Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Kyllä meitä nepsylapsia on aina ollut. 80luvulla sain huudot kun en kyennyt koulumatkaa kävelemään jäämättä haahuilemaan johonkin

Vierailija
05.08.2025 |

Kun mielenkiinto herpaantui. Läksyistä ei tullut mitään. Kertasin 2 luokkaa.

Kommentit (55)

Vierailija
41/55 |
05.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kerroinkin jo toisessa ketjussa kuinka luokkakaveri käveli mun kanssani, jotta ei unohtunut jonnekin. Kun joskus ei kävellyt, jäi kuljeskelemaan kilometrin matkaa tunniksi pariksi. Ja välillä unohtui reppu eikä läksyistä ollut aavistustakaan koskaan.

Mitä teistä "haahuilijoista" isona tuli? Kiinnostaa, koska toinen lapseni on nyt samanlainen ja joskus huolettaa oppiiko hän koskaan huolehtimaan omista asioistaan.

Toi on kuin omilta koulumatkoiltani 80-90-luvuilta. Minusta tuli peruskoulun jälkeen freelance graafikko ja -muusikko, siirryin yrittäjäksi muutama vuosi myöhemmin ja olen yhä samalla tiellä. Teen kaikkea silmillä ja korvilla aistittavaa erilaisille asiakkaille, sellaista missä aktiivisesti assosioivasta ja loputtomasti uteliaasta mielestä on etua. Ja vaikka en tule tällä työllä koskaan rikastumaan, koen löytäneeni oikean paikan itselleni.

Eli täydellistä paskaa huuhaata kukkiksille. Huoh. 

Vierailija
42/55 |
05.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Totta. mulle käden taidot ja liikunta oli todella vaikeita.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/55 |
05.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onneksi se nepsyjen eutanasia etenee kohta Eduskuntaan. 

Vierailija
44/55 |
05.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Siihen aikaan lapsilla oli vielä toisaalta luonteenpiirteitä ja toisaalta kurittomuutta. Kaikkea poikkeavaa tai ei-toivottua ei leimattu nepsyksi.

Itse asiassa harva edes oli kuullut mistään nepsyistä vielä 10 vuotta sitten.

Paljon inhimillisempää antaa lapselle diagnoosi kuin mitä remmiä niin kuin 80-luvulla toimittiin.

Ai, ja noiden kahden välillä EI ole mitään? 

👵🏻: Meidän Eemi on erityinen. Hän täytyy saada tehdä mitä haluaa.  

Vierailija
45/55 |
05.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tyypillinen autisti. Huom, 30-v ja asuu äidin kanssa:

Vierailija
46/55 |
05.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kannattaako Autistivammaisliiton jäsenyys ottaa? Se maksaa kuitenkin sen 200 e /hlö?

Vierailija
47/55 |
05.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kannattaako Autistivammaisliiton jäsenyys ottaa? Se maksaa kuitenkin sen 200 e /hlö?

Eikö ole mitään perhealennusta, kun monilla kuitenkin on useita nepsylapsia?

Vierailija
48/55 |
05.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

mitä hyötyä siitä on?

Vierailija
49/55 |
05.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

mitä hyötyä siitä on?

Saa monenlaisia etuja, esim jonon ohi Lintsillä ja Heurekassa ja poliisille ja vartijoille mm leffoissa voi näyttää niin ei tule seuraamuksia ym. 

Vierailija
50/55 |
05.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

mitä hyötyä siitä on?

Saa monenlaisia etuja, esim jonon ohi Lintsillä ja Heurekassa ja poliisille ja vartijoille mm leffoissa voi näyttää niin ei tule seuraamuksia ym. 

Ja ainakin Ropeconiin ja Tubeconiin ilmainen sisäänpääsy VIP-tilaan. 

Vierailija
51/55 |
06.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Saako sen ilman diagnoosia? Vai syrjitäänkö tuossa taas niitä lapsia joille lääkäri ei ole suostunut myöntämään diagnoosia?

Vierailija
52/55 |
06.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Onneksi se nepsyjen eutanasia etenee kohta Eduskuntaan. 

Eutanasia tai Madagaskar. Karkoitus tai armomurha.

Vierailija
53/55 |
06.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

mitä hyötyä siitä on?

Toivottavasti on tosiaan vain vaikeavammaisille, ettei näille kusipäille opeteta tällaisia tapoja ja etuoikeuksia. 

Vierailija
54/55 |
06.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mun äidillä meinasi lähteä järki, kun yritti opettaa mulle koulumatkaa. Mulla ei oo kyllä tästä muistikuvaa.

Miten pitkä se oli? Minulla vajaa 1km mutta kahdessa  tunnissakaan en siitä selvinnyt. Pöllöilin vaan jossain.

Ap

Mulla työmatka n.2km, paluumatka on joskus kestänyt pari päivääkin. Liikaa baareja matkalla, halpaa kaljaa ja jossa sireenit laulaa houkutellen kilttiä miestä outoihin bakkanaaleihin.

Vierailija
55/55 |
06.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mun äidillä meinasi lähteä järki, kun yritti opettaa mulle koulumatkaa. Mulla ei oo kyllä tästä muistikuvaa.

Miten pitkä se oli? Minulla vajaa 1km mutta kahdessa  tunnissakaan en siitä selvinnyt. Pöllöilin vaan jossain.

Ap

Mulla työmatka n.2km, paluumatka on joskus kestänyt pari päivääkin. Liikaa baareja matkalla, halpaa kaljaa ja jossa sireenit laulaa houkutellen kilttiä miestä outoihin bakkanaaleihin.

Kilttimiehen työmatka. Pitihän se arvata.