Linkedin - menee hermo
Ehkä 2 kk sitten laitoin tonne premium-tilin joka oli muistaakseni 1 kk ilmainen. Parin päivän jälkeen säpo oli täynnä sitä ja tätä viestiä (verkostoidu Millan kanssa, Timo lähetti sinulle viestin) ketään en tuntenut, joku oli säpon mukaan katsellut minun profiilia tyyliin Joensuussa, hain töitä Pojanmaalta.
No tietysti peruin sen premiumin - nyt kuitenkin säpoon tulee jatkuvasti viestejä että Riina katsoi profiiliasi - juu ehkä katsoi.
Miten pirussa pääsen eroon näistä ihmisistä ?
Periaatteesa haluan etsiä työtä tätä kautta. En vaan jaksa tätä pommitusta näihin linkkeihin jossa sulla taas pitäs olla premium to see this.
Kommentit (55)
Mulla se on käytössä siksi, että seuraan oman alani ihmisiä ja uutisia.
Siellä on myös työpaikkoja, jotka eivät välttämättä ole missään muualla julkaistu.
Ihmetyttää kyllä ne, jotka kertovat, että on saavutus, että on niin ja niin paljon connecteja, vaikka 500 tai 1000. Mitä hittoa tekee niin monella, koska ovat täysin tuntemattomia. Osaako joku connecteja keräävä kertoa miksi näin tekee?
Vierailija kirjoitti:
Siellä on myös työpaikkoja, jotka eivät välttämättä ole missään muualla julkaistu.
Ihmetyttää kyllä ne, jotka kertovat, että on saavutus, että on niin ja niin paljon connecteja, vaikka 500 tai 1000. Mitä hittoa tekee niin monella, koska ovat täysin tuntemattomia. Osaako joku connecteja keräävä kertoa miksi näin tekee?
Jos haet töitä niin random konsultille se näyttää hyvälle. Ainakin mulle sanottiin mitä enemmän sitä parempi
Vierailija kirjoitti:
Linkedin on pakko olla, mutta sen kautta ei saa töitä. Ainakaan suurin osa. Se on netti CV yms
Riippuu vähän alasta. Jos olet vaikka City Marketin hyllyttäjänä töissä, niin tuskin ne rekrytoijat vaativat tai katselevat LinkedIn -profiileja. Mutta jos olet vaikka HR-asiantuntija ja haluat katsella muitakin mahdollisuuksia, niin kyllä.
Vierailija kirjoitti:
LinkedInnistä on tullut uusi Facebook, jonne ihmiset päivittävät omat lomareissunsa, kehuvat itseään ja perhettään, ottavat kuvia päivittäisistä aterioistaan jne. Alkuperäinen käyttötarkoitus on unohdettu jo kauan aikaa sitten.
Huvittavaa mutta saamme pikkufirmamme johdon työntekijöiltä salaamaa tietoa talon tilanteesta ulkopuoliselta konsultilta joka tekee "tärkeää toimeksiantoa salaiselle firmalle" ja hölöttää linkkaritilillään kaikkea Dilbert-tason absurdia johon johtomme kanssa asioidessaan törmää.
Linkkaritili on kuitenkin henkilön oma joten jokainen meillä tietää tarkkaan minkä firman asioista on kyse vaikka tämä ei kerrokaan yritystä profiilissaan kun se on hyshys-tietoa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ihmetyttää kyllä ne, jotka kertovat, että on saavutus, että on niin ja niin paljon connecteja, vaikka 500 tai 1000. Mitä hittoa tekee niin monella, koska ovat täysin tuntemattomia. Osaako joku connecteja keräävä kertoa miksi näin tekee?Jos haet töitä niin random konsultille se näyttää hyvälle. Ainakin mulle sanottiin mitä enemmän sitä parempi
Hauskaa, vaikka tällä ei olisi mitään tekemistä näiden kontaktien kanssa. Ihmiset vain lisäävät kontakteja, vaikka vihaisivat koko tyyppiä tai eivät tuntisi ollenkaan.
Kukaan hyvässä ja turvatussa asemassa oleva ei postaa enää linkkarissa. Epätoivoisten foorumi. Oli joskus ok, mutta mennyt nykyään Mummobook-tasolle, jossa postaillaan kesäkuvia ja pahimmassa tapauksessa ns.reflektoidaan syntyjä syviä 😆Noloa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ihmetyttää kyllä ne, jotka kertovat, että on saavutus, että on niin ja niin paljon connecteja, vaikka 500 tai 1000. Mitä hittoa tekee niin monella, koska ovat täysin tuntemattomia. Osaako joku connecteja keräävä kertoa miksi näin tekee?Jos haet töitä niin random konsultille se näyttää hyvälle. Ainakin mulle sanottiin mitä enemmän sitä parempi
Hauskaa, vaikka tällä ei olisi mitään tekemistä näiden kontaktien kanssa. Ihmiset vain lisäävät kontakteja, vaikka vihaisivat koko tyyppiä tai eivät tuntisi ollenkaan.
Tolla tavalla näytät hyvälle tyypille konsultin silmissä. Ja erotut hakijoista
Nykyäänhän linkedin on markkinointikanava naisille, jotka tarjoavat maksullisia palveluja miehille.
Pieni kysely: oletko julkaissut jotain viimeisen puolen vuoden aikana? Jos olet, työ/elämäntilanteesi on todennäköisesti haastava/vaikea. Näin asia tulkitaan yhä enenevässä määrin ainakin asiantuntijatyössä, yrityksissä jne. Miksi antaa itsestään ko mielikuva /käsitys? Sitä ihmettelee moni.
Vierailija kirjoitti:
Pieni kysely: oletko julkaissut jotain viimeisen puolen vuoden aikana? Jos olet, työ/elämäntilanteesi on todennäköisesti haastava/vaikea. Näin asia tulkitaan yhä enenevässä määrin ainakin asiantuntijatyössä, yrityksissä jne. Miksi antaa itsestään ko mielikuva /käsitys? Sitä ihmettelee moni.
En julkaise ikinä mitään, sen sijaan lisään kaikki ketä voin. Ja kun mula satoja linkedinissä niin oon päässy haastatteeluihin kun oon kuulemma "hyvä tyyppi"
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tämä! Jos on connecteja joku +2000, ei tunne noista moniakaan. 500-1000 on vielä ihan normaalirajoissa mutta tuhannet ovat naurettava homma. Wanna be-verkostoituja 🤭 ja myös turvallisuusriski jos jakaa kaikki tiedot leväperäisesti.
Vierailija kirjoitti:
Okei, eli profiili pitää olla mutta julkaista ei saa mitään. Mitä jos julkaisee pelkän nimen. Ei mitään muuta. Sitten en ainakaan ole haastavassa tai vaikeassa elämäntilanteessa. Päinvastoin erittäin hyvässä.
Linkedin on kaikista sosiaalisista medioista ehkäpä se toksisin.
Mulle tulee jatkuvasti vastaan niitä verkostoitumishaasteita. Eli laitetaan esim. koiran kuva ja sitten ne, kenellä on koira, niin voivat verkostoitua ko. ihmisen kanssa.
Ei liity mitenkään työhön. Jotkut ihmiset ovat kyllä ihan pölöjä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tämä! Jos on c
Verkostoita voi ilman, että jakaa mitään. Mulla on vaan työhistoria ja osaaminen. Ei mitään muuta. En ikinä julkaise tai kommentoi. Tärkeintä on kontaktien määrä
Puolisolla on +500 kontaktia ja erittäin hyvä CV. Ei auttanut työnhaussa. Kauan meni ennen kuin tärppäsi todella, mistä lie syystä. Hänen profiilinsa näyttää hyvälle ja halutulle, mutta töiden saannissa siitä ei ollut juurikaan hyötyä. Hän on vähän varautunut sosiaalisissa tilanteissa, joten ehkä tämäkin vaikutti.
Vierailija kirjoitti:
Puolisolla on +500 kontaktia ja erittäin hyvä CV. Ei auttanut työnhaussa. Kauan meni ennen kuin tärppäsi todella, mistä lie syystä. Hänen profiilinsa näyttää hyvälle ja halutulle, mutta töiden saannissa siitä ei ollut juurikaan hyötyä. Hän on vähän varautunut sosiaalisissa tilanteissa, joten ehkä tämäkin vaikutti.
Riippuu työpaikasta ja alasta. Mulla tää toimii koska en omaa vielä työkokemusta paljoa. Eli mulla määrä kompensoi työkokemuksen puutetta. En toki vielä ole töitä saanut, mutta pääsen haastiksiin kun oon niin "hyvä tyyppi". Sanoisin, että uran alussa ja kun oot nuori määrällä väliä. Kun sulla kokemusta ja osaamista enemmän tää ei enään päde
Linkedin ei ole muuta kuin loputon spämmikone täysin turhia ilmoituksia tai yrityksiä saada sinut verkostoitumaan tyyppien kanssa joista et ole koskaan kuullutkaan ja joilla ei ole mitään loogista tekemistä kanssasi. + tietty näiden tuntemattomien turhimoiden julkaisujen mainostamista.
Ja jos deletoit tunnarisi niin edes se ei tapahdu heti vaan vasta joskus viikkojen päästä.
Paitsi että joihinkin se on pakko olemassa jos haet töitä