Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Miten joillaki on rahaa ostaa uusi auto

Vierailija
05.08.2025 |

En oikein ymmärrä miten joillaki varaa ostaa esimerkiksi 30 tonnin bemari. Itselläni ei olisi varaa maksaa ees osamaksua. Lainan lyhennykseen menee jo 700 € kk.

Kommentit (231)

Vierailija
101/231 |
05.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse ostin 12 000 euron auton käteisellä. 

Vierailija
102/231 |
05.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä käy aamuvuoros nainen joka ei varmasti tienaa yli 1600-1700€ enempää. Ajelee 30 tuhatta mersulla. En ymmärrä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
103/231 |
05.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Itse ostin 12 000 euron auton käteisellä. 

Joo joo ja lehmät lentää

Vierailija
104/231 |
05.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä raadan töissä ja kaikki menee vuokraa ja velan lyhennyksee ja ajan romulla. Ei ole reilua

Vierailija
105/231 |
05.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sitten perkele toiset nauttii elämästä. Auto joka maksaa jopa 40 000€

Vierailija
106/231 |
05.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Suomalaisten keskiansio on kuitenkin jo yli 4000 euroa, kyllä sillä maksaa leasing auton tai rahoituksen kuukausimaksun.

Me taas ollaan aina ostettu ihan uusi auto kolmen vuoden välein. Arvon alenema on noin 10.000€ tuossa ajassa eli vuodessa auton pääomakustannukset ovat noin 3.300€. 

Jokainen tyylillään ja varoillaan.

Vierailija
107/231 |
05.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Suomalaisten keskiansio on kuitenkin jo yli 4000 euroa, kyllä sillä maksaa leasing auton tai rahoituksen kuukausimaksun.

Me taas ollaan aina ostettu ihan uusi auto kolmen vuoden välein. Arvon alenema on noin 10.000€ tuossa ajassa eli vuodessa auton pääomakustannukset ovat noin 3.300€. 

Siis mistä sä puhut. Mä tienaan 2000 nettona en ymmärrä.

Vierailija
108/231 |
05.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joo no ei voi ymmärtää. Itse olen 40 tonnin veloissa ja lyhennän 700 euroa kuukausi. En todellakaa voi ostaa autoa!!!!

Vierailija
109/231 |
05.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tommosta palkkaa ei saa ees 6 vuoron viikosta!!!

Vierailija
110/231 |
05.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Joo ja Erkki joka tienaa 7000 e kk.

Vierailija
111/231 |
05.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ymmärrä edes mistä saisi liksaa 4000 e kk. Hullua

Vierailija
112/231 |
05.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tilisiirrolla maksoin. Ei se sen vaikeampaa ole.

Vain aivokuollut käyttää omaa rahaa kulutushyödykkeeseen ja kun sen rahan voisi sijoittaa johonkin järkeväänkin..

Yleensä noi mestarisijoittelijoiden tuotot menee "sijoitusten" arvon laskuun ja hallinnointikuluihin. Eivät loppujen lopuksi kata lähellekkään rahoituksesta tulevia kuluja, vaikka niin uskottelevatkin itselleen.

Eri asia toki niillä jotka jotain osaakin ja joilla on rahaa oikeasti sijoittaa eteen päin.  Mutta harva niistäkään velkaa itselleen haalii. Ehkä yritykselle verotussyistä. 

Vierailija
113/231 |
05.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mitä et ymmärrä? Me ollaan juuri noita keskituloisia, nettotulot yhteensä n.5500€/kk, siitä maksetaan asuminen ja eläminen. Asuminen maksaa n.1.600, muu eläminen liki saman verran eli yhteensä n.3000€. 

Kyllä meillä jää rahaa sijoituksiin ja siihen, että saadaan uusi auto aina kolmen vuoden välein.

Vierailija
114/231 |
05.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Np kaippa joillakkin on rahaa ajaa 40 tonni mersulla onnea.

Vierailija
115/231 |
05.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mitä et ymmärrä? Me ollaan juuri noita keskituloisia, nettotulot yhteensä n.5500€/kk, siitä maksetaan asuminen ja eläminen. Asuminen maksaa n.1.600, muu eläminen liki saman verran eli yhteensä n.3000€. 

Kyllä meillä jää rahaa sijoituksiin ja siihen, että saadaan uusi auto aina kolmen vuoden välein.

Niin no helppo sun on sanoa asut yhdessä ja kahdet tulot. Tajuatko asun yksin ja nettotulot 200 ja menot jo 1500 e kk + ruoka!!!

Vierailija
116/231 |
05.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Juu mä en saa ees 50 e kk säästöön!!!!

Vierailija
117/231 |
05.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Saatana ottaa pattiin noi rikkaat perseilijät

Vierailija
118/231 |
05.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Nuoret naisetkin ajelevat vähintää 10 tonnin autoilla tuola.

Virkarälssillä on rahaa ja sitä tulee säännöllisesti paljon. Korotukset inflaation mukaan. Rälssiä on paljon, kaikki pyrkivät siihen. Tarvitsee vain osata huulia heiluttaa. 

Vierailija
119/231 |
05.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihan sillä, että säästää tai ottaa lainaa. Voisin ostaa jonkunlaisen uuden auton säästöillä, mutta ei kiinnosta. Säästän muuhun. Ajoa tulee vähän ja vanhoja autoja voi itse korjata, joten halvaksi tullut. 

Vierailija
120/231 |
05.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Niin. Ei se autorahoitus loppupeleissä kovin kallis ole. Mutta toki arvo laskee euroissa enemmän kuin halpiksessa. Suhteessa auton arvoon monimutkaisempi juttu. Kun halvemmasta autosta tulee helpommin täysin arvoton. 

Eroa tulee toki myös siinä, että uudessa pitää olla kasko. Mutta huolto-ohjelma saattaa olla jopa edullisempi kuin vanhuksissa. Ja katsastuksessakaan ei tarvii joka vuosi rampata ja jännittää. 

Eli summa summaarum. Jos saat jatkuvaa tuloa. Ja varsinkin jos talouden kulut jakaa toinen keskituloinen, niin saa helpostikkin ihan uuden auton. Vaatimustasosta sitten kiinni minkä siivun leivästä haluaa autoon laittaa.

Itse olen ostellut omani aina käteisellä. Mutta toki niissä on sitten enemmän korjailtavaakin. Eikä ne enää 10v ajon jälkeen ole kuin 1000-2000e autoja. Jos ovat ajokuntoisia. 

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän kolme viisi