Helpottaako traumat sekopäisestä vanhemmasta, kun vanhempi kuolee?
Kommentit (78)
Tätä olen itsekseni miettinyt. Et jos hankalaksi kokemani lähi-ihminen kuolisi, miltä se tuntuisi.
(Ja samaan aikaan hieman huono omatunto, et tällaista edes mietin.)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei helpota, näin kokemusasiantuntijana sanoisin, että teet asiat selväksi eläessä ja jos tuntuu niin vahingoita kovalla kädellä kun vielä ehdit. Hautakiveä on turha hakata lekalla palasiksi....
Minä en lähde kohtaamaan narsisti vanhempaani. Tiedän ettei se johda mihinkään hyvään. odotan päivää milloin saan viranomaisilta virallisen vahvistuksen että hän on menehtynyt muuten en asiaa usko.
Joo, näille ei todellakaan kannata antaa mitään mahdollisuuksia. Välit poikki, ja ei mitään kommunikointia.
Luulin että helpottaa mutta traumat vähän laukesi uudestaan. Nyt väkivaltaisen päihdeongelmaisen vanhemman kiolemasta on vuosi ja alkaa olla kevyempi olo.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Pikkuhiljaa. Ensin olin tosi onnellinen, kunnes tajusin, että olin sisäistänyt pajon hänen toksisesta puheestaan, mikä piti käsitellä. Sitten viime aikoina sisarus on alkanut osoittaa samoja oireita kuin vanhempi. Taakka on kuitenkin pienempi kuin hänen ollessaan elossa.
Hehe, tantta kirjoittaa ihan vitunmoista kliseepaskaa, mutta tollasta kai tulee kun lukee ainoastaan naisille suunnattua paskaa self helpiä. 😆
Tui tui, toivottavasti olosi paranee, kuulostaa nimittäin, että sinulla on oikein paha olla. Jaxuhaleja. <3
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei helpota, näin kokemusasiantuntijana sanoisin, että teet asiat selväksi eläessä ja jos tuntuu niin vahingoita kovalla kädellä kun vielä ehdit. Hautakiveä on turha hakata lekalla palasiksi....
Minä en lähde kohtaamaan narsisti vanhempaani. Tiedän ettei se johda mihinkään hyvään. odotan päivää milloin saan viranomaisilta virallisen vahvistuksen että hän on menehtynyt muuten en asiaa usko.
Narsistihullu saapui, kyllähän tätä kestikin ilman sinua.
Ylilautalaiset riehuu taas täällä.
Tänään on kymmenen keskustelu ainakin nuorten mt-eläkkeistä. Tämäkin keskustelu osoittaa että täällä vauvalla ne sitten viettäbät aikaansa.
Vierailija kirjoitti:
Ylilautalaiset riehuu taas täällä.
Yksi mielisairas sieltä riehuu.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ymmärrän ystävä hyvä! Samanlaiset kokemukset myös itselläni ja sama "sairaus" vanhemmalla. Suosittelen oikeasti käsittelemään suhdetta terapiassa. Voi helpottaa tai ei helpota. Itseäni ei myöskään helpottanut kun pistin voimalla paskaksi perintötalon. Nämä ovat todella vaikeita ja haavoittavia elämänkohtaloita =(
Vierailija kirjoitti:
👵🏻: YHYY HIRVEÄT KEHOLLISET TRAUMAREAKTIOT KUN ÄITI OLI NIIN ILKEÄ YYYHYYYY!!!!
Trollaa sinä vaan mutta samalla teet pilkkaa meistä joilla on ympärivuorokautista hirveää tuskaa aiheuttava diagnosoitu invalidisoiva ylisukupolvinen traumaperäinen psykoosihäiriö lisätekijöineen ja halvaannuttavia katatonisia pelkotiloja aiheuttavine triggereineen. Et pysty pilkaltasi edes pisaran verran ymmärtämään minkälainen tuska on kun mieleen palavat useita kertoja minuutissa kouluaikaiset kiusaajat jotka heittivät penaalini roskikseen v 1978. Olen laskenut että näen heidät elävänä silmissäni JOKA päivä 17403 kertaa. Ajattele sitä kun seuraavan kerran kirjoitat hirveää naistuskaani trollaavia viestejä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ymmärrän ystävä hyvä! Samanlaiset kokemukset myös itselläni ja sama "sairaus" vanhemmalla. Suosittelen oikeasti käsittelemään suhdetta terapiassa. Voi helpottaa tai ei helpota. Itseäni ei myöskään helpottanut kun pistin voimalla paskaksi perintötalon. Nämä ovat todella vaikeita ja haavoittavia elämänkohtaloita =(
En kuule ole sinun ystäväsi.
sama
Minulla helpotti. Kun alkoholisti-isäni kuoli, niin siihen loppuivat öiset kännisoitot, aiheettomat lasut ja sukulaisten kautta syyllistäminen. Olin pistänyt välit poikki jo aiemmin, mutta se ei auttanut. Käytöksensä aiheuttaman katkeruuden ja mielipahan olin terapoinut pois jo nuorempana. Lapsillekin on helpompi selittää, ettei ukkia tavata, koska hän on kuollut. Eikä siksi, kun on juoppo.
Vierailija kirjoitti:
Tänään on kymmenen keskustelu ainakin nuorten mt-eläkkeistä. Tämäkin keskustelu osoittaa että täällä vauvalla ne sitten viettäbät aikaansa.
Interneteis on kuule hiukan muitakin pakkoja kuin av ja ylis. Noin tiedoksi.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Interneteis on kuule hiukan muitakin pakkoja kuin av ja ylis. Noin tiedoksi.
Palstan mummoilla ei ole.
Mummot ehkä seuraavatkin eri asioita kuin nämä vanhempiensa takia mt-eläkkeellä olevat jotka eivät osaa muut ajatella ja aihetta koskevissa keskusteluissa pyörivät.
Liekö paljon samoja kuin noissa koronaan juuttuneissa porukoissa.
Helpotushan se oli. Loppui kiusanteko ja haukkuminen iäksi. Traumat toki jäi mutta helpotti muuten.
Vierailija kirjoitti:
Minulla helpotti. Kun alkoholisti-isäni kuoli, niin siihen loppuivat öiset kännisoitot, aiheettomat lasut ja sukulaisten kautta syyllistäminen. Olin pistänyt välit poikki jo aiemmin, mutta se ei auttanut. Käytöksensä aiheuttaman katkeruuden ja mielipahan olin terapoinut pois jo nuorempana. Lapsillekin on helpompi selittää, ettei ukkia tavata, koska hän on kuollut. Eikä siksi, kun on juoppo.
Voi kyynel. Onko sun äpäröistä tehty lasuja? 😂
Joidenkin on ilmeisesti vaikea hahmottaa, kuinka sekopäisiä vanhemmat voivat oikeasti olla, ellei kerro konkreettisia esimerkkejä. Voin joka tapauksessa kertoa, että sekopäitä on oikeasti olemassa. Ja kyllä, jotkut heistä ovat vanhempia. Ja kyllä, jotkut ovat heidän lapsiaan. Valitettavasti.
Kyllä helpotti, kukaan ei enää kyttää ja arvostele
Hehe, tantta kirjoittaa ihan vitunmoista kliseepaskaa, mutta tollasta kai tulee kun lukee ainoastaan naisille suunnattua paskaa self helpiä. 😆