Helpottaako traumat sekopäisestä vanhemmasta, kun vanhempi kuolee?
Kommentit (78)
Vierailija kirjoitti:
👵🏻: YHYY HIRVEÄT KEHOLLISET TRAUMAREAKTIOT KUN ÄITI OLI NIIN ILKEÄ YYYHYYYY!!!!
Neaderdahlilainenkin paikallaugalabugala
Vierailija kirjoitti:
Kuulutte todellakin suljetulle. 90 % teistä on keksinyt kaiken vanhempiinsa liittyvän siellä ehaanassa teraapiassa. HUOH!
T. Pentti Orvokki Alaperä.
Vierailija kirjoitti:
👵🏻: Uli, uli, vali, vali, oli niin kauhiia lapsuus, uli, uli.
Onko sulla itkuinen olo? Kyynel.
Vierailija kirjoitti:
👵🏻: YHYY HIRVEÄT TOISTUVAT KEHOLLISET TRAUMAREAKTIOT KUN ÄITI OLI NIIN ILKEÄ JA ISÄ JOI, 25 VUODEN TERAPIA KELAN PIIKKIIN EI RIITTÄNYT YYYHYYY!!!!
Eikö sulla vieläkään ole omaa elämää?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Väkivaltainen alkoholisti isä oli. Ei helpota. Vaikka traumoja aiheuttanut ihminen kannettiin hautaansa, en ollut edes helpottunut. Sama viha jäi ja on. Hän käytti myös sukulaisten hyvää tahtoa hyväksi vanhetessaan heittäytymällä avuttomaksi- kuka auttaa? En voi koskaan selvittää asioita kuolleen kanssa miksi tämä viha jäi.
En minä ainakaan voi mitään elossa olevan vanhemmankaan kanssa selvittää. Heittäytyy sellaiseen marttyyriulinakohtaukseen, jos jostain edes yrittää keskustella, että helpompi vain itselle luovuttaa ja olla pitämättä yhteyttä.
Näin olen itsekin todennut.
Helpotti kun väkivaltainen alkoholistivanhempi kuoli. Ei tarvitse enää olla tekemisissä. Traumoista: niiden käsittely on oma asiani vaikka joku muu ne aiheutti.
Molemmat vanhempani kuolivat alle 60-vuotiaina päihteisiin. Olimme väleissä, eivät olleet väkivaltaisia, enemmän sellaisia ressukoita. Mutta lapsena häpesin ja koin nälkää ja muuta puutetta. Sitä ei vain ymmärtänyt vääryydeksi silloin. Surin heitä oikeasti, mutta olin samalla helpottunut. Nyt olen salaa kiitollinen, kun ei tarvitse hoitaa vanhuksia omien ruuhkavuosien keskellä.
Pultsari tullut tännekin riehumaan mummopsykoosissa, näkee ja kuulee, sekä kuvittelee harhoja 💩
Miten vanhemman ongelmat ovat vaikuttaneet sinuun, jää jäljelle. Tuskin sekopäävanhemman lapsesta kasvaa tasapainoista aikuista ilman itsetutkiskelua
Muistakaa, että sukupolvien ketjun voi myös katkaista. Esim. en juo, en piekse vaimoani tai lapsiani, olen hyvissä väleissä naapureiden ja veljeni kanssa.
Olen miettinyt tätä. En ole vanhempiini yhteydessä, mutta tieto kuolemasta olisi varmaan helpotus ettei tarvitsisi pelätä enää että he päättävätkin hyökätä ns. kunniaväkivaltapsykooseissaan, ja se etteivät he pystyisi satuttamaan ketään muutakaan enää koskaan. Pikkuveljelläni olisi mahdollisuus uuteen elämään. Toivottavasti tapahtuu mahdollisimman pian, nytkin he elävät yliaikaa. Maailma olisi himpun verran parempi paikka elää kaikille ilman heitä.
Sen kummempaa perintöä en odottele apinan taloudellisella osaamisella varustetuilta juopoilta, ja jos jotain on niin varmasti ovat motivoituneita piilottamaan minulta ihan vaan kiusallaan. Mutta jos jotain tulee niin se menee terapiakuluihin, tai sitten lahjoitan sen ihan vaan vittuillakseni johonkin sellaiseen kohteeseen mitä he vastustivat koko elämänsä.
Tyranni isä kuoli aikoinaan,ei hetkauttanut tippaakaan..en ole haudalla käynyt ,enkä mene koskaan..nyt odotellaan että sitä aina myötäillyt äiti kupsahtaa,tuntuu vaan että elää ikuisesti..traumat on helpottaneet ajan myötä,viha jatkuu ikuisesti elämäni loppuun asti.
Vierailija kirjoitti:
Muistakaa, että sukupolvien ketjun voi myös katkaista. Esim. en juo, en piekse vaimoani tai lapsiani, olen hyvissä väleissä naapureiden ja veljeni kanssa.
Itse olen katkaissut ainakin sen,etten ikimaailmassa v i t t u i l e tai nälvi typerästi lapsiani,kuten matojen syömä isäni teki..se on jäänyt sielun syöveriin ikiajoiksi!
Kun lueskelin tuosta linkin jutusta kohtaa, jossa on listattu, minkälaista käytöstä ei tarvitse sietää, jokainen kohta kuvaa omaa vanhempaani. Ihan jokainen. Etäisyyden ottaminen on ainoa keino pysyä järjissään. Hän sairastuttaa omalla käytöksellään ympärillään olevat ihmiset. Hänen kanssaan on mahdotonta puhua näistä asioista. Hän ei myönnä, että hänen omassa käytöksestään on ongelmien ydin. Vika on aina muissa. Hän saa mielestään sättiä ja solvata, ja omien aikuisten lasten on vain siedettävä ja kunnioitettava. Vuosia olen yrittänyt ymmärtää. Enää en jaksa.
Kun välirikko on paras ratkaisu tällaista käytöstä vanhemmaltaan ei tarvitse sietää - Kotiliesi.fi https://share.google/6u7nUu5N40SpnLALm
Välien katkaisua suositellaan paljon, mutten tajua, miten se toteutetaan. Miten esim. vieraillaan vain normaalin vanhemman luona, jos sekopää asuu saman katon alla?
Vierailija kirjoitti:
Välien katkaisua suositellaan paljon, mutten tajua, miten se toteutetaan. Miten esim. vieraillaan vain normaalin vanhemman luona, jos sekopää asuu saman katon alla?
Ovatko kaikki nämä välien katkaisijat sellaisia, joiden vanhemmat ovat joko eronneita tai kahjoja molemmat? -sama
No joo, meille muille se oli tavallista rauhallisempi viikko, mutta hotellin työntekijät traumatisoituivat.