Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Linkedin - menee hermo

Vierailija
05.08.2025 |

Ehkä 2 kk sitten laitoin tonne premium-tilin joka oli muistaakseni 1 kk ilmainen. Parin päivän jälkeen säpo oli täynnä sitä ja tätä viestiä (verkostoidu Millan kanssa, Timo lähetti sinulle viestin) ketään en tuntenut, joku oli säpon mukaan katsellut minun profiilia tyyliin Joensuussa, hain töitä Pojanmaalta.

No tietysti peruin sen premiumin - nyt kuitenkin säpoon tulee jatkuvasti viestejä että Riina katsoi profiiliasi - juu ehkä katsoi.

Miten pirussa pääsen eroon näistä ihmisistä ?

Periaatteesa haluan etsiä työtä tätä kautta. En vaan jaksa tätä pommitusta näihin linkkeihin jossa sulla taas pitäs olla premium to see this.

Kommentit (55)

Vierailija
41/55 |
06.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Pieni kysely: oletko julkaissut jotain viimeisen puolen vuoden aikana? Jos olet, työ/elämäntilanteesi on todennäköisesti haastava/vaikea. Näin asia tulkitaan yhä enenevässä määrin ainakin asiantuntijatyössä, yrityksissä jne. Miksi antaa itsestään ko mielikuva /käsitys? Sitä ihmettelee moni.

En julkaise ikinä mitään, sen sijaan lisään kaikki ketä voin. Ja kun mula satoja linkedinissä niin oon päässy haastatteeluihin kun oon kuulemma "hyvä tyyppi"

Näin se menee. Joskus vähemmän kokemuksen ja koulutuksen omaava menee potentiaalisemman edelle, koska on päälle päin kaikkien kamu. 

Vierailija
42/55 |
06.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mulla se on käytössä siksi, että seuraan oman alani ihmisiä ja uutisia.

Siellä on myös työpaikkoja, jotka eivät välttämättä ole missään muualla julkaistu. 

Ihmetyttää kyllä ne, jotka kertovat, että on saavutus, että on niin ja niin paljon connecteja, vaikka 500 tai 1000. Mitä hittoa tekee niin monella, koska ovat täysin tuntemattomia. Osaako joku connecteja keräävä kertoa miksi näin tekee? 

Yhdellä työkaverilla oli jotain 3000, ei koskaan selvinnyt miksi. Kait se on jonkinlainen sosiaalinen peli tai jotain. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/55 |
06.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Pieni kysely: oletko julkaissut jotain viimeisen puolen vuoden aikana? Jos olet, työ/elämäntilanteesi on todennäköisesti haastava/vaikea. Näin asia tulkitaan yhä enenevässä määrin ainakin asiantuntijatyössä, yrityksissä jne. Miksi antaa itsestään ko mielikuva /käsitys? Sitä ihmettelee moni.

En julkaise ikinä mitään, sen sijaan lisään kaikki ketä voin. Ja kun mula satoja linkedinissä niin oon päässy haastatteeluihin kun oon kuulemma "hyvä tyyppi"

Näin se menee. Joskus vähemmän kokemuksen ja koulutuksen omaava menee potentiaalisemman edelle, koska on päälle päin kaikkien kamu. 

Eihän tää reilua ole, mutta kun työpaikoista kova kilpailu... En voi välittää muista vaan tehdä sen mikä auttaa ja edistää omaa uraani. 

Vierailija
44/55 |
06.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Linkedin on vaan uus some, jossa kerätään kontakteja. Pääsee sitten toisten selkänahkaa pitkin hyville paikoille. Kenellä eniten on seuraajia, niin se saa paikan!

Ite tein sinne tilin joskus, kun sen vannottiin olevan ehdoton nykyään työelämässä. Kaikista muista someista poistuin jo vuosia sitten. Noh, eipä ole totakaan juuri tullut käytettyä. Jotkut mainokset ja feikki headhunterit pommittaa. 

Näitä linkkarisekoilijoita pari tavanneena sanoisin että pysykää mahdollisimman kaukana työpaikoista, joissa se on "ehdoton". 

En ole linkkarissa, koska en halua koskea pitkällä tikullakaan työnantajaan, joka etsii sellaisesta kuraläjästä itselleen työntekijää. Ihan jo siksi, että menen töihin tekemään töitä, en sosialisoimaan ihmisten kanssa, enkä halua edes antaa itsestäni muuta kuvaa. Jos ei tämä kelpaa, voin hyvin pysyä kotona jatkossakin. 

Vierailija
45/55 |
06.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Eihän tää reilua ole, mutta kun työpaikoista kova kilpailu... En voi välittää muista vaan tehdä sen mikä auttaa ja edi

No ei se todellakaan ole reilua. Työpaikan saannissa ei enää päde koulutustaso tai kokemus, kunhan olet "hyvä tyyppi". Tosin tämä jättää mahdollisuuksia niille muillekin, joilla koulutustaso on alhaisempi. Joskus työnjälki voi olla hyvää, mutta joissakin tapauksissa olisi ollut toivottavaa, että kokemus ja koulutus olisi mennyt valinnassa edelle. Etenkin ydinenergian alalla. 

Vierailija
46/55 |
06.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kukaan hyvässä ja turvatussa asemassa oleva ei postaa enää linkkarissa. Epätoivoisten foorumi. Oli joskus ok, mutta mennyt nykyään Mummobook-tasolle, jossa postaillaan kesäkuvia ja pahimmassa tapauksessa ns.reflektoidaan syntyjä syviä 😆Noloa.

Lasten jalkapallojoukkueessa häärii toimijana yksi mamma joka jakaa tiedotteita muuttuneista treenivuoroista ja sarjapeleistä linkkarissa ja on suu auki kun muut vanhemmat valittavat ettei tuollaista kanavaa voi käyttää.

"Mitä ihmettä? Jokaisella aikuisella täytyy olla linkkari, ettekö te yhtään välitä urakehityksestänne?" ...ja sitten tämä jakaa jokaisen syömänsä pizzan ja puudelinsa puistoon vääntämän tortunkin linkkarissa.

Vierailija
47/55 |
06.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Katso Notification-asetukset. Laita samalla pois asetus jolla uusi connection saa tietoosi verkostosi. LinkedIn on täynnä hybridivaikuttajia, tekoälybotteja ja muita aidolta vaikuttavia profiileita. 

Vierailija
48/55 |
06.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kukaan hyvässä ja turvatussa asemassa oleva ei postaa enää linkkarissa. Epätoivoisten foorumi. Oli joskus ok, mutta mennyt nykyään Mummobook-tasolle, jossa postaillaan kesäkuvia ja pahimmassa tapauksessa ns.reflektoidaan syntyjä syviä 😆Noloa.

Lasten jalkapallojoukkueessa häärii toimijana yksi mamma joka jakaa tiedotteita muuttuneista treenivuoroista ja sarjapeleistä linkkarissa ja on suu auki kun muut vanhemmat valittavat ettei tuollaista kanavaa voi käyttää.

"Mitä ihmettä? Jokaisella aikuisella täytyy olla linkkari, ettekö te yhtään välitä urakehityksestänne?" ...ja sitten tämä jakaa jokaisen syömänsä pizzan ja puudelinsa puistoon vääntämän tortunkin linkkarissa.

Tämä kertoo perustavanlaatuisesta psykologisesta heikkoudesta, joita nämä tekoälyalgoritmit käyttävät hyödykseen. Alkoi Facebookin peukutuksesta. Nykyisin ihan kaikki alkaa olla tekoälyn kuroitoimaa paskaa, joka vain vahvistaa idioottien kuplia.

- eri

Vierailija
49/55 |
06.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei ole ei, mutta tässä työmarkkinatilanteessa pakko olla itsekäs.

Vierailija
50/55 |
06.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Eihän tää reilua ole, mutta kun työpaikoista kova kilpailu... En voi välittää muista vaan tehdä sen mikä auttaa ja edi

Tuohan on naurettavaa pelleilyä kun ei niitä verkostojaan oikeasti tunne. En koskaan lähtisi tuohon. 

Vierailija
51/55 |
06.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen työnhakija ja käytän linkkaria lähinnä uteliaisuudesta. Hyvin harvoin tykkään mistään julkaisusta, silloin saatan painaa, jos joku tuttu on valmistunut tai päässyt töihin. 

Hyvin monet tykkäävät niistä työpaikkajulkaisuista, joihin itse ovat hakeneet. Mun mielestä todella hassua.

Mä tsekkailen ne vihreän rinkulan tyypit googlella, että ketä ne on ja mitä tekevät ja sijoitan itseni heidän ylä-tai alapuolelleen.

Vierailija
52/55 |
06.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ehkä. Mutta jos saan työpaikan sillå kun hakijoita 400+ niin eipä sillä väliä. Toimin vain systeemin säännöillä. Säännöt on tyhmät joo, mutta pakko olla itsekäs

Vierailija
53/55 |
06.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ehkä. Mutta jos saan työpaikan sillå kun hakijoita 400+ niin eipä sillä väliä. Toimin vain systeemin säännöillä. Säännöt on tyhmät joo, mutta pakko olla itsekäs

Minkä alan työnhakija sä olet? Ja kuinka monessa haastattelussa olet ollut linkkarin kautta ?

Vierailija
54/55 |
06.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Minkä alan työnhakija sä olet? Ja kuinka monessa haastattelussa olet ollut linkkarin kautta ?

Nooh, virallisesti IT-tradenomi, mutta en omaa 5v kokemusta aloittelijan duuneihin mitä nykyään tartten niin haen asiakaspalvelu duuneja ja sitä ja tätä (kuten kunnan/valtion). En tiedä moneenko linkkari vaikuttanu, mutta ainakin 4/7 viimesimmästä  haastattelusta se haastattelija suoraan sanonu, että sä vaikutit linkkarin perusteella niin hyvälle tyypillle. Tolla perusteella varmaan aika moneenkin, ainakin valinta perusteluna ollu.

Niin ja yhtään näistä en hakenut linkkarin kautta vaan annoin linkin CV:n mukana. Duunit ite haettu duunitorilta yms. Ite linkkarista niitä turha hakea

Vierailija
55/55 |
06.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jossain myyntihommassa voi olla vaikutusta connectien määrällä työnhakijan profiilissa