Jos pitäisi pelastaa palavasta talosta naapurin vieras lapsi vai oma koirasi/muu lemmikki, kumman valitset?
Itse valitsen ehdottomasti oman koirani. Koira on mun perheenjäsen, naapurin vieras ihminen ei.
Kommentit (1362)
Vierailija kirjoitti:
Voisin kuvitella millaisen vastaanoton muilta ihmisiltä sellainen ihminen saisi joka jolla olisi ollut tilaisuus pelastaa jonkun lapsi mutta pelastikin koiran?
No kannattaa sitten pelastaa molemmat. Aika huonon vastaanoton saat myös siitä jos et pelasta koiraa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tätähän täällä vähän väliä pohditaan ja kysellään. Meidän naapurustossa ei edes ole pelastettavia lapsia mutta vaikka oliskin niin oman perheenjäseneni tietty pelastaisin.
Ap kysyikin koirasta, ei sinun perheenjäsenestä. Kyllä ihmiset pelastetaan ekana. Mieti tilannetta, menet palavaan rakennukseen ja siellä on vierekkäin koirasi ja naapurin lapsi. Et sinä nappaa sitä koiraasi syliisi ja kanna ulos ja sano naapurillesi, että se teidän tyttö jäi muuten makaamaan siihen, mistä koirasi nostit.
Ei siinä ole velvollisuutta perustella naapurille mitään. Jokainen pelastaa todennäköisesti itselleen rakkaimman, oli se sitten eläin tai ihminen.
Jos oikeasti kävisi niin että tosistettavasti joku on jättänyt lapsen liekkeihin
Ei alkaisi. Niinhän sitä aina sunlaiset kuvittelee että vankilassakin "isot pojat" näyttää mistä kana kusee mutta kukaan ei tee mitään eikä ketään kiinnosta.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Voisin kuvitella millaisen vastaanoton muilta ihmisiltä sellainen ihminen saisi joka jolla olisi ollut tilaisuus pelastaa jonkun lapsi mutta pelastikin koiran?
No kannattaa sitten pelastaa molemmat. Aika huonon vastaanoton saat myös siitä jos et pelasta koiraa.
Ei läheskään yhtä huonoa. Toisinpäin olisit uutisissa kaiken vihan kohteena. Toki koiran jääminen liekkeihin olisi todella surullista.
Täytyy sanoa, että on vinksahtanut jos lapsen jättäisi ja eläimen pelastaisi.
Vierailija kirjoitti:
Täytyy sanoa, että on vinksahtanut jos lapsen jättäisi ja eläimen pelastaisi.
Tai sitten hyvinkin järjissään ja jättää ventovieraan kakaran sen vastuulle jolle se kuuluukin mutta joku niin tavattomasti aina tykkää ulkoistaa kaiken vastuun omistaan muille.
Lemmikkini on perheenjäsen, ja oma perhe menee muiden elollisten olentojen edelle.
Vaikka koira olisi minulle todella rakas niin äitinä en kykenisi jättämään toisen äidin lasta liekkeihin. En voisi katsoa itseäni enää ikinä peilistä. Ja kyllä olen koiranomistaja itsekkin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Pelastan ihmisen.
Juu tottakai, ei tartte miettiä. Koira on vaan elukka ja niitä saa lisää.
Mutta ihmisiä on liikaa. Pelastan koiran eka
Lukion perus filosofian tunnin kysymyksiä. Pelastaisitko yhden läheisen vai 10 itsellesi tuntematonta. Yksi kuolee tai 10 kuolee
Vierailija kirjoitti:
Lemmikkini on perheenjäsen, ja oma perhe menee muiden elollisten olentojen edelle.
Koira on koira ja sillä on koiran paikka. Pelkkä elukka niinkuin joku tuossa ilmaisi. Eikös se vakuutus korvaa jos puudeli kärähtää.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei läheskään yhtä huonoa. Toisinpäin olisit uutisissa kaiken vihan kohteena. Toki koiran jääminen liekkeihin olisi todella surullista.
Höpöhöpöä. Ei kukaan saisi tietää, kun sanoisi vaan. Sori, en pystynyt pelastaa lasta
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Koira on koira ja sillä on koiran paikka. Pelkkä elukka niinkuin joku tuossa ilmaisi. Eikös se vakuutus korvaa jos puudeli kärähtää.
Lapsesta saa paremman korvauksen henkivakuutuksesta
Vierailija kirjoitti:
"Tehkää toisillenne se, mitä tahtoisitte itsellenne tehtävän" väitetään erään miehen sanoneen. Kun naapuri pelastaa koiransa eikä mukulaanne, niin käytte onnittelemassa?
Koira on yksi niistä "toisista", joista pitää huolehtia. Totta kai odotan, että naapuri pelastaa koiransa, se on hänen velvollisuutensa. Itse huolehdin oman huushollini asukkaista. Pelastuslaitos auttaa kaikkia.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Elukka tai ei, niin on perheenjäsen mulle. En mä tässä näkökulmaani muuta sanotte mitä tahansa
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
No sitähän ihminenkin. Yksi eläinlaji muiden eläinlajien joukossa.
Vierailija kirjoitti:
Se, että tästä syntyy keskustelua edes on syy miksi pidän lemmikinomistajia vähän vajaina.
Siinä tapauksessa sinulla on perustavanlaatuinen asenneongelma. Et oikeasti pidä muita ihmisiä arvokkaina.
Mammat ovat kauhuissaan, kun joku ei pelastaisi heidän äpäräänsä.
Itse olette lapsenne hankkineet. Vastatkaa siitä, opettakaa se tavoille, pelastakaa se. Muiden vastuulla se ei ole. Oma päätöksenne.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Se, että tästä syntyy keskustelua edes on syy miksi pidän lemmikinomistajia vähän vajaina.
Siinä tapauksessa sinulla on perustavanlaatuinen asenneongelma. Et oikeasti pidä muita ihmisiä arvokkaina.
Ja sinä pidät sillä pelastat palavasta talosta koiran enne lasta?
En kumpaakaan. Ei voisi vähempää kiinnostaa toisten lapset kun en lapsista pidä yleensäkkään. En ole myöskään valmis vaarantamaan henkeäni lemmikin takia. Se ei lemmikki paljon lohduta, kun itse on sitten pelkää palovammaa ja savukaasut on tuhonneet keuhkot.
Minusta ihan hyvä valinta.