 

Koska nuo eivät ole finlaysonia, vaan huonoja kopioita.  

Eivät siis tule edes samalta tehtaalta. Kiina ei ole mikään pelkkä yksi tehdas, vaikka sinä niin kuvitteletkin. 

Kaiken lisäksi finlaysonia ei edes valmisteta Kiinassa. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
163/522 |
06.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vuokrat on kalliita ja tuet leikattu. Sijoitusasuntoihin ostetaan Temusta kaikki. 

Täh? Mulla on vuokralaisia, mutta en kyllä osta asuntoihin yhtään mitään Temusta. Mitä sinne Temusta edes ostaisin? Tiskikoneen? Jääkaapin? Lieden?? Pistorasiat, lämpöpatterit, palovaroittimet yms kiinteä tulee taloyhtiön puolesta. 

Vierailija
164/522 |
06.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Sen lisäksi siellä kiinalaisverkkokaupissa myydään vaarallisia tuotteita. TUKES on näistä varoittanut.

Jopa lapsille suunnatut tuotteet vaarallisia.

Minä tilaan kauniita vaatteita ja erikoisia upeita kengiä..

En tilaa suomiväärennöksiä, koska ne on aitoinakin kaameita. Suomessa on kaikki rumaa ja ylihinnoiteltua..täällä pitäisi olla vaan rumaa ja ankean harmaata, ei ihme, että ihmiset voi huonosti rumuuden siniharmaanbeigehailakan keskellä..yökkk...

Taidat oikeasti valehdella, koska joku niitä sieltä kuitenkin tilaa, koska niitä sieltä hakusanalla  helposti  löytyy

Löytyy marimekko, sekä finlayson

Etkö edes perehdy  firmaan, josta ostathulluna tavaraa?

Johan on taas temun markkinamies palstalle rynnännyt 

Vierailija
165/522 |
06.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pesukone Temusta. 

Vierailija
166/522 |
06.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Minä tilaan sieltä, koska siellä on isoja kokoja. Simppeliä.

Suomesta ei löydä väljiä vaatteita muualta kuin erikoisliikkeistä, ja hintakin on silloin erikoinen.

Suomalaisilla erikoisliikkeillä on myös verkkosivut, mutta jostain syystä sun temukännykkäsi ei niitä löydä (varmaan tilannut senkin temusta)

Temu-aivosi eivät osanneet lukea kohtaa, missä mainitsin, että erikoisliikkeillä on erikoiset hinnat.

En maksa t-paidasta satasta sen takia, että se on suuri, jos saan Temusta samanlaisen kympillä.

Vierailija
167/522 |
06.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Yrittäjiä harmittaa, kun Temun varasto tulee Suomeen ja tilaaminen jatkuu. 

Olis kiva nähdä sun kasvot ja älykkyysosamäärä, ei varmasti kovin vaikuttava ole se!🤝

Olen temu-sirpa  ja mun ÄO on EiOO

Vierailija
168/522 |
06.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Täh? Mulla on vuokralaisia, mutta en kyllä osta asuntoihin yhtään mitään Temusta. Mitä sinne Temusta edes ostaisin? Tiskikoneen? Jääkaapin? Lieden?? Pistorasiat, lämpöpatterit, palovaroittimet yms kiinteä tulee taloyhtiön puolesta. 

Tarkoitin asukasta, joka ostaa Temusta kahvinkeittimen, pesukoneen, hiustenkuivaajan, kihartimen. 

Sulla ei ole sun sijoitusasunnossa kato kaikkia laitteita. 

Vierailija
169/522 |
06.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tilaan. Suomalaiset firmat ovat itsensiirtäneet tuotantonsa halpamaihin ja laatu on todella huonoa. Temusta löytyy edullisemmin yhtä hyviä vaatteita, haluamastaan materiaalista. En ymmärrä miksi Suomessa panikoidaan, kun on itse lähdetty täysillä globaaliin markkinatalouteen ja tuoton maksimoimiseen mukaan halpatyövoimaa hyväksikäyttäen. Designed in Finland tarrat vaan naurattaa kun tuote on valmistettu jossain etelä-Aasiassa. Ja sitten tämän Suomessa suunnitellun tuotteenko pitäisi olla jotenkin luontoystävällisempi ja parempi 

Kiina osaa lännen pelin premmin kuin länsi itse, neoliberaalius/ avoimet globaalit markkinat on ok täysin niin kauan kun länsi on vallassa, sitten kitistään ja kauhistellaan kun Kiina ajaakin ohi. Nautin tästä.

Vierailija
170/522 |
06.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos et halua, että asukas ostaa sun omistamaan sijoitusasuntoon laitteita Temusta niin sun pitää ostaa sille kotiin kaikki laitteet mitä se pyytää. 

Vierailija
171/522 |
06.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei temulla ole mitään varastoa

Vierailija
172/522 |
06.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jos et halua, että asukas ostaa sun omistamaan sijoitusasuntoon laitteita Temusta niin sun pitää ostaa sille kotiin kaikki laitteet mitä se pyytää. 

Kahvinkeitin, vedenkeitin, pesukone, hiusten kuivaaja, imuri, kiharrin esim. 

Vierailija
173/522 |
06.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

No Suomesta ei saa lihavien vaatteita kohtuuhintaan mistään. Ei varsinkaan alusvaatteita. Temusta saa ja hinta on alhainen. Vaatteiden laatu vaihtelee, mutta alusvaatteet ovat olleet laadukkaita ja hyvin kestäviä ja istuvia. 

Cellbesillä on jatkuvasti tarjouspäiviä. Sellpy.fi:ssä on jopa käyttämättömiä vaatteita myynnissä kokoa XXXL.

Vierailija
174/522 |
06.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei temulla ole mitään varastoa

On tulossa Suomeen. 

Vierailija
175/522 |
06.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Jos tilaan sieltä Tom for Finland -lakanan niin keneltä se on pois? Aitoa en ostaisi muutenkaan

Niin. Täsmälleen sama kuosi, ja itse tuote voi helposti olla kestävämpi kuin aito. Toki sen lisäksi, että hinta on murto-osan verran. Olisikohan joku pieni syy siinä. Sen sijaan että aitojen myyjä paheksuu ja tuomitsee, kannattaisi miettiä mikä omassa toiminnassa sakkaa. Ja ei, se ei ole pelkät verot ja muut vain ulkopuolelta määritellyt asiat. 

Aito on puuvillaa, temusta saat muovia, eli polyesteriä. Ei muuten auta maailman mikromuovi- ja saasteongelmaa lainkaan. Ei tuollainen muoviriepu ole kestävä, eikä edes miellyttävän tuntuinen käytössä.  Oli kyse sitten mekosta tai pussilakanasta. Ne "pyyhkeet"kin on mikrokuitua.

Tietysti Finlaysonilla maksaa myös merkki, se brändi. Lisäksi kun he tekevät Tom of Finland tuotteita, he joutuvat maksamaan oikeudesta tehdä niitä. Tosin en ymmärrä, kuka niitä edes haluaa, kamalia ne ovat.

Vierailija
176/522 |
06.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tarkoitin asukasta, joka ostaa Temusta kahvinkeittimen, pesukoneen, hiustenkuivaajan, kihartimen. 

Minä olen kieltänyt ostamasta ilman tuoteturvallisuuscertiä ja maanhantuojan vastuuta yhtään mitään omiin vuokrakasarmeihin. Mitään  tuntematonta sähkölaitetta ei saa liittää verkkoon.

-eri-

Vierailija
177/522 |
06.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

No Suomesta ei saa lihavien vaatteita kohtuuhintaan mistään. Ei varsinkaan alusvaatteita. Temusta saa ja hinta on alhainen. Vaatteiden laatu vaihtelee, mutta alusvaatteet ovat olleet laadukkaita ja hyvin kestäviä ja istuvia. 

Prisman Actuellen naisten alushousut 3-pakkaus maksaa alle kympin. Ne ovat kestäviä ja pitävät muotonsa. 

Vierailija
178/522 |
06.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hammasväliharjat ( eri kokoja 50 kpl 3,99€ temusta..k kaupasta yms 10 kpl 19,99 ..kummasta tilaan.

Vierailija
179/522 |
06.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Minä olen kieltänyt ostamasta ilman tuoteturvallisuuscertiä ja maanhantuojan vastuuta yhtään mitään omiin vuokrakasarmeihin. Mitään  tuntematonta sähkölaitetta ei saa liittää verk

Ei voi kieltää, jos ei ole laissa ja, ei ole varaa ostaa Suomesta. 

Moni ostaa myös käytettyjä kodinkoneita. 

Vierailija
180/522 |
06.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Minä olen kieltänyt ostamasta ilman tuoteturvallisuuscertiä ja maanhantuojan vastuuta yhtään mitään omiin vuokrakasarmeihin. Mitään  tuntematonta sähkölaitetta ei saa liittää verk

Luuletko, että naiset osaa tollasia katsoa. Ne ostaa vaan. 

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan kolme yhdeksän