Miten joillaki on rahaa ostaa uusi auto
En oikein ymmärrä miten joillaki varaa ostaa esimerkiksi 30 tonnin bemari. Itselläni ei olisi varaa maksaa ees osamaksua. Lainan lyhennykseen menee jo 700 € kk.
Kommentit (231)
Olen duunari ja nettopalkka 2200€/kk. Sijoitan osan rahoista. Sijoitus on keino millä tavallinen tallukka voi vaurastua.
Hienot naiset yleensä ajaa melko uudella autolla.. en ymmärrä millä rahalla.
Vierailija kirjoitti:
Olen duunari ja nettopalkka 2200€/kk. Sijoitan osan rahoista. Sijoitus on keino millä tavallinen tallukka voi vaurastua.
Itse tienaan 2000 nettona silti en saa autoa. Vuokra 700€ lainan lyhennys 700€
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Itse tienaan 2000 nettona silti en saa autoa. Vuokra 700€ lainan lyhennys 700€
Ruokiin ja elämiseen pitää jäädä kans.
Olin juuri perinyt hieman joten maksoin bemarini pankkikortilla. Ei se ihan kolmeakymppiä maksanut. Käytetty, 50 tuhatta ajettu ja hinta puolet siitä mitä uusi.
Kyllä täytyy myöntää että yhden olen saanut vanhemmilta, loput on vaihtuneet silloin kun taloudessa on ollut vähän väljää. Se on yleensä liittynyt asunnon vaihtoihin (kaksi muutti yhteen => jäi ylimääräistä ja lapset muutti pois ja me pienempään => jäi rahaa, tai sitten siihen että jompi kumpi puolisoista on perinyt hieman. Kerran siihen että minulla oli tavallista parempi vuosi töissä ja sain bonuksia.
Sellainen joka tarvitsee autoa vaikkapa töitä varten ja jolla ei ole ylimäärästä varmaan hankkii uuden auton joko työsuhdeautona tai sitten osarilla.
Rahaa on vaikka mihin kun saan vähintään 2500€/kk lapaan ja monesti enemmänkin. Eikä tuo ole edes ihmeellinen palkka nykyään. Mutta riittää mulle ja tuosta jääkin vielä n.800€ säästettäväksi/sijoitettavaksi.
Niin ja se oma rahankäyttö ratkaisee. En ole lähtenyt mukaan nykypäivän materialismi hulluuteen.
Vierailija kirjoitti:
Miten joillain on varaa ajaa vanhalla autolla ja korjata sitä joka vuos monella tuhannella eurolla? Mieluummin maksan vaikka 200e/kk ja tiedän, että auto toimii ja on luotettava.
Kun ostaa 250e auton sen voi ajaa suoraan romuttamolle, jos siihen tulee vika. Eikä tarvitse ottaa ylihinnoilteltua kaskoa.
En silti ymmärrä miten joillakki varaa
Kyllä jos olisi esim 150 e kk ylimääräistä. Saisi jo 12 tonnin mersun osamaksulla.
Mutta joo ei ole varaa ja joutuu ajaa romulla.
Mulla on 2006 vuoden Toytoa Corolla eikä siinä ole vikoja. Katsastushuolto maksaa kerran vuodessa 150 e vakikorjaamolla.
Miehellä ja pojillani on hienot uudet ja paljon kalliimmat bemarit, Volvot ja mersut. Ja jestas niitä pitää käyttää merkkihuollossa usein ja kalliilla. Juu Corollastani en luovu, ajan sitä niin kauan kuin siinä henki pihisee.
Vierailija kirjoitti:
En silti ymmärrä miten joillakki varaa
Viimeinen isoerä.
En ajaisi romulla jos olisi varaa 10 tonnin mersuun.
No ei ole kovin uusi Bemari enää, jos 30000€:lla saa.
Vierailija kirjoitti:
En ajaisi romulla jos olisi varaa 10 tonnin mersuun.
Huvittavaa miten 2000-luvulla tehtyjä autoja pidetään romuina.
Että miten toisilla on varaa? Esim jos palkka 1500 e nettona. Pitäs olla halpa vuokra että ois varaa maksella 250 e kk lainaa autosta?
VOI KATEELLINEN LAPSI PARKA . OLETKO KUULLUT SÄÄSTÄMISESTÄ . OLLAAN TÖISSÄ SÄÄSTETÄÄN PALKASTA. TAI VUOKRATAAN AUTO VUODEKSI 200€ KK MAKSULLA. TAI OSTETAAN OSAMAKSULLA 300€ KK. USEIMMAT SÄÄSTÄÄ ENSIN MAKSAA OSAN HINNASTA KÄTEISELLÄ JA LOPUT OSAMAKSULLA. VOI LAPSET.
Varaosat ei saakaan mitään ikinä. Palauta ensin varastetut.
Vierailija kirjoitti:
VOI KATEELLINEN LAPSI PARKA . OLETKO KUULLUT SÄÄSTÄMISESTÄ . OLLAAN TÖISSÄ SÄÄSTETÄÄN PALKASTA. TAI VUOKRATAAN AUTO VUODEKSI 200€ KK MAKSULLA. TAI OSTETAAN OSAMAKSULLA 300€ KK. USEIMMAT SÄÄSTÄÄ ENSIN MAKSAA OSAN HINNASTA KÄTEISELLÄ JA LOPUT OSAMAKSULLA. VOI LAPSET.
En ole koskaan säästänyt
Tasan ei käy onnen lahjat, sanotaan.
Eri asia sitten onko se ns. pakasta vedetty auto järkevä ostos, itse oon todennut että ei.