Polttaisitko hautakynttilöitä pihalyhdyssä
Kommentit (19)
Pihassa jossa on palamaton kohta ja kivilaattaa alustana. En terassilla. Jos se kynttilä ei edusta kuolemaa vaan elämää, ehkä.
En, mautonta. Ja paloturvallisuusriski.
Mikä siinä on mautonta?
Poltan hautakynttilöitä kylmällä ilmalla kasvihuoneessa
Voisin polttaa, ei ne minulle mitään kynttilää kummallisempaa merkitse.
Vierailija kirjoitti:
Mikä siinä on mautonta?
Poltan hautakynttilöitä kylmällä ilmalla kasvihuoneessa
Syynä lienee estää kasveja saamasta hallaa ja paleltumasta? Siinä ei ole mitään ihmeellistä.
tuttava juhlii jo etukäteen apn kuoloa. en ihmettele ONNITTELEN.
En polta kynttilöitä terassilla turvallisuussyistä eikä ap:nkaan pitäisi. Hautalyhtyä voin polttaa muualla pihallamme, pihaan on ripoteltu lemmikkien tuhkia, joten sitä voi pitää hautapaikkana.
Hautakynttilä (ainakin se muovinen kannellinen ilman ristejä sun muuta) on vain ulkokynttilä. Hautakynttilä siitä tulee vasta kun se viedän haudalle. Mulla on kivat metalliset lyhdyt joissa ei ole lasia joten ns. hautakynttilä niiden sisällä palaa pitkään ja näyttää kauniilta. Lyhdyt kiviportailla, ei terassilla.
Minulla on pihassa koira haudattuna, joten vastaus on ilmiselvä JESS!
Poltan, molemmista päistä, mutta en vakan alla.
Saathan sinä vetää vaikka suruharson pärställesi ettei pärstä pala. Kuka estää ?
Yök, en ikinä, tavalliset kynttilätkin keksitty.
Kynttilät aiheuttaa vuosittain noin 500 tulipaloa Suomessa ja syynä on ap:n kaltaiset tollot jotka polttaa kynttilöitä niille sopimattomilla paikoilla kuten esim terassilla. Tulipalo voi alkaa myös "palamattomasta" lasisesta lyhdystä kun steariini ylikuumenee ja leimahtaa tuleen.
Vierailija kirjoitti:
Kynttilät aiheuttaa vuosittain noin 500 tulipaloa Suomessa ja syynä on ap:n kaltaiset tollot jotka polttaa kynttilöitä niille sopimattomilla paikoilla kuten esim terassilla. Tulipalo voi alkaa myös "palamattomasta" lasisesta lyhdystä kun steariini ylikuumenee ja leimahtaa tuleen.
Ap tässä, en ole niin tollo vaan esitin kysymyksen onko tämä ihan tavallista, koska naapurilla on meidän talossa rivariterassilla puisen parvekkeen alla hautakynttilöitä sellaisissa lyhdyissä jotka roikkuvat siitä katosta ketjulla. Omasta mielestäni vaarallista koska jo se muovikuppi siinä kynttilän ympärillä sulaa niin helposti.
mikä ettei. kynttilä mikä kynttilä. Olen polttanut
Kyllä, miks ei.