Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Atte Suutarin nettopalkka on 3650€ ja rahaa jää käyttöön 100€

Vierailija
04.08.2025 |

Suutari joutuu stressaamaan rahasta. Käyttörahaa on vain 100€, sijoitusasunnot ovat tappiollisia. Hän on siis periaatteessa köyhä.

hs artikkeli

Kommentit (101)

Vierailija
21/101 |
04.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mulla on bruttotulot 1100e/kk, asun kalleimmassa kaupungissa Helsingissä ja pärjään ihan hyvin ja rahaakin jää enemän käyttöön kuin 100e.

T otapa siitä mallia Atte

Sinäpä et maksakkaan yli puolta tuloistasi veroina.

Kokoomuksen Otto Meri sanoi, että Suomessa on liian korkeat palkat. Niitä pitää siis leikata lisää veroja korottamalla.

Vierailija
22/101 |
04.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ole lukenut juttua, onko Atella elätettäviä? Omat nettotulot on lähempänä 5000 euroa kuussa mutta elätettäviäkin on kaksi eikä olisi koskaan tullut mieleenkään ostaa sijoitusasuntoa.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/101 |
04.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Aina voi nostaa sijoitus asuntojen vuokria tai myydä pois.

Atte on ostanut sijoitus asunnot nousu huumassa ja nyt jos myydään pitäisi myydä tappiolla...

Vierailija
24/101 |
04.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Muutaman prosentin tuotto jonkun toisen rahoille on ihan ok.

Tuolla logiikalla myös Atte ja satatuhatta muuta lähtivät samaan aikaan apajille kun korot olivat lähes nollissa. Koskee myös asuntorahastoja ja näitä mania piste fi -tyylisiä virityksiä. Itku alkaa aina siinä vaiheessa kun velkavipu kääntyy kuplan puhjetessa itseään vastaan.

Vierailija
25/101 |
04.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jos nettopalkka on 3650 euroa, rahaa on käytössä 3650 euroa kuukaudessa.

Totta hän valitsee maksaa lähes koko summalla lainoja pois.

Vierailija
26/101 |
04.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eikö ole Suutarin lapsella kenkiä, kun isukki teki huonoja sijoituksia vai mikä saa henkilön uhriutumaan lehdessä omista "epäonnisista" elämänvalinnoista? Hesarissa uikuttaa kovatuloiset sijoittajat ja ylen sivuilla uhriutuu pienituloiset osamaksuostajat, joiden talous on kaatunut tarpeellisen luksussängyn osamaksueriin työttömyyden napsahtaessa päälle. Yritetäänkö molemmissa tapauksissa kertoa jotenkin rivien välistä, että yhteiskunnan vika?

Vierailija
27/101 |
04.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla on rivitalokaksio järven rannalla. Ostin juuri eläkeläislahjaksi itselleni uuden Bemarin ja rahaa on säästössä 70 000€

Eläke netto 1400€/kk. Pyri ainakin tähän Atte!

Vierailija
28/101 |
04.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minua aina naurattaa, että sijoittaja ei laske tuotoksi sitä että velka lyhenee ja omaisuus kasvaa.

Vierailija
29/101 |
04.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Atte ei ole ymmärtänyt sitä perusperiaatetta, että oma asuntolaina kannattaa maksaa pois ennen kuin lähtee sijoittelemista yrittämään. Sijoittamisessa on aina riskinsä, ei pidä laittaa enemmän rahaa peliin kuin on varaa menettää. Ei pidä mitoittaa kk-menoja suuremmiksi kuin pystyy maksamaan. Ei ne suuret tulot vaan ne pienet menot, sanoi mummovainaa aikanaan. 

Vierailija
30/101 |
04.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos on itse tehnyt huonoja sijoituksia, niin ei pitäisi syyttää siitä yhteiskuntaa. Minullakin on tappiollinen sijoitusasunto, muttei ole tullut kertaakaan mieleen syyttää siitä muuta kuin itseäni. Joskus sitä paitsi voi olla järkevää myydä huonoja sijoituksia, tai liian kallis asunto pois tappiollakin.

Vierailija
31/101 |
04.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minulla on rivitalokaksio järven rannalla. Ostin juuri eläkeläislahjaksi itselleni uuden Bemarin ja rahaa on säästössä 70 000€

Eläke netto 1400€/kk. Pyri ainakin tähän Atte!

Sä oot joku seittemänkymppinen ja tuo Atte joku kolmivitonen. Oot ollu töissä 40 vuotta ja sun porukat on kuollu.

Vierailija
32/101 |
04.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minua aina naurattaa, että sijoittaja ei laske tuotoksi sitä että velka lyhenee ja omaisuus kasvaa.

Omaisuus realisoituu vasta myytäessä.

Vierailija
33/101 |
04.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Eikö ole Suutarin lapsella kenkiä, kun isukki teki huonoja sijoituksia vai mikä saa henkilön uhriutumaan lehdessä omista "epäonnisista" elämänvalinnoista? Hesarissa uikuttaa kovatuloiset sijoittajat ja ylen sivuilla uhriutuu pienituloiset osamaksuostajat, joiden talous on kaatunut tarpeellisen luksussängyn osamaksueriin työttömyyden napsahtaessa päälle. Yritetäänkö molemmissa tapauksissa kertoa jotenkin rivien välistä, että yhteiskunnan vika?

Joo, tässä tapauksessa ei todellakaan ole suomen yliverotuksen takia.

Vierailija
34/101 |
04.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mulla on bruttotulot 1100e/kk, asun kalleimmassa kaupungissa Helsingissä ja pärjään ihan hyvin ja rahaakin jää enemän käyttöön kuin 100e.

T otapa siitä mallia Atte

Miksi joku alapeukuttaa sille, että joku osaa elää "ei ahneesti"????

Vierailija
35/101 |
04.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

No voi surku... Ihan itse hän ne reippaat kolme tonnia törmää joka kuukausi 

T. Köyhä 

Vierailija
36/101 |
04.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

No voi surku... Ihan itse hän ne reippaat kolme tonnia törmää joka kuukausi 

T. Köyhä 

Törsää

Vierailija
37/101 |
04.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Haistakoon 💩

Vierailija
38/101 |
04.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mielestäni on hurjaa, että 6030 euron palkasta jää käteen vain 3650 euroa. Järkyttävä määrä veroja palkasta, joka ei edes ole mitenkään huomattavan suuri. Se on kulutus, joka kiihdyttää taloutta ja luo työpaikkoja, ei kireä verotus ja tulonsiirrot. 

Ero asia on, että ehkä asuntosijoittamiseen ei joka kansalaisen kannalta ryhtyä, Suutari on siinä elämänvaiheessa, jolloin sitä rahaa tarvitsee, eikä epämääräiset mahdollisuudet ehkä joskus tulevaisuudessa auta. 

Vierailija
39/101 |
04.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Käsittääkseni tuo käyttöraha satanen jäi siis kaikkien pakollisten menojen, laskujen ja ruoan maksamisen jälkeen.

Vierailija
40/101 |
04.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mielestäni on hurjaa, että 6030 euron palkasta jää käteen vain 3650 euroa. Järkyttävä määrä veroja palkasta, joka ei edes ole mitenkään huomattavan suuri. Se on kulutus, joka kiihdyttää taloutta ja luo työpaikkoja, ei kireä verotus ja tulonsiirrot. 

Ero asia on, että ehkä asuntosijoittamiseen ei joka kansalaisen kannalta ryhtyä, Suutari on siinä elämänvaiheessa, jolloin sitä rahaa tarvitsee, eikä epämääräiset mahdollisuudet ehkä joskus tulevaisuudessa auta. 

Ai ei suuri? Ylimmässä tulodesiilissä kyllä. 90% palkansaajista ansaitsee vähemmän. 

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi kahdeksan viisi