Kangassohvan istuintyynyjen pesusta tietäviä kiitos?
Mulla on Sotkan Boston-niminen iso sohva. Anoppi laski pisut siihen aiemmin ja pelastin sohvan pesemällä sen useampaan kertaan tekstiilipesurilla. Nyt on tapahtunut vahinko jälleen ja olen loppu tähän.
Tuleeko onnistumaan jos vien istuinosat pesutupaan ja pesen ne aivan läpimäriksi ja koitan puristaa pois vedet ja jätän kuivumaan.
Vai joko pistän kuvan haluamastani sohvasta anopille ja pyydän kotiinkuljetuksella sisään kannettuna.
Itkettää vähän.
Kommentit (22)
Vierailija kirjoitti:
Sano sille anopille että pesee sen, tai maksaa pesula reissun.
Hän reissussa tällä hetkellä.
Eteiseen anopille vaippapakkaus tarjolle ja peremmälle ei ole tulemista ennen kuin näyttää että vaippa on laitettu.
Se edellinen kerta oli niin, että hän päihtyi yötä myöten kylppärireissujen välissä ja yritti salata pissatun sohvan. Jäi kiinni ja myönsi. Tiöasin pesurin ja hän oli tehnyt katoamistempun. Varmaan hävetti. Olin tyytyväinen tekstiilipesurin tuloksiin ja anoppi sen maksoi.
Nyt suursiivousta tehdessäni huomasin istuintyynyjen vaihtaneen paikkoja ja täällä oli pyykkiä pesty poissaoloni aikana. En ole saanut vastausta kysymykseeni, mutta vähän pistää nenään nyt joku. Kosteutta en havaitse, mutta tästä on nyt kolme päivää kun hän poistui ja sohvalla ollut vain lapset.
Vierailija kirjoitti:
Tuohon itsepesuun en kyllä luottaisi.
Vaikka kastelee ne tyynyt kokonaan ja talkoot kuivaksi jaloin, mattotelineelle tai vastaavalle kuivumaan. Pitää kuivata pitkään. Näin oon jopa patjoja pessyt, kun on ollut koiria useampi talossa eikä todellakaan jokaisen vahingon jälkeen oo ostettu uutta tilalle. Kannattaa suojata se sohva seuraavalla kerralla.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tuohon itsepesuun en kyllä luottaisi.
Joo itse ehdottomasti olen halunnutkin pestä, että tullut varmasti huolella pestyä.
Vanish Oxi Action matto- ja tekstiilisuihke. Sillä sain putsattua vähän samantyyppisen tapauksen. Oli vielä vanha pinttynyt tahra.
Vierailija kirjoitti:
Vaikka kastelee ne tyynyt kokonaan ja talkoot kuivaksi jaloin, mattotelineelle tai vastaavalle kuivumaan. Pitää kuivata pitkään. Näin oon jopa patjoja pessyt, kun on ollut koiria useampi talossa eikä todellakaan jokaisen vahingon jälkeen oo ostettu uutta tilalle. Kannattaa suojata se sohva seuraavalla kerralla.
Joo eli meillä on pesutuvassa se lämmitys eli suositteletko että voisin ruutata letkulla läpimäriksi, pestä ja vaikka just talloa enimmät vedet pois. Kauankohan lie kestäisi kuivata lämmössä, nuo on aika muhkeat nuo istuintyynyt.
Laita sinne muovifrotee sohvanpäällisen ja tyynyn väliin. Ja osoita anopille, että voi istua vain tässä. Tena Ladyt voisi olla myös hyvät. Eli kun anoppi tulee, niin paketti käteen ja ohjaat vessaan.
Vierailija kirjoitti:
Näin olen itsekin pessyt sohvatyynyjä - toimii.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Joo eli meillä on pesutuvassa se lämmitys eli suositteletko että voisin ruutata letkulla läpimäriksi, pestä ja vaikka just talloa enimmät vedet pois. Kauankohan lie kestäisi kuivata lämmössä, nuo on aika muhkeat nuo istuintyynyt.
Ehkä sellainen viikko pidetty pyykkituvalla kuivumasa.. jos selkeästi näkee mistä kohti kastunut se täyte nii kannattaa kastaa läpi vain ne kohdat ja kunnon loraus pesuainetta.
Teidän sohva ei ole ongelma, vaan viinaan menevä anoppi.
Tosin molemmista on päästävä eroon. Jos et heti päässyt pesemään, niin kuivahtaneen pisun aromit on aistittavissa
Perseenhaju lähti kun otin täytteet pois ja vein kankaat pesulaan. Tymäkkä perseen haju ei lähde kotikonstein, kokeiltu on.
Vierailija kirjoitti:
Laita sinne muovifrotee sohvanpäällisen ja tyynyn väliin. Ja osoita anopille, että voi istua vain tässä. Tena Ladyt voisi olla myös hyvät. Eli kun anoppi tulee, niin paketti käteen ja ohjaat vessaan.
Tuon tyyppinen anoppi istuu kännissä ihan mihin vain.
Ämpärillä pesuainepitoista vettä tyynyjen päälle. Kävele päällä niin kauan, että vesi lähtee. Sitten muuta kierros virutusvettä ja sama homma. Sitä en tiedä, miten ne saa kuivaksi.