Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

DT: Emilia, 34, sai nolon viestin hakemastaan työpaikasta

Vierailija
04.08.2025 |

Espoolainen Emilia Knaapi on hakenut satoja työpaikkoja ja kokee, että monilla rekrytoivilla tahoilla olisi hakijaviestinnässä kehitettävää. Etenkin eräs viesti jäi Knaapin mieleen, sillä se saapui hänen sähköpostiinsa keskeneräisenä.

Emilia Knaapi, 34, kokee työnhakijana, että rekrytoivat tahot eivät aina ymmärrä hakijan tilannetta. Hän on hakenut puolen vuoden aikana satoja työpaikkoja ja saanut kokea, miltä tuntuu saada kerta toisensa jälkeen valintamme ei kohdistunut sinuun -viesti.

Eräs viesti jäi erityisesti mieleen, sillä rekrytoiva yritys ei ollut oikolukenut viestiä ja se saapui Knaapin sähköpostiin keskeneräisenä. Keskelle viestiä on jäänyt teksti: Tähän lisää pari lausetta mitä ominaisuuksia jatkoon valituissa hakemuksissa ja hakijoissa näimme. https://duunitori.fi/tyoelama/huono-tyonhakijakokemus

Kommentit (27)

Vierailija
21/27 |
04.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

No ehkä tästä löytyisi joku ammattimainen välimuotokin. Ehkä tykkäät antaa ihmisille tuollaisia evvk-viboja? Jossain vaiheessa et voi enää katsoa peiliin...

t. en muista, koska olisin työpaikkaa vaihtaessa viimeksi tarvinnut jotain jakkukalkkunaa

Ammattimainen välimuoto? Itse laitan oikoluetun viestin kaikille hakijoille ja haastatteluun tulleille muutaman positiivisen huomion ja perusteet valinnasta. Yhtään enempään en todellakaan aikaani käytä. En minä jää miettimään jonkun yksittäisen työnhakijan tilannetta tai surkuttelemaan hänen kohtaloaan, ei todellakaan kiinnosta. Ja mikä ihmeen jakkukalkkuna? 

Vierailija
22/27 |
04.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

No ehkä tästä löytyisi joku ammattimainen välimuotokin. Ehkä tykkäät antaa ihmisille tuollaisia evvk-viboja? Jossain vaiheessa et voi enää katsoa peiliin...

t. en muista, koska olisin työpaikkaa vaihtaessa viimeksi tarvinnut jotain jakkukalkkunaa

Ammattimainen välimuoto? Itse laitan oikoluetun viestin kaikille hakijoille ja haastatteluun tulleille muutaman positiivisen huomion ja perusteet valinnasta. Yhtään enempään en todellakaan aikaani käytä. En minä jää miettimään jonkun yksittäisen työnhakijan tilannetta tai surkuttelemaan hänen kohtaloaan, ei todellakaan kiinnosta. Ja mikä ihmeen jakkukalkkuna? 

hui!

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/27 |
04.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eihän läheskään aina ole edes mitään erikoista syytä, miksi joku valitaan ja joku ei. Paikkoja kuitenkin on vain se yksi, joten viime kädessä persoona ja ylipäätään yhteensopivuus ratkaisee valinnan. 

Vierailija
24/27 |
05.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Eihän läheskään aina ole edes mitään erikoista syytä, miksi joku valitaan ja joku ei. Paikkoja kuitenkin on vain se yksi, joten viime kädessä persoona ja ylipäätään yhteensopivuus ratkaisee valinnan. 

Itse olen saanut useasta rekryfirmasta rekrytoinnin loppumisesta viestin tyyliin "saimme mahtavia hakemuksia ja tutustuimme haastatteluissa loistaviin tyyppeihin, jotka olivat enemmän kuin vaadittiin, mutta tällä kertaa se et ollut sinä" . Miksei voi vaan laittaa, että kiitos hakemuksesta, valintamme ei kohdistunut sinuun tällä kertaa, mutta mukavaa kesää/talvea/syksyä/kevättä/joulua/juhannusta.

Vierailija
25/27 |
05.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Otan tuon käyttöön tinderissä. Kun ghostaaminen on niin epäkohteliasta

Vierailija
26/27 |
05.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mää oon saannu muutaman kerran vastauksen että olen liian pätevä. Eikö prkl niitten firmojen nimenomaan kannattaisi palkata päteviä ihmisiä?

Vierailija
27/27 |
05.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Silloin kun neljästä lähettämästänsä hakemuksesta saa kolmeen seuraavana päivänä mailin "Kiitos kiinnostuksestasi, mutta..." tietää satavarmasti, että sitä hakemusta ei ole ihmissilmä vilkaissut. Ei millään kukaan ehdi näillä hakemusmäärillä katsoa hakemusta läpi ja vastata edes automaattiviestillä jo seuraavana päivänä. Ne filtteröidään jollain puolivillaisella AI-palikalla. Itse oletan jääväni filtteriin iän vuoksi (58), vaikka olen sen yrittänyt hakemuksessa piilottaa: ei valmistumisvuosia ja työkokemuksesta ekat 20 vuotta pois. Voi mainita "olen työskennellyt myös aloilla X ja Y". Tämän neuvoi mulle mun työkkärivirkailija.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän kahdeksan kuusi