Atte Suutarin nettopalkka on 3650€ ja rahaa jää käyttöön 100€
Suutari joutuu stressaamaan rahasta. Käyttörahaa on vain 100€, sijoitusasunnot ovat tappiollisia. Hän on siis periaatteessa köyhä.
hs artikkeli
Kommentit (101)
Vierailija kirjoitti:
Minua aina naurattaa, että sijoittaja ei laske tuotoksi sitä että velka lyhenee ja omaisuus kasvaa.
Ne seinät ovat omaisuutta vasta sitten, kun joku ne ostaa hinnalla, joka ylittää itse maksaman hinnan korkoineen.
Vierailija kirjoitti:
Sitä se sijoittaminen on. Mä oon ostanut ekan asunnon 95 ja 97 seuraavan. 2010 oli yli 20 ja asuntoja tulee lisää koko ajan.
Mulla on monta tuttua vuokralla. Ovat itse saaneet etsiä asunnon, rempata ja tietää ei kkinä tarvi muuttaa pois. Vanhimmat sopimukset ovat yli 20 v vanhoja.
Taikasanat ovat sijainti ja taloyhtiön kunto. Yli 10 v ei vuokratulot ole kuitanneet lainoja, mutta kun on paljon velattomia asuntoja, vuokratuloilla kuitataan kaikki lainat, joka kk ja asunnoissa on vuokralaiset.
Niin kauan, kun rahaa on, tämä kannattaa. Meillä on 3 lasta ja tässä on heille työpaikat valmiina.
Tänäpäivänä taikasana on vuokralainen joka ei tuhoa asuntoa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Aina voi nostaa sijoitus asuntojen vuokria tai myydä pois.
Atte on ostanut sijoitus asunnot nousu huumassa ja nyt jos myydään pitäisi myydä tappiolla...
Olisi pitänyt ostaa ennen sitä. Todennäköisesti maksoi noista liikaa ja lika jäi vetävään käteen..
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mielestäni on hurjaa, että 6030 euron palkasta jää käteen vain 3650 euroa. Järkyttävä määrä veroja palkasta, joka ei edes ole mitenkään huomattavan suuri. Se on kulutus, joka kiihdyttää taloutta ja luo työpaikkoja, ei kireä verotus ja tulonsiirrot.
Ero asia on, että ehkä asuntosijoittamiseen ei joka kansalaisen kannalta ryhtyä, Suutari on siinä elämänvaiheessa, jolloin sitä rahaa tarvitsee, eikä epämääräiset mahdollisuudet ehkä joskus tulevaisuudessa auta.
Ai ei suuri? Ylimmässä tulodesiilissä kyllä. 90% palkansaajista ansaitsee vähemmän.
Sairaanhoitajien liksa. Miksi ne valittaa huonoista palkoista kun saa saman verran käteen kuin Atte.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mielestäni on hurjaa, että 6030 euron palkasta jää käteen vain 3650 euroa. Järkyttävä määrä veroja palkasta, joka ei edes ole mitenkään huomattavan suuri. Se on kulutus, joka kiihdyttää taloutta ja luo työpaikkoja, ei kireä verotus ja tulonsiirrot.
Ero asia on, että ehkä asuntosijoittamiseen ei joka kansalaisen kannalta ryhtyä, Suutari on siinä elämänvaiheessa, jolloin sitä rahaa tarvitsee, eikä epämääräiset mahdollisuudet ehkä joskus tulevaisuudessa auta.
Ai ei suuri? Ylimmässä tulodesiilissä kyllä. 90% palkansaajista ansaitsee vähemmän.
Ei ole. Suomalaisten palkat ovat yleisesti huonoja, 6000 euroa ei ole hyvä palkka suhteutettuna paikalliseen hintatasoon, koulutuksen tasoon ja naapurimaihin. Se, että tuolla palkalla kuuluu ylimpään tulodesiiliin on vitsi. Aggressiivinen verotus on järjetöntä. Sen sijaan, että kadehditaan normaalia pohjoismaista keskipalkkaa, olisi syytä vaatia parempia palkkoja ja järkevämpää verotusta.
Luulisi hänen saavan virike-etua (kun kerran saa lounasetua), jolla maksaa ne uimahallikäynnit.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mulla on bruttotulot 1100e/kk, asun kalleimmassa kaupungissa Helsingissä ja pärjään ihan hyvin ja rahaakin jää enemän käyttöön kuin 100e.
T otapa siitä mallia Atte
Sinäpä et maksakkaan yli puolta tuloistasi veroina.
Liittyy asiaan miten? Jo otsikosta ilmenee että kyse on nettotuloista.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei ole. Suomalaisten palkat ovat yleisesti huonoja, 6000 euroa ei ole hyvä palkka suhteutettuna paikalliseen hintatasoon, koulutuksen tasoon ja naapurimaihin. Se, että tuolla palkalla kuuluu ylimpään tulodesiiliin on vitsi. Aggres
Järkeväå verotusta et tule näkemään niin kauan kuin demarit istuu hallituksessa neljä vuotta kerrallaan. Niiden talousosaaminen loppuu veronkotuksiin.
Vierailija kirjoitti:
Minulla on rivitalokaksio järven rannalla. Ostin juuri eläkeläislahjaksi itselleni uuden Bemarin ja rahaa on säästössä 70 000€
Eläke netto 1400€/kk. Pyri ainakin tähän Atte!
Uuden auton ostaminen satojen eurojen huoltoineen on tyhmintä mitä voi ihminen itselleen suomessa tehdä.
Jopa parempi keskiluokka kurjistuu.
Tämä on kyllä niin suomalaista, että tuloista verotetaan miltei puolet ja käteen jää satku.
Siis varmaan monelle jää sossutuistakin enemmän.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Aina voi nostaa sijoitus asuntojen vuokria tai myydä pois.
Atte on ostanut sijoitus asunnot nousu huumassa ja nyt jos myydään pitäisi myydä tappiolla...
Nyt saa myytyä kuitenkin hyvällä hintaa. Jos hinnat romahtaa käsissä on arvotonta sijoituskohdetta josta juoksee kulut entisellään.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Sitä se sijoittaminen on. Mä oon ostanut ekan asunnon 95 ja 97 seuraavan. 2010 oli yli 20 ja asuntoja tulee lisää koko ajan.
Mulla on monta tuttua vuokralla. Ovat itse saaneet etsiä asunnon, rempata ja tietää ei kkinä tarvi muuttaa pois. Vanhimmat sopimukset ovat yli 20 v vanhoja.
Taikasanat ovat sijainti ja taloyhtiön kunto. Yli 10 v ei vuokratulot ole kuitanneet lainoja, mutta kun on paljon velattomia asuntoja, vuokratuloilla kuitataan kaikki lainat, joka kk ja asunnoissa on vuokralaiset.
Niin kauan, kun rahaa on, tämä kannattaa. Meillä on 3 lasta ja tässä on heille työpaikat valmiina.
Tänäpäivänä taikasana on vuokralainen joka ei tuhoa asuntoa.
Olet oikeassa. Paperilla hyväkin ihminen voi pimahtaa. Meillä on 50+ asuntoa ja 2/3 on työsuhdeasuntoja. Ainakin 5 asunnossa asuu entinen työkaveri ja vuokrasopimukset ovat pitkiä. Muut ovat riskejä. Asunnot olivat tyhjinä ja laskettiin vuokralaisten tasoa, osassa piti vuokrastakin tinkiä. Vielä on mennyt hyvin, mutta jokaisessa taloyhtiössä huollon ja isännöitsijän kanssa yhteys pelaa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei ole. Suomalaisten palkat ovat yleisesti huonoja, 6000 euroa ei ole hyvä palkka suhteutettuna paikalliseen hintatasoon, koulutuksen tasoon ja naapurimaihin. Se, että tuolla palka
Eipä näytä kokkkarit tai perstkaan korjaavan menoja ja massiivista julkkaria.
Vierailija kirjoitti:
Jopa parempi keskiluokka kurjistuu.
Tämä on kyllä niin suomalaista, että tuloista verotetaan miltei puolet ja käteen jää satku.
Siis varmaan monelle jää sossutuistakin enemmän.
Tämä oli kyllä itseaiheutettua eikä aio mitenkään itse asiaa korjata.
Vierailija kirjoitti:
Ei ole Atte ajatellut myydä niitä asuntoja?
Hän on tehnyt ratkaisut sijoitusmielessä. Miksi myisi ? Joka kk laina vähenee ja saa tuloa vuokralaisesta.
Jossain vaiheessa oli oikein ilmiö tää sijoitusasuntojen osto velkarahalla, asunnon piti ikään kuin maksaa itse itsensä. Minuakin houkuteltiin tällaiseen, mutta en yhden palkan taloudessa kahden huolettavan kera uskaltanut ottaa riskiä, vaikka ihan ok palkka.
Nyt monet, jotka silloin ostivat, ovat pulassa nousseiden korkojen, laskeneiden vuokrien ja yleensäkin hyvien vuokralaisten löytämisen kanssa. Lisäksi myyminenkin on hankalaa, kauppa ei nyt oikein käy ja hinnat ovat tulleet alas.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Sairaanhoitajien liksa. Miksi ne valittaa huonoista palkoista kun saa saman verran käteen kuin Atte.
vitut tienaa, oma vaimo sairaanhoitaja ja hyvä kun tienaa puoltakaan tuosta
Toisesta sijoitusasunnosta koituu kuluja 500 ja toisesta jää plussaa 100. Jos lainat lyhenee vähintään tuon erotuksen verran ja asuntojen arvo ei tule romahtamaan, niin hyvinhän Atella pyyhkii. Jos puoliso maksaa puolet kuluista, niin vastike ja lainanyhennys on ihan kohtuullisella tasolla Espoossa? Auton/autojen kulut kiinnostaisi.
Minulla on 350 euroa pienemmät nettotulot, olen 10 vuotta vanhempi, ei sijoitusasuntoja, oma vanha kolmio Vantaalla, minäkään en syö pihvejä kun olen vegaani, ei lapsia eikä puolisoa. Muutama satanen kuussa jää sijoitettavaksi, eli ihan kuten Attekin sijoittaa mutta vain asuntoihin. Ihan tavallista elämää molrmmat elää, mutta sanoisin että nuorella Atella on korkeampi elintaso etenkin kun on kaksi maksajaa.
Vaatteiden käyttäminen loppuun pitäisi olla kansalaisvelovollisuus. Arvostan että Atte hoitaa kenkänsä kasvattaakseen niiden käyttöikää. Minäkin ostan vaatteet vasta kun todella tarvitsen - ihan ekologisista syistä.
Juttu oli kummallinen, miksi Atte suostui tuohon haastatteluun?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei ole Atte ajatellut myydä niitä asuntoja?
Hän on tehnyt ratkaisut sijoitusmielessä. Miksi myisi ? Joka kk laina vähenee ja saa tuloa vuokralaisesta.
Koska elämä meni pilalle eikä sijoitukset tuota vaan joutuu itse sen vuokralaisen asumisen maksamaan. Sijoitus epäonnistui ja riskit realisoitui.
Miksei se idiootti myy niitä asuntoja. Minä myin omani.