Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Miten joillaki on rahaa ostaa uusi auto

Vierailija
05.08.2025 |

En oikein ymmärrä miten joillaki varaa ostaa esimerkiksi 30 tonnin bemari. Itselläni ei olisi varaa maksaa ees osamaksua. Lainan lyhennykseen menee jo 700 € kk.

Kommentit (231)

Vierailija
121/231 |
05.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En ymmärrä edes mistä saisi liksaa 4000 e kk. Hullua

Ihan tavallisista töistä. Opettajien keskiansio on n.4800, poliisien n.4000, työnjohtajien samoin, sähkäri veli tienaa enemmän jne

Vierailija
122/231 |
05.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ihan tavallisista töistä. Opettajien keskiansio on n.4800, poliisien n.4000, työnjohtajien samoin, sähkäri veli tienaa enemmän jne

No ei todellakaa poliisi tienaa 4000 e kk

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
123/231 |
05.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

No ei todellakaa poliisi tienaa 4000 e kk

Minä tienaan enempi jos jaksaisin mutta silti nettotulot olisi 2600 €  niin en ihan ymmärrä ja minulla on vielä hyvä palkka.

Vierailija
124/231 |
05.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Poliisin keskipalkka vaihtelee tehtävän, kokemuksen ja sijainnin mukaan. Vastavalmistuneen poliisin kuukausipalkka on yleensä noin 2 6003 000 euroa, johon sisältyy peruspalkka ja erilaisia lisiä. 

Vierailija
125/231 |
05.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Meidän suvussa eläkeläisillä on rahaa ostaa uusia autoja. Nykyeläkkeet on korkeat ja  heillä velattomat asunnot ja kesämökit.

Näin se on, mieheni teki töitä 42v. Hän on ansainnut uuden autonsa. 

Vierailija
126/231 |
05.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Niin mistä ihmeestä jauhat paskaa ja repäset 4000 € , hitto sä olet sekaisin.

Vierailija
127/231 |
05.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla menee asuntolainan lyhennykseen 550eur ja otin 8000eur lainan auton ostoa varten jota lyhennän 160eur kuussa.

Vierailija
128/231 |
05.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä olen ihan tavallinen logistiikkaduunari 2000 e nettopalkalla.

Vierailija
129/231 |
05.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mulla menee asuntolainan lyhennykseen 550eur ja otin 8000eur lainan auton ostoa varten jota lyhennän 160eur kuussa.

No minä pelasin 20 tonnin autorahat sillä olisi saanut jo uuden.

Vierailija
130/231 |
05.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

No minä pelasin 20 tonnin autorahat sillä olisi saanut jo uuden.

8000 € auto on ihan paska

Vierailija
131/231 |
05.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yks tuttu osti säästöillään 30 000eur auton kun asui vanhempiensa luona kotona pitkään ja kävi töissä niin hänellä ei ollut mitään asumiskuluja. Joku voi olla säästänyt pitkään tai ottanut lainaa tai saanut perintöä, vaikea tietää ihmisten elämäntilannetta. Minä sain hiljattain perintöä.

Vierailija
132/231 |
05.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

aika harva on poliisi tai työnjohtaja, normi duunari tienaa sen 2000 € 

Vierailija
133/231 |
05.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minun mieheni maksaa autosta rahoitusta 700 e kk. Se kuulostaa paljolta, mutta tosiasiassa ei sitä ole.

Koska kyseessä on täyssähkö, jota saa ladata ilmaiseksi töissä tai pörssisähköllä kotona, niin hän saastää kuukaudessa 400 e bensakuluissa. Ennenkin hänellä on ollut varaa maksaa 400 e bensoista.

Tämän päälle kun lisätään se, ettei ole moneen vuoteen katsastuskuluja, huoltokuluja tai korjauskuluja, ainoastaan uudet renkaat kolmen vuoden jälkeen - niin ei auton kuukausihinnaksi paljoa tule.

Sehän tietty siinä on, että autoa ei ikinä saa täysin omaksi, vaan se myydään siinä vaiheessa, kun takuu loppuu. Rahoituslainan saa maksettua pois, mutta rumba lähtee alusta. Vähän kuin vuokraisi tai liisaisi autoa. 

Vierailija
134/231 |
05.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Yks tuttu osti säästöillään 30 000eur auton kun asui vanhempiensa luona kotona pitkään ja kävi töissä niin hänellä ei ollut mitään asumiskuluja. Joku voi olla säästänyt pitkään tai ottanut lainaa tai saanut perintöä, vaikea tietää ihmisten elämäntilannetta. Minä sain hiljattain perintöä.

KIVAT SULLE. MINÄ PELASIN AUTORAHANI

Vierailija
135/231 |
05.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Niin no sen ymmärrän jos tienaa hyvin ja sitten on varaa ostaa uusi auto, mutta jotkut ei siihen pysty.

Vierailija
136/231 |
05.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täällä on osalla kummallinen käsitys, että lähes kaikki ihmiset joutuvat käyttämään kaikki tulonsa peruselämiseen. No eivät joudu, eikä kyse ole läheskään aina edes erityisen korkeista tuloista. Itse olen opettaja, enkä ole koskaan käyttänyt kuukausittaiseen elämiseen koko palkkaani. Enkä edes kitkuttele hampaat irvessä, vaan oma tapani elää on lähinnä sattumalta vähemmän rahaa vaativa kuin jollain toisella. 

Parinkymmenen vuoden aika rahaa on jäänyt sitten säästöön ihan hyvä määrä, josta joskus voi irroittaa isomman siivun johonkin hankintaan. 

Vierailija
137/231 |
05.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Täällä on osalla kummallinen käsitys, että lähes kaikki ihmiset joutuvat käyttämään kaikki tulonsa peruselämiseen. No eivät joudu, eikä kyse ole läheskään aina edes erityisen korkeista tuloista. Itse olen opettaja, enkä ole koskaan käyttänyt kuukausittaiseen elämiseen koko palkkaani. Enkä edes kitkuttele hampaat irvessä, vaan oma tapani elää on lähinnä sattumalta vähemmän rahaa vaativa kuin jollain toisella. 

Parinkymmenen vuoden aika rahaa on jäänyt sitten säästöön ihan hyvä määrä, josta joskus voi irroittaa isomman siivun johonkin hankintaan. 

Haloo sä olet opettaja tienaat 4000 € kk ellei enempi, et ihan ymmärrä tavallista duunaria joka maksaa kallista vuokraa ja lainan lyhennystä vielä!!

Vierailija
138/231 |
05.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Joo joo vaikka sulla ois 200 tuhatta säästös ei kiinnosta, et ole mikää rikas

Vierailija
139/231 |
05.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sama se sitten ajaa elämänsä halvalla autolla, ei tälle mitään voi

Vierailija
140/231 |
05.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tilisiirrolla maksoin. Ei se sen vaikeampaa ole.

Vain aivokuollut käyttää omaa rahaa kulutushyödykkeeseen ja kun sen rahan voisi sijoittaa johonkin järkeväänkin..

Vain rahaton kateellinen kirjoittaa tällaista kun autorahoitusten todelliset vuosikorot kuitenkin pyörivät 5% tuntumassa. 

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi kuusi yksi