Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Miten joillaki on rahaa ostaa uusi auto

Vierailija
05.08.2025 |

En oikein ymmärrä miten joillaki varaa ostaa esimerkiksi 30 tonnin bemari. Itselläni ei olisi varaa maksaa ees osamaksua. Lainan lyhennykseen menee jo 700 € kk.

Kommentit (231)

Vierailija
61/231 |
05.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eläkeläiset ja lähellä eläkeikää olevat niitä ostavat. Vain 10% uuden auton ostajista on alle 40-vuotiaira ja joka neljäs yli 70 v.

Tää uutinen on vielä 8 v vanha. Sähköautojen tulon myötä voi olla, että nuorempia uusien autojen ostajia on enemmän, mutta toisaalta monilla nuorilla aikuisilla on vielä tiukempaa kuin tuolloin.

https://www.mtvuutiset.fi/artikkeli/joka-neljannen-uuden-auton-ostaa-yl…

Vierailija
62/231 |
05.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Eikä mene. Mulla menee 167e/kk ja tyttärelläni 98e/kk. 

Ja maksuaika 6 vuotta?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
63/231 |
05.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joillaki näköjään varaa. Hävettää ajaa yli 40v romulla.

Vierailija
64/231 |
05.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Että miten toisilla on varaa? Esim jos palkka 1500 e nettona. Pitäs olla halpa vuokra että ois varaa maksella 250 e kk lainaa autosta?

Mun netto on noin tuon esim verran. Asun omassa yksiössä jonka vastike on reilu satasen ja maksan autosta vajaan parisataa kuussa. 

No niin helppoa. Mulla vuokra 700!!!!

No kun saat ne lainat maksettua, niin sit jää rahaa autoon. Toiset kun maksaa vaan vuokran tai vaan talolainan, sit voi jäädä rahaa autoonkin. Sulla siis vuokra 700,laina 700 jos tulot ei kummoiset,niin eipä siihen jääkkään autoon rahaa.

Vierailija
65/231 |
05.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Helposti. Vain hölmö maksaa 700e liisaria tai osaria. Eiköhän suurimman osan kulut pyöri maksimissaan jossain 250e/kk paikkeilla. Autoa pidetään muutama vuosi ja vaihdetaan uuteen ennen kuin tulee aika maksaa viimeinen eli iso erä.

Vierailija
66/231 |
05.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Että miten toisilla on varaa? Esim jos palkka 1500 e nettona. Pitäs olla halpa vuokra että ois varaa maksella 250 e kk lainaa autosta?

Mun netto on noin tuon esim verran. Asun omassa yksiössä jonka vastike on reilu satasen ja maksan autosta vajaan parisataa kuussa. 

No niin helppoa. Mulla vuokra 700!!!!

No kun saat ne lainat maksettua, niin sit jää rahaa autoon. Toiset kun maksaa vaan vuokran tai vaan talolainan, sit voi jäädä rahaa autoonkin. Sulla siis vuokra 700,laina 700 jos tulot ei kummoiset,niin eipä siihen jääkkään autoon rahaa.

Menee ainaski 10 v siihen.

Vierailija
67/231 |
05.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ostin auton suoraan itselleni. Säästöjä+perintöä. Kulut on siis bensa ja vakuutukset per kk. Halpaa on. En mieti arvonalenemaa, käyttöautoksi ostin. Pidän auton varmaan vielä toiset 5 vuotta, katellaan sitten taas uuden ostoa. 

eipähän tarvitse rempata autoa ja stressata lähteekö käyntiin. Aikaisempia autoja sai jatkuvasti käyttää kalliilla korjaamolla, koska en itsellä ei ole työkaluja tai mitään tiloja rempata autoa.

Vierailija
68/231 |
05.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

No jos minä menen Helsinkiin nään jopa 60 tonnin mersuja pihassa en ymmärrä.

Vierailija
69/231 |
05.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Köyhät ostaa uusia autoja, jotta näyttäisivät varakkailta. Itselläni on pelkästään tileillä rahaa puoli miljoonaa, mutta auto on vm. 2011. 

Hah hah, köyhät ei ostele yhtään mitään, eikä anneta lainaa pöljä.

Vierailija
70/231 |
05.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä olisi hienoa jos olisi 20 k mersu pihassa.

Vierailija
71/231 |
05.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En ajaisi romulla jos olisi varaa 10 tonnin mersuun.

No sehän on sama asia.

Vierailija
72/231 |
05.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Helposti. Vain hölmö maksaa 700e liisaria tai osaria. Eiköhän suurimman osan kulut pyöri maksimissaan jossain 250e/kk paikkeilla. Autoa pidetään muutama vuosi ja vaihdetaan uuteen ennen kuin tulee aika maksaa viimeinen eli iso erä.

Helvetti että ottaa päähän nuo liisarit ja osarit ja yleensäkin nuo väännetyt sanat! Eikö enää osata puhua kunnon suomen kieltä?

Vierailija
73/231 |
05.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset
Vierailija
74/231 |
05.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kyllä olisi hienoa jos olisi 20 k mersu pihassa.

No sehän ois jo aika vanha sen hintainen.

Vierailija
75/231 |
05.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tommosen hakisin heti jos jäisi 250 ekk rahaa ylimääräistä.

Vierailija
76/231 |
05.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Köyhät ostaa uusia autoja, jotta näyttäisivät varakkailta. Itselläni on pelkästään tileillä rahaa puoli miljoonaa, mutta auto on vm. 2011. 

Hah hah, köyhät ei ostele yhtään mitään, eikä anneta lainaa pöljä.

Ei kai kukaan osta autoa velaksi.

Vierailija
77/231 |
05.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen aina ostanut auton velaksi 500 euron autojakin.

Vierailija
78/231 |
05.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

https://saka.fi/fi/vaihtoauto/Mercedes-Benz-E-344794

Noin paljon ajettu ja vielä diesel, en huolisi. Sitä paitsi nuo ruostuu nopeaan ja valkoinen on tosi viston näköinen kun ruostuu.

Vierailija
79/231 |
05.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miten joillain on varaa ajaa vanhalla autolla ja korjata sitä joka vuos monella tuhannella eurolla? Mieluummin maksan vaikka 200e/kk ja tiedän, että auto toimii ja on luotettava.

Miksi ihmeessä vanhaa autoa pitäisi korjata monella tuhannella eurolla? Minä korjaan 500€ autoani vuodessa keskimäärin 500€ ja se on monta kertaa vähemmän kuin autosi laskee vuodessa arvoa. Ostin sen yli kymmenen vuotta sitten 4000€. Kokeile itse ostaa 30 000€ auto ja ajaa sillä kymmenen vuotta, saatko 26 500€ vai onko hinta peräti alla 15 000€? Laske kumpi kannattaa?

Vierailija
80/231 |
05.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mutta ottaa päähän noi rahaporukka perkele. Ajetaa tuola hienoilla autoilla.. mulla menee sekin raha korkojen maksuun perkele

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi yhdeksän kaksi